• Między 2007 a 2016 r. liczba pierwszych rejestracji trzydrzwiowych samochodów segmentów A, B i C spadła w Europie blisko 2,5 raza
  • Dziś na placu boju pozostały jedynie Fiat, MINI, Toyota i Volkswagen
  • Najwcześniej z trzydrzwiowych hatchbacków na Starym Kontynencie wycofali się Japończycy: Nissan zrobił to już 12 lat temu
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

BMW wytrzymało najdłużej. Bawarska firma jako ostatnia w Europie zakończyła produkcję trzydrzwiowego kompaktowego hatchbacka. Tym surwiwalowcem została jedna z wersji poprzedniej generacji BMW serii 1, czyli tzw. F21. Była połowa 2019 r.

BMW serii 1 (druga generacja; F21; 2011-2019) Foto: BMW
BMW serii 1 (druga generacja; F21; 2011-2019)

Dziś w Unii Europejskiej nie kupimy już żadnego fabrycznie nowego trzydrzwiowego kompaktowego samochodu (tzw. segment C). Na rynku zostały tylko dwa tego typu miniauta (segment A) i dwa miejskie modele (segment B). To odpowiednio trzydrzwiowe wersje Fiata 500 i VW up’a! oraz MINI i Toyoty Yaris. A jeszcze kilkanaście lat temu hatchback z jedną parą bocznych drzwi był obowiązkowym punktem programu większości producentów. Dziś jest równie niepopularny co minivan. Dlaczego?