Auto Świat Wiadomości Aktualności Skoda Octavia RS 245 i Octavia Scout: najmocniejsza lub najwszechstronniejsza

Skoda Octavia RS 245 i Octavia Scout: najmocniejsza lub najwszechstronniejsza

Główny punkt programu Skody podczas targów samochodowych w Genewie stanowi zmodernizowana Octavia w dwóch jakże różnych od siebie odmianach.

Skoda Octavia RS 245
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Skoda Octavia RS 245

Najwięcej emocji budzi premiera sportowej Skody Octavii RS 245. Tak, liczba „245” oznacza osiąganą moc przez turbodoładowany silnik 2.0 TSI. To o 15 KM więcej niż u poprzednika. Najmocniejsza seryjna Octavia w historii przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy (liftback). Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Napęd może być przekazywany poprzez ręczną skrzynię biegów lub siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnię DSG.

Auto dostosowano do dynamicznej jazdy obniżając o 14 mm zawieszenie, a także wyposażając system stabilizacji toru jazdy ESC w tryb sportowy, który współpracuje z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu VAQ. Elektronicznie sterowana blokada dyferencjału umożliwia szybsze wychodzenie z zakrętów - dostarczanie mocy na koło o zmniejszonym tarciu jest ograniczane i przekazane na drugie napędzane koło dla jak najefektywniejszego rozkładu mocy. Samochód wyposażono jeszcze w system wyboru trybu jazdy (ma również wpływ na brzmienie silnika) i progresywny układ kierowniczy. Na życzenie można zamówić również zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami.

Nie zapomniano przy tym o sportowej stylizacji Octavii RS 245. Wloty powietrza w zmodyfikowanym zderzaku przykryto osłonami o strukturze plastra miodu. Osłonę chłodnicy wykończono błyszczącą czernią. To samo tyczy się obudów lusterek bocznych, ramek szyb i imponujących 19-calowych obręczy kół. Całe oświetlenie zewnętrzne samochodu wykonano w technologii LED. Ponadprzeciętne możliwości auta zdradzają ponadto tylny spojler i podwójne zakończenie wydechu o trapezoidalnym kształcie.

We wnętrzu, utrzymanym w czarnym kolorze, panuje sportowa atmosfera. Kierowca i pasażer siedzą w mocno wyprofilowanych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami, pokrytych Alcantarą. Wielofunkcyjna sportowa kierownica pokryta perforowaną skórą posiada zintegrowane łopatki skrzyni biegów (dla DSG). Odmiana RS 245 będzie oferowana w nadwoziach liftback oraz kombi, zachowując wszystkie zalety zwykłej Octavii.

Obok sportowego wariantu na salonie w Genewie zadebiutowała również Skoda Octavia Scout, czyli kombi w wersji off-roadowej. Ten wszechstronny wariant modelu ma zwiększony o 30 mm prześwit i seryjny napęd na 4 koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. W trudniejszych warunkach znaczenia nabierają kąty natarcia i zejścia – zwiększone odpowiednio do 16,6 i 14,5 stopnia.

Pod maską może pracować benzynowy silnik 1.8 TSI 180 KM lub jeden z dwóch diesli: 2.0 TDI o mocy 150 lub 184 KM. Słabszy wariant wysokoprężny można teraz sparować ze skrzynią DSG. W zależności od wybranej wersji silnikowej, Skoda Octavia Scout może ciągnąć przyczepę o masie nawet dwóch ton.

Materiał powstał we współpracy z marką Skoda.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków