W ramach budowy drogi ekspresowej S19 Krynice — Dobrzyniewo — Białystok Zachód przewidziano budowę węzła Białystok Zachód. Ten, jak wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), będzie łączył dwie drogi ekspresowe, tj. już istniejącą trasę S8 z budowaną drogą S19. Nowa inwestycja przewiduje również przebudowę S8 na odcinku o długości ok. 2 km.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoDroga S8: utrudnienia w kierunku Warszawy i Białegostoku
I właśnie budowa trasy S19 i węzła Białystok Zachód wymusiła wprowadzenie zmian na drodze S8. GDDKiA precyzuje, że zmiana organizacji ruchu została podzielona na trzy etapy. W pierwszym, który rozpoczął się w poniedziałek (16 września) i który potrwa dwa tygodnie, jezdnia prowadząca w kierunku Warszawy została zwężona na odcinku o długości ok. 440 m do jednego (prawego) pasa ruchu. W tym miejscu obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 km/h.
- Przeczytaj także: Państwo zawiodło. Konsekwencje poniosą kierowcy, którzy w wyniku decyzji sądu stracą prawa jazdy
Zmiany pojawiły się także na jezdni w stronę Białegostoku. Tu również trasa została zwężona, ale kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu. W związku z tym zastosowano ograniczenie prędkości do 100 km/h. Wykonawca inwestycji będzie także prowadził prace nad wykonaniem nawierzchni w miejscu, gdzie znajduje się pas rozdziału (pas zieleni). Dopiero później drogowcy przejdą do drugiego etapu zmiany organizacji ruchu.
Droga S8: dwa lata utrudnień w związku z budową drogi ekspresowej S19
W drugim i trzecim etapie, jak precyzuje GDDKiA, zarówno jezdnia w kierunku Warszawy, jak i ta w stronę Białegostoku, zostaną zwężone do dwóch pasów ruchu na odcinku o długości ok. 730 m. Różnica będzie polegała na tym, że w drugim etapie z ruchu będzie wyłączona jezdnia prowadząca do Białegostoku, w trzecim ta do Warszawy.
W tym czasie kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i będą poruszali się po sąsiedniej jezdni oraz utwardzonym pasie rozdziału. Bezpieczeństwo mają zapewnić bariery oddzielające jezdnie od siebie. Nie będzie możliwości korzystania z pasa awaryjnego. Jednocześnie wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 50 km/h. Te zmiany będą obowiązywały przez najbliższe dwa lata.
Budowana droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas) wraz z pasem awaryjnym.
- Przeczytaj także: ITD i KAS otworzą inteligentny punkt kontroli. Na A4 posypią się mandaty