Nowe silniki z turbodoładowaniem zadebiutowały w 2014 roku pod maskami Peugeota 308 i bratniego Citroena C4. Dziś są one oferowane w wielu autach francuskiego koncernu PSA, ciesząc się dużym powodzeniem wśród nabywców. Do marca 2016 roku zakład Française de Mécanique w Douvrin, we Francji, wyprodukował już 300 tys. tych jednostek napędowych.
Nowa rodzina trzycylindrowych silników PureTech jest obecnie dostępna w modelach Peugeot 208, 308, 2008 i 3008, jak również w samochodach marek Citroen i DS. Trzycylindrowy silnik benzynowy Turbo PureTech znalazł uznanie również wśród jurorów konkursu „The International Engine of the Year Awards” – zdobywając tytuł „Silnika Roku 2015” w kategorii pojemnościowej 1,0-1,4 litra.
Najnowsze wersje silników PureTech mają pojemność 1,2 litra i są wyposażone w turbodoładowanie. Pierwszy (oferowany w modelach 208, 308, 2008 i 3008) generuje 110 KM i 205 Nm. Dostępna jest również jego mocniejsza, 130-konna odmiana, wytwarzający 230 Nm momentu obrotowego. Ten motor może napędzać Peugeoty 308, 2008 i 3008.
Według założeń silniki PureTech przy zmniejszonych wymiarach i masie mają zapewniać osiągi na poziomie starszych konstrukcji o znacznie większej pojemności. Ponadto producent deklaruje, że w porównaniu do wolnossących, czterocylindrowych silników, turbodoładowane jednostki trzycylindrowe cechują się znacznie niższym zużyciem paliwa i emisją CO2 (średnio o 18 %).
Na tym oferta trzycylindrowych silników Peugeota się nie kończy. Wcześniej (od 2012 roku) francuski producent wprowadził do swojej oferty nową generację wolnossących silników PureTech – są one produkowane w innym zakładzie w Trémery. Gamę otwiera jednolitrowa jednostka, dostępna w 208. Generuje ona 68 KM mocy i 95 Nm momentu obrotowego. Nad nią plasuje się silnik 1,2 l (82 KM i 118 Nm), który znajduje się w gamie modeli 208, 308 i 2008. Wszystkie silniki PureTech spełnią normę Euro 6.