To pierwszy na świecie SUV premium ze składanym dachem i pierwszy kabriolet Range Rovera. Ma to być auto uniwersalne, również dzielne poza asfaltem - jak każdy Land Rover (wyposażone w napęd 4x4 oraz m.in. system Terrain Reponse). W związku z tym producent przygotował galerię zdjęć wykonanych w różnych warunkach pogodowych i terenowych. Na śniegu pomarańczowy SUV bez dachu wygląda naprawdę oryginalnie.
Materiałowy dach Evoque'a Cabrio składa się elektrycznie w18 sekund, a rozkłada w 21 sekund. Można tego dokonać podczas jazdy, do prędkości niespełna 50 km/h. Producent przekonuje, że z rozłożonym dachem w kabinie jest tak samo komfortowo, jak w standardowej wersji modelu. Samochód powstał na bazie Evoque'a Coupe - jest dwudrzwiowy i czteromiejscowy. Pojemność bagażnika zmalała do 281 litrów.
Do wyboru będą trzy silniki: wysokoprężne 2.0 TD4 o mocy 150 i 180 KM oraz benzynowy Si4, generujący 240 KM. Wszystkie warianty będą seryjnie posiadać dziewięciostopniową, automatyczną skrzynię biegów. W najmocniejszej wersji SUV-kabriolet może pochwalić się sprintem od 0 do 100 km/h w czasie 8,6 sekundy.
Sprzedaż Range Rovera Evoque Cabrio rozpocznie się wiosną przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane. Czas pokaże, czy ten model zdefiniuje nowy segment na stale rozwijającym się rynku SUV-ów.