Zacznijmy od najtańszej Skody Octavii w wydaniu Essence, która w połączeniu z silnikiem 1.5 TSI o mocy 115 KM kosztuje od 108 tys. 500 zł. Nie da się zapłacić mniej za nową Octavię.
Skoda Octavia Essence — silniki i wyposażenie
Wariant Essence oferowany jest ponadto z mocniejszym silnikiem 1.5 TSI (150 KM) oraz z dwiema miękkimi hybrydami 1.5 TSI, a także z dieslami 2.0 TDI (również o mocy 115 lub 150 KM). Wersje mHEV i mocniejszy motor wysokoprężny standardowo współpracują z automatyczną skrzynią DSG.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPodstawowa Octavia Essence nie jest wcale tak ubogo wyposażona, ma m.in.:
- automatyczną klimatyzację dwustrefową,
- bazowe światła LED z przodu i z tyłu,
- cyfrowy zestaw wskaźników i ekran dotykowy 10",
- radio z 8 głośnikami,
- system bezkluczykowy,
- tylne czujniki parkowania
- funkcje Front Assist i Lane Assist,
- 16-calowe felgi aluminiowe.
Skoda Octavia RS o mocy 265 KM
Na drugim biegunie znajduje się sportowa Octavia z ceną zaczynającą się od 179 tys. zł. Auto wyróżnia się sportową stylistyką nadwozia (m.in. 18-calowe felgi i inne zderzaki) oraz wnętrza, w którym znajdziemy sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i trójramienną kierownicę z manetkami do ręcznej zmiany biegów. Skoda Octavia RS ma ponadto obniżone o 15 mm zawieszenie.
Pod maską pracuje 265-konny silnik benzynowy 2.0 TSI (o 20 KM więcej niż w poprzedniku) współpracujący z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,4 s. Napęd przenoszony jest na przednie koła.