Auto Świat Wiadomości Aktualności Toyota pracuje nad nowym silnikiem. Ma być lepszy niż legendarny 2JZ

Toyota pracuje nad nowym silnikiem. Ma być lepszy niż legendarny 2JZ

Toyota bardzo poważnie wzięła sobie do serca kwestię rozwoju silników spalinowych. Nie tak dawno prezes firmy potwierdzał plany prac nad kolejnymi klasycznymi silnikami, a teraz dowiadujemy się, że japoński gigant nie tylko chce je rozwijać, ale chce przebić swoje własne dokonania.

2JZ-GTE Engine
Toyota
2JZ-GTE Engine
  • Toyota rozwija nowe silniki spalinowe, jednocześnie nie odrzucając elektryfikacji
  • Na jednym z wydarzeń przedstawiła nową gamę silników czterocylindrowych
  • Inżynierowie dążą do stworzenia silnika przewyższającego legendarny 2JZ

Japończycy obstają przy swoim. Nie mówią "nie" elektryfikacji, ale jednocześnie poważnie rozwijają klasyczne jednostki spalinowe, o czym zresztą pisaliśmy już w materiale Toyota mówi "nie" elektryfikacji. Stawia na nowe silniki spalinowe.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

I idzie im to świetnie, czego najlepszymi przykładami są rekordowo niskie zużycie paliwa najnowszego Priusa, które trafiło do Księgi Rekordów Guinnessa, czy generujący poważne moce trzycylindrowy silnik 1,6l Toyoty GR Yaris. Firma pracuje też nad paliwami syntetycznymi, współpracuje z Mazdą i Subaru nad sinikami neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla, a wspólnie z BMW pracuje nad rozwojem technologii wodorowych i rozwija silniki spalające wodór.

Toyota pracuje nad "następcą 2JZ"

Inżynierowie Toyoty chcą jednak przebić samych siebie, a dokładniej swoje własne osiągnięcia i wypuścić na rynek jednostkę jeszcze lepszą niż legendarny silnik o symbolu 2JZ, który znalazł się pod maską m.in. Toyoty Supry czwartej generacji - A80. I ma to być prawdziwy przełom.

Toyota Supra GZ
Toyota Supra GZToyota

Jak donosi Karuma News, w ramach niedawnego wydarzenia Toyoty, przedstawiono nową gamę silników czterocylindrowych, o pojemnościach od 1,5 do 2,0l. Szczególną uwagę zwraca turbodoładowany 2,0-litrowy silnik, który jest w stanie osiągnąć ponad 400 KM. Inżynierowie Toyoty nie kryją ambicji – chcą przewyższyć legendarny silnik 2JZ. Jeden z inżynierów podpytany o to stwierdził, że - "chciałby stworzyć silnik, który go przewyższy".

Nowe silniki Toyoty mają być potężne

Wg niepotwierdzonych iformacji, na tym samym wydarzeniu, zamkniętym wyłączenie dla wąskiej grupy wybranych japońskich dziennikarzy motoryzacyjnych pokazywani także Lexusa RC, wyposażonego w tę samą jednostkę napędową, ale wystrojoną na aż 600 KM, i do tego sparowaną z sześciobiegowym "manualem".

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji