Choć logo wydaje się nowe, to sięga samych początków BMW M. Po raz pierwszy pojawiło się w 1973 r. na BMW 3.0 CSL. Dopiero w 1978 r., wraz z debiutem BMW M1, pojawiły się wszystkim dziś znane trzy pochylone w prawo kolorowe paski przypominające literę "M". Legendarne BMW M1 było jedynym wyczynowym samochodem seryjnym BMW M, który oprócz logo z trzema kolorowymi paskami nosił również historyczne logo BMW Motorsport.

Kolory w logo nie są przypadkowe. Niebieski oznacza markę BMW, czerwony symbolizuje wyścigi, a fioletowy łączy oba światy. Dziś nie ma już koloru fioletowego, zastąpił go granat.

Nowe stare logo będzie można zamówić do wszystkich samochodów z pakietem M lub pełnoprawnych “emek”. Jeśli klient zdecyduje na nowy emblemat, to zastąpi on klasyczne logo na masce, klapie bagażnika oraz felgach. Będzie ono dostępne dla klientów od końca stycznia 2022 r.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

BMW M - dostępne również historyczne lakiery

To jednak nie koniec. Z okazji 50. rocznicy udostępniona zostanie możliwość zamówienia 50 lakierów BMW M o historycznym znaczeniu. Będą to m.in.: żółty Dakar, ognisty pomarańczowy, fiolet Daytona, niebieski Macao, czerwień Imola czy mroźny niebieski Marina Bay. Nawiązują one do różnych epok w pięćdziesięcioletniej historii BMW M.

BMW M - nowe modele w 2022 r.

W 2022 r. fani mogą także oczekiwać nowych modeli. W przyszłym roku premierę ma mieć M3 Touring, specjalny model BMW M4 Coupé (prawdopodobnie będzie to szalony CS) oraz kolejna generacja uwielbianego M2.

Jest co świętować, tym bardziej że marka dąży do rekordu sprzedaży w 2021 r. Jeśli to się uda, to będzie to podwójny powód do otwierania szampana. BMW planuje nawet imprezy z okazji jubileuszu, które mają się odbywać w maju przyszłego roku.