O spory korek w godzinach szczytu jest nadzwyczaj łatwo na węźle Lubelska. Nie tylko podczas jazdy z Warszawy do Lublina, ale także w drugą stronę. GDDKiA obiecuje, że wkrótce to się przynajmniej częściowo zmieni.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Już od czwartku 27 października drogowcy udostępnią dwa pasy ruchu na łącznicy prowadzącej od strony Lubina z S17 do S2 w kierunku stolicy. Na tym nie koniec. Po oddaniu do ruchu odcinka S17 Lubelska – Warszawa Wschód (Zakręt) kierowcy skorzystają z dwóch pasów ruchu na zjeździe z S2 (od Warszawy) na S17 w kierunku Lublina.

Węzeł Lubelska Foto: GDDKiA
Węzeł Lubelska

Przeczytaj także: Źle zaprojektowany węzeł Lubelska co weekend stoi w korku

Niestety GDDKiA zapowiedziała także czasowe zamknięcie łącznicy z A2 (kierunek z Terespola) do trasy S17 w stronę Lublina. Dla kierowców jadących ze wschodu oznacza to konieczność jazdy objazdem wyznaczonym przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt).

Droga S2: węzeł Opacz do zmiany

Zmiany obejmą także węzeł Opacz na S2. Drogowcy planują zwężenie prawego pasa drogi ekspresowej S8 na jezdni w kierunku Wrocławia. Wszystko po to, by poprawić płynność ruchu dla pojazdów nadjeżdżających z S2 z węzła Konotopa.

Węzeł Opacz Foto: GDDKiA
Węzeł Opacz

Przeczytaj także: Węzeł Lubelska jest źle zaprojektowany? GDDKiA odpiera zarzuty

Poniżej cytujemy plany GDDKiA. Zmiany zostaną dokonane:

  • w ciągu S8 jadąc od strony Wrocławia na S2 do węzłów Konotopa oraz Warszawa Lotnisko;
  • na połączeniu łącznic prowadzących ruch z S8 od strony Wrocławia oraz od centrum w kierunku węzła Konotopa;
  • na wjeździe z jezdni zbiorczo-rozprowadzającej przejmującej ruch z węzła Warszawa Lotnisko w kierunku Wrocławia.

Na szczegóły projektu dotyczącego S2 i S8 trzeba będzie poczekać do zatwierdzenia finansowania.