Auto Świat Wiadomości Aktualności Sześć firm chce zaprojektować przygraniczny odcinek S17, ale GDDKiA ma za mały budżet

Sześć firm chce zaprojektować przygraniczny odcinek S17, ale GDDKiA ma za mały budżet

Chętnych na zaprojektowanie dwukilometrowego odcinka S17 przy granicy z Ukrainą nie brakuje, ale GDDKiA brakuje... pieniędzy. Wszystkie oferty złożone w drugim przetargu znowu przewyższyły budżet. Będzie trzecie podejście, czy drogowcy znajdą "po kieszeniach" 1,2 mln zł?

Sześć firm chce zbudować przygraniczny odcinek S17
Sześć firm chce zbudować przygraniczny odcinek S17GDDKiA

GDDKiA utknęła w martwym punkcie. Chcą zapewnić kierowcom dojazd trasą S17 do samej granicy z Ukrainą w Hrebennem, ale dysponuje niewystarczającymi środkami. Poprzednie postępowanie przetargowe na wyłonienie projektanta zostało unieważnione z powodu przekroczenia budżetu. W nowym przetargu zgłosiło się sześć biur projektowych, jednak ponownie żadna z ofert nie jest "wystarczająco tania". Co dalej?

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Przygraniczny odcinek S17 ma dojechać do terminala w Hrebennem

Odcinek prowadzący do granicy z Ukrainą ma mieć ok. 2 km długości. Będzie to dwujezdniowa droga, która stanie się kontynuacją powstającego właśnie w systemie "Projektuj i buduj" fragmentu S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne. Dotrze aż do planowanego terminala odpraw pojazdów ciężarowych na przejściu granicznym Hrebenne-Rawa Ruska. Ten zaś zostanie ulokowany kilometr na północ od istniejącego przejścia.

Celem inwestycji jest zwiększenie płynności ruchu pojazdów ciężarowych w obrębie przejścia granicznego i zapobiegnie tworzeniu się zatorów i kolejek pojazdów oczekujących na granicy. Wpłynie to także na poprawę bezpieczeństwa i komfort podróżowania kierowców pojazdów osobowych

– zapewnia GDDKiA.

Fragment drogi ekspresowej S17
Fragment drogi ekspresowej S17GDDKiA

Sześć biur chce zaprojektować S17, ale GDDKiA ma puste kieszenie

Drogowcy chcą przeznaczyć na inwestycję 3,3 mln zł. Ta kwota ma pokryć koszty wykonania dokumentacji projektowej dla przygranicznego odcinka S17. Wykonawca będzie musiał opracować Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) wraz z wariantami przebiegu drogi, uzyskać decyzję środowiskową i przekazać dokumentację potrzebną do ogłoszenia przetargu na budowę odcinka.

Problem? Nikt nie chce tego zrobić za 3,3 mln zł. Najniższa oferta złożona przez Sweco Polska przekracza budżet GDDKiA o blisko 1,2 mln zł (4 mln 497 tys. 612 zł). Najwyższa zaś – złożona przez konsorcjum firm MPRB, Mosty Kraków i MP Infra – opiewa na niemal 9 mln zł... Drogowcy przekazali, że po dokładnej ocenie wszystkich ofert podejmą decyzję w sprawie dalszych działań. Niewykluczone, że ogłoszą trzeci przetarg.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków