Auto Świat Wiadomości Aktualności Statki z autami utknęły w długiej kolejce we Władywostoku

Statki z autami utknęły w długiej kolejce we Władywostoku

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Mimo międzynarodowych sankcji import używanych samochodów do Rosji wyraźnie rośnie. Większość pojazdów trafia drogą morską do największego portu we Władywostoku. Ruch wzrósł na tyle, że odnotowano tam rekordowe korki.

Statek z samochodami oczekujący na wpłynięcie do portu we Władywostoku - zdj. ilustracyjne
FUCKtograff / Shuterstock
Statek z samochodami oczekujący na wpłynięcie do portu we Władywostoku - zdj. ilustracyjne

Rosyjski magazyn "Autostat" alarmuje, że wydłuża się kolejka statków z autami, oczekujących na przycumowanie w porcie we Władywostoku. Okazuje się, że import używanych aut wzrósł na tyle (33 proc. wg. serwisu newsvl), że port nie jest w stanie wystarczająco szybko obsłużyć całego transportu morskiego (czas oczekiwania na rozładunek sięga 5 dni, a załadunek na kolej to nawet do 10 dni). Co gorsza, zaczyna brakować miejsc na przechowywanie sprowadzonych pojazdów. Importerzy próbują wykorzystać każdą dostępną przestrzeń nie tylko na terenie portu, ale i w samym mieście.

Do Władywostoku nie trafiają tylko używane auta z Japonii. Port jest także wykorzystywany przez chińskie i koreańskie koncerny samochodowe do odbioru i dalszego przeładunku nowych pojazdów.

Nie jest tajemnicą, że oblężenie portu we Władywostoku to także konsekwencja zmiany tras. Po wycofaniu się z Rosji największych zagranicznych przewoźników (Maersk, MSC, CMA) pojawiło się wielu azjatyckich kontrahentów, którzy korzystają głównie z portu na wschodnim wybrzeżu kraju kosztem szlaków bałtyckich i czarnomorskich.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków