Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Volkswagen pozbywa się najciekawszych modeli. Nie ma dla nich miejsca

Volkswagen pozbywa się najciekawszych modeli. Nie ma dla nich miejsca

Volkswagen szykuje się do dużych zmian, które obejmują m.in. wycofanie z produkcji swoich wyjątkowych modeli - T-Roca Cabrio i Arteona. Oba modele to jedne z najciekawszych samochodów w portfolio niemieckiego producenta. Na szczęście usunięcie tych modeli nie odbędzie się od razu.

Volkswagen T-Roc Cabrio
Volkswagen T-Roc CabrioŹródło: Auto Bild
  • Volkswagen planuje wycofanie z produkcji modeli T-Roc Cabrio i Arteona
  • Produkcja T-Roca Cabrio ma zakończyć się nie później niż w 2027 r
  • Decyzje o zmianach w ofercie wiążą się z planami restrukturyzacyjnymi koncernu
  • Zachęcamy do oddawania głosów w plebiscycie, który znajduje się pod artykułem

Koncern Volkswagen podjął decyzję o zakończeniu produkcji swojego najbardziej nietypowego samochodu, a jednocześnie jedynego kabrioletu – modelu T-Roc Cabrio. Zgodnie z oficjalnymi informacjami, ostatnie egzemplarze tego modelu opuszczą linię montażową nie później niż w 2027 r.

Najładniejszy model Volkswagena odejdzie za rok

Zmiany w ofercie Volkswagena nie kończą się na T-Rocu Cabrio. W 2026 r. z rynku zniknie również Arteon Shooting Brake, a już w 2023 r. wycofano z oferty czterodrzwiową wersję tego modelu. To wyraźny sygnał, że niemiecki gigant motoryzacyjny konsekwentnie realizuje strategię ograniczania liczby swoich pojazdów.

VW Arteon Shooting Brake
VW Arteon Shooting BrakeŹródło: Volkswagen

Volkswagen będzie ograniczał produkcję

W związku z zakończeniem produkcji T-Roc Cabrio, pojawiają się pytania o przyszłość fabryki w Osnabrück, gdzie obecnie jest on produkowany. W obliczu ogłoszonych przez koncern planów restrukturyzacyjnych, w tym redukcji kosztów i planowanych zwolnień, przyszłość tej fabryki stoi pod znakiem zapytania. Dodatkowe obawy budzi fakt, że inne modele produkowane w Osnabrück, takie jak Porsche Boxster i Cayman, również zbliżają się do końca swojej obecności na rynku.

Volkswagen nie ogranicza się jedynie do zmian w gamie modelowej. Planowane są również znaczne cięcia zatrudnienia, które mogą dotknąć ponad 35000 pracowników w Niemczech do końca obecnej dekady. Bezpośrednio wpłynie to na zakład w Wolfsburgu, skąd produkcja popularnego modelu Golf w wersji hatchback i kombi ma zostać przeniesiona do Meksyku w roku 2027.

Decyzje te są częścią szerszej strategii Volkswagen AG, która ma na celu optymalizację procesów produkcyjnych i dostosowanie oferty do zmieniających się wymagań rynkowych oraz preferencji konsumentów.

Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków