• Toyota rezygnuje z modelu Avensis w Europie. W jego miejsce pojawi się Camry, a także powiększony Auris Touring Sports
  • W zeszłym roku sprzedano w Europie ponad 25 tys. sztuk modelu Avensis. To o połowę mniej niż Mondeo
  • W Europie pojawią się odmiany hybrydowe. Najprawdopodobniej pojawi się nowa wersja THS-II z silnikiem 2.0 l.

Toyota Avensis powoli przechodzi do historii. W zeszłym roku w Europie sprzedano nieco ponad 25 000 egzemplarzy. Choć to lepszy wynik niż w przypadku Mazdy 6 (ponad 23 tys. egz.) czy Peugeota 508 (ponad 22 tys. sztuk) to jednak Toyocie sporo brakuje do innych rywali. Renault sprzedało ponad 32 tys. sztuk modelu Talisman, a Skoda przekroczyła próg 81 tys. egzemplarzy Superba. W zeszłym roku w Europie na Forda Mondeo zdecydowało się zaś ponad 56 tys. klientów. Passata wybrało natomiast aż 183 tys. nabywców.

Toyota Camry. We wnętrzu znajdziemy ekran 8 cali, kolory HUD oraz system z CarPlay Foto: ACZ / Auto Świat
Toyota Camry. We wnętrzu znajdziemy ekran 8 cali, kolory HUD oraz system z CarPlay

Toyota Camry - zastąpi avensisa

Lukę po modelu Avensis mają wypełnić dwa modele. W przypadku kombi Toyota zamierza zaoferować swoim klientom zamianę na nowego Aurisa Touring Sports, który ma być większy od poprzednika. Co innego w przypadku odmiany sedan. Wbrew pozorom nie będzie to powiększona Corolla a inny model, o którym już niemal zapomniano w Europie. W przyszłym roku na rynek europejski powróci Toyota Camry, która jest już oferowana m.in. w Rosji.

Camry opracowano na nowej platformie TNGA. Tej samej, z której korzysta już C-HR, Prius, kolejny Auris czy Lexus UX. A to oznacza dostęp do najnowszych silników (m.in. 2-litrowego z układu hybrydowego THS-II) czy automatycznych skrzyń biegów o ośmiu i dziesięciu przełożeniach.

Toyota Camry - co pod maską?

W Europie Toyota Camry będzie dostępna najprawdopodobniej wyłącznie w wersjach hybrydowych. Spodziewany jest nowy układ hybrydowy THS-II z silnikiem o pojemności dwóch litrów oraz jednostką elektryczną o mocy 109 KM. Niewykluczone, że pod maską znajdziemy także sprawdzony napęd z silnikiem 2,5-litrowym znany m.in. z RAV4 czy z Lexusa. Być może pod maskę Camry trafi także inna jednostka znana z Lexusów, czyli 3,5-litrowy silnik benzynowy (także w odmianie hybrydowej).

Toyota Camry - wersja amerykańska
Toyota Camry - wersja amerykańska

Toyota Camry - nowinki na pokładzie

We wnętrzu Camry znajdziemy nowe rozwiązania, która pojawiają się już w najnowszych modelach Toyoty (m.in. na rynku amerykańskim). Będzie zatem system multimedialny z 8 calowym ekranem, nowym menu wzorowanym na smartfonach oraz długo oczekiwanym systemem Apple Car Play. Niewykluczone, że Toyota zdecyduje się także na wprowadzenie zapowiadanego systemu SDL (Smart Device Link) opracowywanego wspólnie z Fordem. Dzięki SDL będzie można wyświetlać wybrane aplikacje z telefonów z Android i iPhone na ekranie radia. Ponadto można liczyć na system kamer dookólnych, kolorowy ekran HUD, ładowarkę indukcyjną, system audio JBL.

Toyota Camry - ile będzie kosztować?

Nową Toyotę Camry można już kupić w Rosji. Podstawowa odmiana samochodu z benzynowym 2.0 l o mocy 150 KM kosztuje 1 399 tys. rubli, czyli niecałe 70 tys. zł. W cenie 16-calowe felgi, ogrzewane lusterka, 2 strefowa klimatyzacja, podgrzewane siedzenia i pełne oświetlenie LED. Za najdroższą wersję z silnikiem 3.5 l o mocy 249 KM trzeba zaś zapłacić w przeliczeniu około 117 tys. zł.