- Volkswagen planuje wycofanie z produkcji modeli T-Roc Cabrio i Arteona
- Produkcja T-Roca Cabrio ma zakończyć się nie później niż w 2027 r
- Decyzje o zmianach w ofercie wiążą się z planami restrukturyzacyjnymi koncernu
- Zachęcamy do oddawania głosów w plebiscycie, który znajduje się pod artykułem
Koncern Volkswagen podjął decyzję o zakończeniu produkcji swojego najbardziej nietypowego samochodu, a jednocześnie jedynego kabrioletu – modelu T-Roc Cabrio. Zgodnie z oficjalnymi informacjami, ostatnie egzemplarze tego modelu opuszczą linię montażową nie później niż w 2027 r.
Najładniejszy model Volkswagena odejdzie za rok
Zmiany w ofercie Volkswagena nie kończą się na T-Rocu Cabrio. W 2026 r. z rynku zniknie również Arteon Shooting Brake, a już w 2023 r. wycofano z oferty czterodrzwiową wersję tego modelu. To wyraźny sygnał, że niemiecki gigant motoryzacyjny konsekwentnie realizuje strategię ograniczania liczby swoich pojazdów.
Volkswagen będzie ograniczał produkcję
W związku z zakończeniem produkcji T-Roc Cabrio, pojawiają się pytania o przyszłość fabryki w Osnabrück, gdzie obecnie jest on produkowany. W obliczu ogłoszonych przez koncern planów restrukturyzacyjnych, w tym redukcji kosztów i planowanych zwolnień, przyszłość tej fabryki stoi pod znakiem zapytania. Dodatkowe obawy budzi fakt, że inne modele produkowane w Osnabrück, takie jak Porsche Boxster i Cayman, również zbliżają się do końca swojej obecności na rynku.
Volkswagen nie ogranicza się jedynie do zmian w gamie modelowej. Planowane są również znaczne cięcia zatrudnienia, które mogą dotknąć ponad 35000 pracowników w Niemczech do końca obecnej dekady. Bezpośrednio wpłynie to na zakład w Wolfsburgu, skąd produkcja popularnego modelu Golf w wersji hatchback i kombi ma zostać przeniesiona do Meksyku w roku 2027.
Decyzje te są częścią szerszej strategii Volkswagen AG, która ma na celu optymalizację procesów produkcyjnych i dostosowanie oferty do zmieniających się wymagań rynkowych oraz preferencji konsumentów.