Dwa lata temu prototypowe Bugatti Chiron Super Sport 300+ ustanowiło rekord prędkości, przebijając barierę 300 mil na godzinę. Dokładnie zanotowano wówczas 304, 773 mph, czyli 490,484 km/h! Wywołało to wielkie poruszenie nie tylko wśród sympatyków marki. Chwilę poźniej francuska firma wywoła kolejny szok ogłaszając, że zamierza wyprodukować 30 egzemplarzy takiego modelu. Wszystkie natychmiast znalazły nabywców. Dziś 8 z nich może w końcu zasiąść za kierownicami swoich nowych zabawek. Pozostaje nam tylko pozazdrości, bo to co zrobiło Bugatti z Chirona przeobrażając go w wersję Super Sport 300+ to prawdziwy majstersztyk sztuki inżynierskiej.
Bugatti Chiron Super Sport 300+ – 1600 KM mocy
Sercem tego superbolidu jest zmodyfikowana wersja kultowego 8-litrowego silnika W16, którego moc zwiększono o 100 KM do 1600 KM! Dodatkowo inżynierowie z Molsheim opracowali nowy system zarządzania termicznego dla tej jednostki oraz skrzyni biegów, tak by zapewniał odpowiednie chłodzenie nawet podczas dłuższej jazdy z maksymalną prędkością. Udoskonalono też oprogramowanie silnika, skrzyni biegów i turbosprężarek.
Bugatti Chiron Super Sport 300+ – kluczowa aerodynamika
Przeczytaj też:
- Bugatti Bolide trafi do produkcji!
- Bugatti Chiron Sport „Alice” – prezent dla żony
- Bugatti Chiron Pur Sport – nazywają je rakietą
Dla osiągania rekordowych prędkości istotne znaczenie ma aerodynamika, która umożliwia bezpieczne zachowanie auta po przekroczeniu nawet 420 km/h. W tym celu wydłużono o 25 cm nadwozie, co pozwala na zmniejszenie przeciągania aerodynamicznego o 40 proc. Z kolei kurtyny powietrzne zdobiące przednie narożniki auta rozprowadzają nadmiar powietrza na boki samochodu. Jednocześnie, wyloty powietrza na nadkolach i za przednimi kołami odprowadzają nadmiar ciśnienia od każdego z nadkoli, zmniejszając opór powietrza i wytwarzając niewielką siłę nośną.
Opływowe nadwozie Chirona Super Sport 300+ zostało wykonane z włókna węglowego w kolorze czarnym, uzupełnionego pomarańczowym pasem wyścigowym biegnącym przez środek samochodu. Włókno węglowe znajduje się również na pokrywie silnika, a także na wycieraczce przedniej szyby. Subtelne akcenty, w tym logo Bugatti "Macaron" zrobione są z prawdziwego srebra i czarnej emalii. Ultralekkie i wytrzymałe felgi ze stopu magnezu wykończone są w kolorze "Nocturne". Całość zachowuje ultraluksusowy charakter.
Bugatti Chiron Super Sport 300+ – dla wybrańców
Jak już wspominaliśmy powstanie tylko 30 sztuk tego hiperbolidu. Wszystkie zostaną wyprodukowane w siedzibie Bugatti w Molsheim we Francji. Cena każdego to minimum 3,5 mln euro netto.