Mercedes S400 CDI z 2000 r. za 6 tys. 650 zł, Honda Prelude, która podobno miała już 11 właścicieli, a może czteroletnia Skoda Fabia z litrowym silnikiem za 31 tys. zł? Te i wiele innych samochodów czeka na chętnych, którzy zdecydują się na zakup pojazdu przejętego przez warszawski Zarząd Dróg Miejskich. Miasto czeka na oferty do końca marca 2023 r. Można przyjąć, że część aut faktycznie znajdzie nowego właściciela.
Kiedyś samochody marzeń, teraz w wielu przypadkach po prostu godne pożałowania wraki. Tak wyglądają niektóre z pojazdów przejętych przez Zarząd Dróg Miejskich (ZDM) w Warszawie. Te trafiają na parking np. wtedy, gdy straż miejska patrolująca stołeczne ulice i parkingi zauważy pojazd, którego stan wskazuje na to, że już od długiego czasu nikt z niego nie korzystał.
Auta idą na sprzedaż po półrocznym oczekiwaniu lub nawet później
Jak powiedział mi jeden ze strażników miejskich, który był na placu przy ul. Gołdapskiej w Warszawie, gdzie na chętnych czekają wystawione do sprzedaży auta, wszystkie ściągane ze stołecznych ulic pojazdy przed przejściem na własność miasta muszą czekać przynajmniej sześć miesięcy. Przynajmniej, bo ten okres dotyczy jedynie samochodów, które mają rejestracje.
W przypadku braku tablic rejestracyjnych drzwi pojazdu można próbować otworzyć dopiero po 6-miesięcznym okresie oczekiwania. Zdarza się, że próba sforsowania zamka nie przyniesie efektu, wtedy pozostaje jedynie wybicie szyby. Celem jest odczytanie numeru VIN, co z kolei pozwala po uzyskaniu danych z bazy CEPiK określić, kto jest właścicielem pojazdu. To wszystko wraz z dwukrotną próbą poinformowania prawowitego właściciela o tym, że jego pojazd wkrótce przejdzie na własność miasta, zazwyczaj wydłuża procedurę o kolejne dwa miesiące.
Po przeważającej większości pojazdów wystawionych do przetargu widać, że lata świetności mają one już za sobą. Problemem okazuje się jednak nie wadliwa konstrukcja, ale brak dbałości ze strony użytkowników. I o ile stan techniczny trudno ocenić bez dokładnych oględzin, to po wielu egzemplarzach widać ich powypadkową przeszłość czy bardzo swobodne podejście wcześniejszego właściciela do dbałości o pojazd.
Siedzenia pokryte czymś w rodzaju pleśni to dość częsty widok, podobnie odpadający płatami lakier, popękana szpachla lub rdzewiejące elementy nadwozia, a nawet i wewnątrz pojazdów. W niektórych autach znajduje się tyle elementów, że samo ich usunięcie może pochłonąć wiele czasu i środków. W innych z kolei już na wejściu widać połamane elementy we wnętrzu, pordzewiałe elementy silników, a nawet braki istotnych części — w jednym z wystawionych do przetargu pojazdów np. brakuje przednich foteli.
Do tego wszystkiego dochodzi brak możliwości sprawdzenia, czy auto ma sprawny silnik. Samochody nie mają kluczyków, więc nie ma jak uruchomić silnika. Oczywiście przyszły nabywca po otrzymaniu dokumentów potwierdzających, że stał się właścicielem pojazdu w legalny sposób, będzie mógł postarać się o kluczyki, ale nie zmienia to faktu, że zakup jednego z pojazdów wystawionych do przetargu przypomina kupowanie kota w worku.
Najwyraźniej brak możliwości sprawdzenia stanu technicznego pojazdów i tego, czy wszystko jest z nimi w porządku od strony mechanicznej, nie zraża potencjalnych kupców. Jeden z pracowników ZDM-u powiedział, że przy okazji ostatniego przetargu pojazdy obejrzało 2-3 tys. osób. Łącznie zgłoszono ok. 600 ofert. I możliwe, że i tym razem sytuacja się powtórzy. Będziemy to wiedzieli już niedługo, bo samochody można oglądać jeszcze 28 marca br., a oferty składać do 31 marca. Na stronie warszawskiego ZDM można zapoznać się ze szczegółami, wycenami i obejrzeć zdjęcia wszystkich pojazdów.
Galeria zdjęć
1/70 Ford Ka
1/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
2/70 Ford Ka
2/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
3/70 Ford Ka
3/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
4/70 Ford Ka
4/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
5/70 Ford Ka
5/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
6/70 Renault Megane
6/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
7/70 Renault Megane
7/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
8/70 Renault Megane
8/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
9/70 Renault Megane
9/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
10/70 Renault Megane
10/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
11/70 Chrysler PT Cruiser
11/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
12/70 Chrysler PT Cruiser
12/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
13/70 Chrysler PT Cruiser
13/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
14/70 Chrysler PT Cruiser
14/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
15/70 Chrysler PT Cruiser
15/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
16/70 Mazda 323
16/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
17/70 Mazda 323
17/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
18/70 Mazda 323
18/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
19/70 Mazda 323
19/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
20/70 Ford Mondeo
20/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
21/70 Ford Mondeo
21/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
22/70 Ford Mondeo
22/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
23/70 Ford Mondeo
23/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
24/70 FSO Polonez
24/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
25/70 FSO Polonez
25/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
26/70 FSO Polonez
26/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
27/70 FSO Polonez
27/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
28/70 Mercedes 190 (W 201)
28/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
29/70 Mercedes 190 (W 201)
29/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
30/70 Mercedes 190 (W 201)
30/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
31/70 Mercedes 190 (W 201)
31/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
32/70 Mercedes 190 (W 201)
32/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
33/70 Citroën XM
33/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
34/70 Citroën XM
34/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
35/70 Citroën XM
35/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
36/70 Citroën XM
36/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
37/70 Citroën XM
37/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
38/70 Fiat Fiorino
38/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
39/70 Fiat Fiorino
39/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
40/70 Fiat Fiorino
40/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
41/70 Fiat Fiorino
41/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
42/70 Fiat Fiorino
42/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
43/70 Audi A6
43/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
44/70 Audi A6
44/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
45/70 Audi A6
45/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
46/70 Audi A6
46/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
47/70 Volvo XC70
47/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
48/70 Volvo XC70
48/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
49/70 Volvo XC70
49/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
50/70 Volvo XC70
50/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
51/70 Volvo XC70
51/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
52/70 Volvo XC70
52/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
53/70 Opel Insignia
53/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
54/70 Opel Insignia
54/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
55/70 Opel Insignia
55/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
56/70 Opel Insignia
56/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
57/70 Opel Insignia
57/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
58/70 Mercedes S
58/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
59/70 Mercedes S
59/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
60/70 Mercedes S
60/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
61/70 Mercedes S
61/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
62/70 Mercedes S
62/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
63/70 Honda Prelude
63/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
64/70 Honda Prelude
64/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
65/70 Honda Prelude
65/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
66/70 Honda Prelude
66/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
67/70 Skoda Fabia
67/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
68/70 Skoda Fabia
68/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
69/70 Skoda Fabia
69/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
70/70 Skoda Fabia
70/70
Żródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.