W gamie modelowej Aurusa znajdują się obecnie trzy modele. Są to: limuzyna Senat, z której w wersji Limousine L700 korzysta Władimir Putin, SUV Komendant oraz minivan Arsenal.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Firma ta produkuje pojazdy z przeznaczeniem głównie dla rządzących Rosją. Marka ta zresztą jest, a przynajmniej była, "oczkiem w głowie" rosyjskiego przywódcy, który zapowiadał jej powstanie już w 2012 r.

Pierwsze z modeli Aurusa trafiły do służby w 2018 r. jako modele z linii Kortezh (ros. kondukt lub konwój), jako nowe pojazdy państwowe i konwojowe prezydenta Rosji. Od 2021 r. aurusy mogą kupić również "zwyczajni", choć raczej bardzo bogaci klienci.

Dowiedz się więcej:

Aurus również na Bliskim Wschodzie

Firma początkowo była wyłączenie rosyjska, zgodnie z nadanym jej statusem "narodowej" (samochód zbudowano w ramach narodowego projektu pod kryptonimem Orszak), jednak w 2019 r. Tawazun Holding ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich zainwestował w Aurus Motors 124 mln dol. W związku z tym w 2023 r. uruchomiono produkcję aurusów na rynki bliskowschodnie.

Wszystkie aurusy zbudowane są na tej samej platformie i wykorzystują identyczny układ napędowy opracowany przez inżynierów moskiewskiego instytutu NAMI. Hybrydowa jednostka składa się z 4,4-litrowego silnika V8 (opartego na zmniejszonym bloku jednostki Porsche) oraz 62-konnego silnika elektrycznego. Całość generuje 598 KM oraz 880 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

W 2022 r. sprzedano jedynie 31 samochodów Aurus. Rosyjskie Stowarzyszenie Dealerów Samochodowych (ROAD) poinformowało, że w 2023 r. nabywców znalazło aż cztery razy więcej pojazdów. Było ich dokładnie 115. Nie wiadomo jednak, ile egzemplarzy trafiło do struktur rządowych, a ile w prywatne ręce.