W miejscu, gdzie doszło do zatrzymania, obowiązywało ograniczenie do 130 km/h. Chrion jechał 184 km/h. Dla większości pojazdów jest to prędkość dość znaczna, ale w tej bestii mogło być dużo szybciej. Francuska maszyna potrafi rozpędzić się do ponad 490 km/h. W sumie ma powstać tylko 30 sztuk tego ekskluzywnego superbolidu. Wszystkie zostały już dawno sprzedane. W 2021 r. pierwsze osiem egzemplarzy najszybszego Bugatti w historii było już gotowe do przekazania właścicielom, a więc spotkanie z jednym z nich na południe od Paryża nie było zaskoczeniem.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Wersja 300 SS jest mocniejsza od zwykłego Chirona

Sercem tego superbolidu jest zmodyfikowana wersja kultowego 8-litrowego silnika W16, którego moc zwiększono o 100 KM do 1600 KM! Dodatkowo inżynierowie z Molsheim opracowali nowy system zarządzania termicznego dla tej jednostki oraz skrzyni biegów, tak by zapewniał odpowiednie chłodzenie nawet podczas dłuższej jazdy z maksymalną prędkością. Udoskonalono też oprogramowanie silnika, skrzyni biegów i turbosprężarek.

Tym razem Bugatti jechało 184 km/h, ale jak wspominaliśmy, ten samochód potrafi dużo szybciej... Dlatego przy projektowaniu go, tak dużo uwagi poświęcono aerodynamice. Chodzi o bezpieczne zachowanie auta po przekroczeniu nawet 420 km/h. W tym celu wydłużono o 25 cm nadwozie, co pozwala na zmniejszenie przeciągania aerodynamicznego o 40 proc. Z kolei kurtyny powietrzne zdobiące przednie narożniki auta rozprowadzają nadmiar powietrza na boki samochodu. Jednocześnie, wyloty powietrza na nadkolach i za przednimi kołami odprowadzają nadmiar ciśnienia od każdego z nadkoli, zmniejszając opór powietrza i wytwarzając niewielką siłę nośną.

Bugatti Chiron Super Sport 300 SS

Powstanie tylko 30 sztuk tego hiperbolidu. Wszystkie zostaną wyprodukowane w siedzibie Bugatti w Molsheim we Francji. Cena każdego to minimum 3,5 mln euro netto, czyli ponad 20 mln zł brutto.