- Yaris Cross jest liderem segmentu B-SUV w Europie i jednym z najchętniej kupowanych aut w Polsce
- Nowy napęd hybrydowy piątej generacji ma zwiększoną moc ze 116 do 132 KM
- Auto z nowym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 s
Toyota rozszerza gamę Yarisa Cross o nową hybrydę piątej generacji o większej mocy i lepszej dynamice. Oparta jest na 1,5-litrowym silniku benzynowym z nową przekładnią oraz mocniejszej jednostce elektrycznej. To sprawia, że moc wynosi 132 KM, a nie 116 KM, jak było to do tej pory. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 proc. - ze 141 do 185 Nm.
Toyota Yaris Cross z tym silnikiem w porównaniu do słabszej hybrydy rozpędza się od 0 do 100 km/h o pół sekundy szybciej (10,7 s), a czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h jest krótszy o 0,4 s (8,9 s). Nowy napęd będzie dostępny w wyższych wersjach wyposażenia, w tym GR Sport oraz nowej Premiere Edition. Dotychczasowa hybryda o mocy 116 KM pozostanie w ofercie.
Toyota Yaris Cross — ciszej w środku i lepsze multimedia
Odświeżony model zyskał lepsze wygłuszenia, żeby ograniczyć hałas i wibracje układu napędowego. Do lewego mocowania silnika dodano amortyzator dynamiczny, zamontowano też rezonator na dolocie. Wygłuszenie deski rozdzielczej zmieniono z jednowarstwowego na trójwarstwowe, a dodatkową warstwę filcu dodano w jej górnej części. Zastosowano też grubsze szyby.
Nowy Yaris Cross otrzymał ponadto ulepszone multimedia. W zależności od wersji przed kierowcą umieszczono 7-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników lub 12,3-calowy wirtualny kokpit, a ekran systemu multimedialnego ma przekątną 9 lub 10,5 cala. Standardem jest system multimedialny Toyota Smart Connect, który reaguje na komendy głosowe i łączy się bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto.
- Przeczytaj także: Pan Piotr kupił używane opony. "Straciłem 300 zł i dwa tygodnie"
Toyota Yaris Cross — wykryje więcej niebezpiecznych sytuacji
W Yarisie Cross zastosowano zestaw systemów bezpieczeństwa, wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania Toyota T-Mate, w tym najnowszą generację Toyota Safety Sense. Auto zyskało nową kamerę oraz nowe radary, które mają wykrywać większą liczbę niebezpiecznych sytuacji. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) może wykryć potencjalne zderzenie czołowe, a także większą liczbę obiektów, które mogą znaleźć się na drodze auta jak piesi, rowerzyści czy od teraz też motocykliści. Auto pomoże też uniknięcie kolizji przy niskich prędkościach, wykryje zasłabnięcie kierowcy i ostrzeże przed otwarciem drzwi.
Wersja Premiere Edition będzie wyróżniać się nowym, dwukolorowym malowaniem nadwozia z lakierem Urban Khaki dostępnym tylko w tym wariancie. Będzie miała też pięcioramienne 18-calowe felgi, a we wnętrzu elementy ozdobne będą nawiązywały do koloru lakieru.
Auto zyskało też nowe wzory tapicerek, a dolna część deski rozdzielczej ma miękkie obicie w każdej wersji. Do palety lakierów dołączył Juniper Blue.