To auto o sportowych proporcjach. Przednia część nadwozia stanowi kontynuację nowego wizerunku samochodów marki Skoda, który zapoczątkowany został w Roomsterze. Ten sam grill, ale już inny, bardziej dynamiczny kształt przednich reflektorów. Sportowy, dolny spoiler z dużym, poprzecznie użebrowanym wlotem powietrza. Typowo sportowa sylwetka z dużymi drzwiami i ciemnymi słupkami, które stwarzają wrażenie jednolitej płaszczyzny. Nietypowe boczne lusterkazewnętrzne umieszczono na wysięgniku przymocowanym do drzwi. Są one zintegrowane ze światłami kierunkowskazów. Wyraźnie wyprofilowane przednie i tylne nadkola znakomicie komponują się z 5-ramiennymi obręczami kół o średnicy 16 cali. Także tylna część stylem nawiązuje do Roomstera, czego najlepszym przykładem mogą być pionowe, zintegrowane światła. Joyster to jeszcze tylko śmiała wersja studyjna, ale podobnie jak w pierwszym wcieleniu Roomster, a później Yeti, ujawnia pomysły stylistów pracujących nad przyszłością marki Skoda. Tak odważny design to także próba odejścia od produkcji samochodów przeznaczonych dla starszych klientów.Stąd też podejmowane są wszelkie możliwe starania, aby ten wizerunek jak najszybciej zmienić.Sukces zależy od stylistów Jest już w produkcji odważny, chociaż wciąż kontrowersyjny Roomster, za kilka miesięcy pojawi się druga generacja Fabii, a pod koniec przyszłego roku należy oczekiwać również jej usportowionej, 3-drzwiowej wersja, której studyjny Joyster jest zwiastunem. Wersja studyjna, która powstała w Centrum Badawczo--Rozwojowym Skoda Auto "Cesana" to pierwsze przedsięwzięcie nowego szefa stylistów, Jensa Manske. Skoda Design Studio stworzył z małym zespołem współpracowników Belg Dirk van Braeckel. On też był autorem zupełnie nowego wizerunku czeskiej marki, który po raz pierwszy ukazał się wraz z premierą Octavii. Gdy kończył prace w Mladej Boleslav, miał już ponad 40-osobowy zespół stylistów. Obecnie jest dyrektorem zespołu designerów Bentley Motors. Wielką pracę wykonał jego następca - Niemiec Thomas Ingenlath. Z całą pewnością wśród wielu jego sukcesów najjaśniejszym promykiem świeci Roomster. Talenty Ingenlatha zostały docenione i obecnie kieruje on nowym Centrum Designu koncernu Volkswagen w Poczdamie. W ciągu 10 lat z ČCesany wyjechało wiele interesujących prototypów, z których większość można podziwiać w muzeum zlokalizowanym tuż obok fabryki w Mladej Boleslav. Jednym z najciekawszych i najbardziej oczekiwanych był Tudor.
Skoda Joyster z Design Studio
Kilka dni przed rozpoczęciem salonu paryskiego potwierdziły się wcześniejsze spekulacje, że Skoda przygotowuje 3-drzwiowego hatchbacka, a więc kolejną wersję nadwozia drugiej generacji Fabii. Ma ona zastąpić mało popularnego sedana.