Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Euro NCAP rozbił Volkswagena ID.4, Skodę Enyaq i Dacię Sandero

Euro NCAP rozbił Volkswagena ID.4, Skodę Enyaq i Dacię Sandero

Euro NCAP opublikował wyniki testów zderzeniowych trzech najnowszych modeli samochodów. Elektryczne Skoda Enyaq iV oraz Volkswagen ID.4 otrzymały maksymalną notę pięciu gwiazdek. Znacznie słabiej wypadła Dacia Sandero Stepway, która zasłużyła tylko na dwie gwiazdki. Jej wynik dotyczy również Dacii Logan.

Euro NCAP zbadało trzy auta. Jedno z nich dostało tylko dwie gwiazdkiŹródło: Euro NCAP
  • Skoda Enyaq i Volkswagen ID.4 uzyskały po pięć gwiazdek, natomiast Dacia Sandero Stepway zasłużyła na dwie gwiazdki
  • W czeskim i niemieckim modelu na pochwałę zasługuje bardzo dobra ochrona pasażerów – zarówno dorosłych, jak i dzieci
  • Dacia dobrze wypadła pod względem ochrony w wyniku zderzenia, ale zawiodła z racji ubogiego wyposażenia z zakresu asystentów zapobiegających kolizji
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Skoda Enyaq iV jest pierwszym całkowicie elektrycznym autem czeskiej marki. W jej budowie wykorzystano tę samą platformę MEB – modułowa platforma Grupy Volkswagena dla pojazdów z zasilaniem akumulatorowym – która jest używana w nowych Volkswagenach ID.4 i ID.3.

Zarówno Skoda Enyaq iV, jak i Volkswagen ID.4 osiągnęły imponujące wyniki w teście zderzeniowym. Dzięki solidnej konstrukcji, chroniącej pasażerów oraz czołowym, kurtynowym i środkowym poduszkom powietrznym w standardzie, oba samochody osiągnęły wyniki ponad 90 proc. w zakresie ochrony dorosłych osób.

Przeczytaj też:

Właściciele ID.4 i Enyaqa będą mogli być spokojni o bezpieczeństwo dzieci. To zasługa wysokich ocen w zakresie ochrony najmniejszych pasażerów.

Oba auta uzyskały również na wysokie oceny w kwestii ochrony pieszych oraz zastosowanych systemów bezpieczeństwa. W Volkswagenie ID.4 na uznanie zasługuje również instalowanie w standardzie ostrzeżenia o zagrożeniach. W Skodzie Enyaq iV ten system nie jest jeszcze dostępny.

Euro NCAP – Dacia Sandero Stepway uzyskała tylko dwie gwiazdki

Nowe Dacie Sandero Stepway i Logan to typowe modele niskobudżetowe, a tym samym ich wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa nie jest tak bogate jak w innych modelach tej klasy. Podstawowy, działający wyłącznie radarowo, autonomiczny system hamowania awaryjnego reaguje tylko na inne pojazdy, ale nie został zaprojektowany tak, żeby zapobiegać zderzeniom z pieszymi lub rowerzystami i nie ma wspomagania jazdy po pasie ruchu.

Pomimo tego ochrona pasażerów w razie zderzenia i tak jest godna szacunku. Osiągnięte rezultaty w zupełności wystarczyłyby na 4-gwiazdkowy wynik. Niestety, uzyskanie takiego końcowego rezultatu uniemożliwiają niedociągnięcia w wyposażeniu z zakresu systemów wspomagających kierowcę podczas prowadzenia pojazdu.

"Bezpieczeństwo znacznie się poprawiło, a największe postępy poczyniono, stosując zaawansowaną technikę zapobiegającą wypadkom. Tymczasem Dacia znalazła niszę w rynku i trzyma się jej, a dwugwiazdkowa ocena wskazuje na niewielkie ambicje – nawet w przypadku taniego produktu. Ich decyzja o rezygnacji z oferowania zaawansowanej techniki jest wyraźnie niezgodna z tendencjami, jakie obowiązują na rynku, a jednocześnie rozczarowuje. Jest to tym bardziej dziwne, że Dacia zdaje sobie sprawę, że ich samochody wkrótce będą musiały spełniać nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa. Za to Skoda i Volkswagen pokazują, jak wysoki poziom ochrony można obecnie osiągnąć. Euro NCAP bije brawo im za oferowanie klientom najwyższego poziomu bezpieczeństwa" - powiedział Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków