• Nowe możliwości lakierowania swojego Porsche, to ukłon w stronę klientów, którzy coraz częściej wybierali kolory indywidualne
  • W zależności od modelu jest do wyboru od 50 do nawet ponad 100 nowych odcieni
  • Jeśli klient jest bardzo wymagający, kolor można wybrać niemal z każdego elementu. Ograniczeniem jest tylko własna wyobraźnia
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Nowe odcienie, to ukłon w stronę klientów, którzy w ostatnich kilku latach coraz chętniej wybierają lakierowanie na indywidualny odcień. Nowe opcje nazywają się "Kolor na życzenie PTS" i "Kolor na życzenie PTS Plus". Porsche Exclusive Manufaktur koncentruje się przy tym na dostępności klasycznych, rozpoznawalnych od lat odcieni Porsche.

Opcje, które wprowadził producent, pozwalają znacznie zwiększyć zdolności produkcyjne. W głównej fabryce w Stuttgarcie-Zuffenhausen zostało uruchomione nowe stanowisko do mieszania kolorów. To tam specjaliści od lakierów dobierają składniki i testują wygląd lakieru, jego schnięcie i sprawdzają, ile warstw jest potrzebnych do otrzymania pożądanego odcienia.

Porsche daje nawet 100 nowych odcieni

“Kolor na życzenie PTS” zastąpił opcję "kolor niestandardowy". To właśnie tutaj klient będzie mógł wybierać wśród kultowych odcieni. Są to lakiery technicznie zatwierdzone przez specjalistów od lakierów Porsche. W zależności od modelu wybór kolorów waha się od 50 do nawet ponad 100, a wśród nich znajdują się takie odcienie jak: Maritime Blue, Rubystar Red i Mint Green, czyli "barwne" pozycje z lat 90., które cieszą się wśród fanów Porsche statusem kultowych.

Lakiery można już zamawiać w Porsche Centrach, a wraz z początkiem 2022 r. oferta zostanie zintegrowana z konfiguratorem aut. Sukcesywnie wprowadzane będą opcje filtrowania online, na przykład według rodziny kolorów, oraz podstawowe informacje o poszczególnych odcieniach.

Dalsza część tekstu pod podcastem

Lakier na Porsche czy Dacia?

W porównaniu ze standardowymi kolorami tutaj realizacja dostawy może się przedłużyć o trzy miesiące. Ile kosztuje taka zabawa? dla większości odmian 911 i 718 kosztuje 45 tys. 297 zł. Dla 718 klasy GT oraz 911 Turbo S i klasy GT jego cena wynosi z kolei 50 tys. 806 zł.

Swoje Porsche można też polakierować w kolor marynarki

Jeśli jednak będąc klientem Porsche, wolisz, żeby auto miało kolor twojej ulubionej marynarki, pozostaje ci opcja "Kolor na życzenie PTS Plus". Jak mówi Porsche, tutaj wybór jest niemal nieograniczony. Tę opcję można wybrać dla modeli 911, 718 i Taycan.

Procedura jest następująca: klient dostarcza Porsche Centrum próbkę oczekiwanego koloru, która następnie jest wysyłana do Porsche AG. Dla każdego zapytania producent przeprowadza osobną kontrolę wykonalności, która – w zależności od zakresu wymaganej pracy – może potrwać do kilku miesięcy.

Koloryści Porsche tworzą właściwą recepturę lakieru, opracowując jego odcień na podstawie dostępnych składników. Barwa jest na kilku etapach dopracowywana, tak aby odpowiadała próbce w różnych warunkach oświetleniowych, takich jak światło dzienne lub sztuczne. Sprawdza się również wykonalność lakieru, a potem kolor jest nakładany na karoserię testową. Jeśli się okaże, że nie ma możliwości zrealizowania zgodnie ze standardami jakości, koszty pokrywa producent. A ile musi zapłacić klient za taką przyjemność? 90 tys. 594 zł dla większości wariantów 911 i 718 oraz 101 tys. 612 zł dla 718 klasy GT, oraz 911 Turbo (S) i klasy GT. Za tą cenę można już przebierać w całej gamie modelowej Dacii.