Logo
WiadomościAktualnościStellantis może mieć poważne kłopoty. Włoski sąd zgodził się na pozew zbiorowy

Stellantis może mieć poważne kłopoty. Włoski sąd zgodził się na pozew zbiorowy

  • Sąd cywilny w Turynie zezwolił na pozew zbiorowy przeciwko Stellantisowi w sprawie wadliwych poduszek powietrznych produkowanych przez Takatę
  • Pozew zbiorowy popierają włoskie grupy konsumenckie Codacons i Altroconsumo; właściciele samochodów mają 150 dni na przyłączenie się do sprawy
  • Sąd uznał dopuszczalność pozwu, ale Stellantis podkreślił, że decyzja nie potwierdza jego odpowiedzialności
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Dwie włoskie grupy konsumenckie, Codacons i Altroconsumo, poinformowały w poniedziałek (14 kwietnia), że sąd cywilny w Turynie uznał za dopuszczalny pozew zbiorowy przeciwko koncernowi Stellantis. Obie grupy stoją za pozwem dotyczącym potencjalnie wadliwych poduszek powietrznych, które wyprodukowała japońska firma Takata.

Poznaj kontekst z AI

Co to jest pozew zbiorowy przeciwko Stellantisowi?
Jakie problemy dotyczą poduszek powietrznych Takaty?
Ile czasu mają właściciele samochodów na przyłączenie się do pozwu?
Kiedy odbędzie się rozprawa sądowa w tej sprawie?

Pozew z ogromnymi pieniędzmi w tle

Rozprawa sądowa w sprawie pozwu została odroczona do 21 listopada. Stellantis, jak informuje Reuters, odnotował decyzję sądu i w wydanym oświadczeniu stwierdził, że "niestrudzenie" pracuje nad kampanią wycofywania produktów. Koncern zwrócił także uwagę, że decyzja włoskiego sądu dotyczy wyłącznie dopuszczalności pozwu, a nie domniemanej odpowiedzialności Stellantisa.

Teraz właściciele pojazdów, których dotyczy sprawa, mają 150 dni na przyłączenie się do pozwu zbiorowego. Rozprawa sądowa w tej sprawie została odroczona do 21 listopada. Reuters przypomina, że żądanie odszkodowania może sięgnąć kwoty 285 mln euro (ok. 1 mld 221 mln 611 tys. zł).

Kampania "Stop Drive" związana z modelami Citroena i marki DS

Stellantis w ub.r. rozpoczął szeroko zakrojoną kampanię "Stop Drive" związaną z poduszkami powietrznymi Takaty. Kampania dotyczyła setek tysięcy egzemplarzy Citroenów i modeli DS, które zostały wyprodukowane w latach 2009-2019 i trafiły do 24 krajów Europy Południowej, Afryki oraz Bliskiego Wschodu.

Reuters przypomina, że poduszki powietrzne Takaty mogą powodować poważne obrażenia lub nawet śmierć. Substancje chemiczne stosowane w tych poduszkach mogą ulegać degradacji w gorących i wilgotnych warunkach, co z kolei może prowadzić do napełnienia ich z nadmierną siłą. W związku z problemami dotyczącymi poduszek Takata Group złożyła wniosek o upadłość w 2017 r.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium