Auto Świat Wiadomości Aktualności Były filarem każdego producenta, dziś trzydrzwiowe hatchbacki znikają jeden po drugim. Dlaczego?

Były filarem każdego producenta, dziś trzydrzwiowe hatchbacki znikają jeden po drugim. Dlaczego?

Kiedyś trzydrzwiowe hatchbacki były takim hitem, że trafiały nie tylko do gam Forda Focusa bądź Hondy Civic, ale nawet VW Passata. Dziś w Europie oferują je już zaledwie cztery marki, przy czym 12 wycofało się w ciągu ostatnich czterech lat! Dlaczego auta, które miały być tanie dla klientów, raptem stały się za drogie dla producentów?

Toyota GR Yaris: to jeden z czterech 3-drzwiowych hatchbacków wciąż dostępnych w Unii Europejskiej.
Toyota GR Yaris: to jeden z czterech 3-drzwiowych hatchbacków wciąż dostępnych w Unii Europejskiej.Toyota
  • Między 2007 a 2016 r. liczba pierwszych rejestracji trzydrzwiowych samochodów segmentów A, B i C spadła w Europie blisko 2,5 raza
  • Dziś na placu boju pozostały jedynie Fiat, MINI, Toyota i Volkswagen
  • Najwcześniej z trzydrzwiowych hatchbacków na Starym Kontynencie wycofali się Japończycy: Nissan zrobił to już 12 lat temu
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

BMW wytrzymało najdłużej. Bawarska firma jako ostatnia w Europie zakończyła produkcję trzydrzwiowego kompaktowego hatchbacka. Tym surwiwalowcem została jedna z wersji poprzedniej generacji BMW serii 1, czyli tzw. F21. Była połowa 2019 r.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji