Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Stellantis stworzył platformę STLA Frame dla pikapów i SUV-ów. Skorzysta z niej Jeep i RAM

Stellantis stworzył platformę STLA Frame dla pikapów i SUV-ów. Skorzysta z niej Jeep i RAM

Elektromobilność nie jest tak atrakcyjna dla klientów, jak jeszcze niedawno myśleli producenci, dlatego firmy teraz starają się dostosować do wymagań rynku. Z tego powodu Stellantis stworzył kolejną wszechstronną platformę, na której będą powstawały wielkie auta. Będą miały pod maską zarówno elektryki, jak i spalinowe V6.

2023 Jeep Grand Cherokee
2023 Jeep Grand CherokeeŹródło: Jeep
  • Stellantis stworzył wszechstronną platformę STLA Frame dla dużych SUV-ów i pickupów
  • Platforma będzie mogła być wyposażona w silniki elektryczne oraz spalinowe V6
  • Modele korzystające z tej platformy będą miały od 800 km do nawet 1100 km

Koncern Stellantis ujawnia swoje najnowsze rozwiązanie technologiczne — platformę STLA Frame, która ma stać się fundamentem dla przyszłych dużych SUV-ów i pickupów, szczególnie tych przeznaczonych na rynek amerykański. To kolejna platforma koncernu, która jest przewidziana dla różnorodnych źródeł napędu w jednym modelu.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Platforma STLA Frame stworzona dla wielkich aut i dużych silników

Podstawowym napędem dla platformy STLA Frame mają być silniki elektryczne, ale to nie koniec jej możliwości. Stellantis nie rezygnuje z jednostek spalinowych, które znajdą zastosowanie w hybrydach typu plug-in lub jako range extendery wspierające napęd elektryczny. Co istotne, mowa tu także o pełnowymiarowych silnikach V6.

Pierwsze modele, które skorzystają z nowej platformy, to RAM-y i Jeepy. Producent zapewnia, że pojazdy będą gotowe do ciężkiej pracy, oferując ładowność do 1224 kg, możliwość holowania przyczep o wadze do 6 ton oraz zdolność do brodzenia w wodzie o głębokości do 61 cm.

Nowa platforma nawet na 6-metrowe giganty

Nowa platforma STLA Frame ma również zapewnić imponujący zasięg — do 800 km na jednym ładowaniu, dzięki akumulatorom o pojemności do 200 kWh i do 1100 km ze spalinowym wsparciem. To obiecująca perspektywa dla użytkowników, choć rodzi pytanie o masę tak wyposażonych pojazdów, zwłaszcza że ich długość waha się od 5488 do 5941 cm. Konstruktorzy prawdopodobnie to przewidzieli, bowiem na tej ramie mają powstawać nawet małe ciężarówki, w których masa nie gra aż tak wielkiego znaczenia.

Koncern Stellantis ma wielkie ambicje związane z nową linią modeli na platformie STLA Frame, które mogą okazać się kluczowe dla wzmocnienia pozycji marki na amerykańskim rynku. Teraz pozostaje pytanie, czy amerykańscy klienci tak chętnie przesiądą się na takie elektryczne i zelektryfikowane auta.

Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków