- Fiat jest jednym z głównych producentów Stellantisu
- Włoski producent odnotowuje wysoką sprzedaż i udziały na rynkach brazylijskim, włoskim, tureckim i algierskim
- W Brazylii Fiat odnotował najwyższy roczny wolumen w historii segmentu pickupów
W Europie Fiat, który motoryzował całe miasta, stał się raczej małym producentem, który ma w ofercie kilka nieco przestarzałych modeli. To powoli się zmienia, ale cały czas marka z Włoch raczej nie jest pierwszym wyborem klientów. Mowa jednak o Europie, bo w niektórych miejscach Fiat jest jak Toyota w Polsce. Jest hegemonem pod względem udziału w rynku, a ponadto jest liderem w grupie Stellantis pod względem produkcji.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoFiat produkuje setki tysięcy samochodów, ale nie dla Europy
Dzięki wynikom osiągniętym w pierwszych jedenastu miesiącach roku Fiat jest liderem na czterech rynkach z udziałami: 20,9 proc. w Brazylii; 11 proc. we Włoszech; 11,5 proc. w Turcji i 60 proc. w Algierii.
Na rynku brazylijskim Fiat odnotowuje najwyższy roczny wolumen w historii segmentu pickupów, z ponad 182 tys. rejestracji. W pierwszych jedenastu miesiącach roczny udział rynku wyniósł 20,9 proc. z ponad 471 tys. sprzedanych samochodów i ma trzy modele w pierwszej dziesiątce sprzedaży. W Turcji z kolei Fiat od początku roku sprzedał 122 tys. samochodów, a w Algierii sprzedano 59 tys. aut.
- Przeczytaj także: Tak wygląda chiński SUV po przejechaniu 100 tys. km. A to nie koniec
Włosi kochają swojego producenta
Okazuje się, że również we Włoszech Fiat ma największą część rynku (11 proc.), choć chodzi tutaj o udział w segmentach aut osobowych i dostawczych. Jak już zdążyliśmy się przekonać na przykładzie Lancii Ypsilon, Włosi kochają swoje rodzime samochody i kupują je, nawet gdy są już zdecydowanie przestarzałe. To po części z tego powodu Fiat jest liderem u siebie. Oczywiście ma także bardzo popularne dostawczaki.
Fiat w Europie może wzmocnić swoją pozycję w przyszłym roku
Fiat w Europie na razie nie jest rozchwytywany, tak jak na niektórych innych kontynentach, ale może się to zmienić od przyszłego roku. Na rynek wejdzie bowiem nowy model Grande Panda, a ponadto Fiat pracuje nad zamontowaniem silnika spalinowego do modelu 500e. Wówczas "pięćsetka" może stać się bestsellerem, podobnym do poprzedniego Fiata 500, który po 17 latach został wycofany z produkcji, choć cały czas jego sprzedaż była dość duża.
- Przeczytaj także: Kupił podejrzane auto. Obmyślił sprytny plan, jak przechytrzyć oszusta