- Nowa odmiana RAV4 dostępna jest w dwóch wersjach wyposażeniowych: Dynamic oraz Selection; do tej drugiej za 16 tys. zł można zamówić pakiet VIP
- Do napędu służą silnik benzynowy o mocy 185 KM oraz dwie jednostki elektryczne generujące 182 KM i 54 KM - łączna moc układu hybrydowego to 306 KM
- Plug-in to topowa odmiana modelu RAV4, a jednocześnie najmocniejsza wersja w historii japońskiego SUV-a
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid to najmocniejsze wydanie w 26-letniej historii japońskiego SUV-a. Do napędu pojazdu przewidziano benzynowy silnik o mocy 185 KM oraz dwie jednostki elektryczne: 182-konną napędzającą przednie koła oraz 54-konną, która odpowiada za napęd na tylną oś. W efekcie uzyskano układ hybrydowy o łącznej mocy 306 KM, a to pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w 6 s. Prędkość maksymalna przy wykorzystaniu układu hybrydowego wynosi 180 km/h.
Hybryda typu plug-in umożliwia jazdę w trybie czysto elektrycznym. Ładowanie akumulatora z 230-woltowego gniazdka trwa około 2,5 godz., a zgromadzony prąd wystarczy na pokonanie maksymalnie 75 km (wg cyklu WLTP). Podczas bezemisyjnej jazdy prędkość maksymalna pojazdu wynosi 135 km/h.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoToyota RAV4 Plug-in Hybrid – dwie wersje wyposażeniowe i pakiet VIP
Nowa odmiana RAV4 będzie dostępna z dwoma specyfikacjami do wyboru. Bazowa odmiana to Dynamic, a w jej przypadku w standardzie znajdują się m.in. ledowe lampy, 18-calowe felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp czy elektrycznie sterowana klapa bagażnika.
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Plotki mówią, że Nissan wycofuje się z Polski i Węgier. Czy to prawda?
- Volkswagen Golf GTE – hybrydowy hot hatch
We wnętrzu znajdziemy m.in. system multimedialny z 9-calowym, dotykowym ekranem, na którym wyświetlana jest mapa nawigacji satelitarnej, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu oraz gniazdko 230-woltowe gniazdko.
Do standardowego wyposażenia należy także kabel do ładowania 32A Typ 2 wraz ze skórzanym etui z logo Toyoty. Kabel umożliwia ładowanie baterii trakcyjnej prądem o mocy do 6,6 kW. Cena auta w wersji Dynamic to 228 900 zł.
Wariant Selection wzbogacono o 19-calowe alufelgi, dwukolorowe nadwozie, podgrzewanie przedniej szyby i kierownicy, a także cyfrowe lusterko wsteczne i ekran panoramiczny z kamerą 360 stopni. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Selection kosztuje 248 900 zł.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w najwyższej specyfikacji dostępna jest również z pakietem VIP. Dzięki niemu otrzymuje się dodatkowo panoramiczny dach z funkcją otwierania, pakiet Premium Audio JBL i 10-calowy wyświetlacz head-up. Komfort podróży zwiększy skórzana tapicerka, pamięć ustawień fotela kierowcy, elektryczna regulacja fotela pasażera oraz wentylacja przednich siedzeń. Za auto w tej wersji trzeba wydać 264 900 zł.
Galeria zdjęć
Ceny RAV-a plug-in zaczynają się od 228 900 zł
Samochód występuje ze specyfikacjami Dynamic oraz Selection
Standardem jest 9-calowy, dotykowy ekran
Na wyświetlaczu przedstawiany jest m.in. sposób przekazania napędu
RAV4 plug-in ma układ hybrydowy o łącznej mocy 306 KM
Samochodem można podróżować m.in. w trybie ekonomicznym…
…lub w ustawieniu sportowym
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid do najmocniejszy model w historii japońskiego SUV-a. Przyspieszenie do setki zajmuje 6 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h
Do napędu auta wykorzystano silnik nenzynowy o mocy 185 KM i dwie elektryczne jednostki – 182-konną i 54-konną
Bagażnik samochodu ma pojemność 520 l. To mniej niż w pozostałych odmianach, w których kufer mieści 580 l
Po napełnieniu akumulatorów w 100 proc. zasięg pojazdu w elektrycznym trybie wynosi 75 km, a prędkość maksymalna 135 km/h
RAV4 w wersji plug-in ma napęd na wszystkie koła, a moment obrotowy dociera do nich za pośrednictwem bezstopniowej przekładni
Podczas jazdy w hybrydowym trybie średnie zużycie paliwa wynosi około 1 l/100 km (wg WLTP)