Logo

Statki z autami utknęły w długiej kolejce we Władywostoku

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Rosyjski magazyn "Autostat" alarmuje, że wydłuża się kolejka statków z autami, oczekujących na przycumowanie w porcie we Władywostoku. Okazuje się, że import używanych aut wzrósł na tyle (33 proc. wg. serwisu newsvl), że port nie jest w stanie wystarczająco szybko obsłużyć całego transportu morskiego (czas oczekiwania na rozładunek sięga 5 dni, a załadunek na kolej to nawet do 10 dni). Co gorsza, zaczyna brakować miejsc na przechowywanie sprowadzonych pojazdów. Importerzy próbują wykorzystać każdą dostępną przestrzeń nie tylko na terenie portu, ale i w samym mieście.

Poznaj kontekst z AI

Jaki jest powód korków w porcie we Władywostoku?
Jak długo statki czekają na przycumowanie?
Z jakich krajów pochodzą importowane samochody?
Jakie zmiany tras wpłynęły na sytuację w porcie?

Do Władywostoku nie trafiają tylko używane auta z Japonii. Port jest także wykorzystywany przez chińskie i koreańskie koncerny samochodowe do odbioru i dalszego przeładunku nowych pojazdów.

Nie jest tajemnicą, że oblężenie portu we Władywostoku to także konsekwencja zmiany tras. Po wycofaniu się z Rosji największych zagranicznych przewoźników (Maersk, MSC, CMA) pojawiło się wielu azjatyckich kontrahentów, którzy korzystają głównie z portu na wschodnim wybrzeżu kraju kosztem szlaków bałtyckich i czarnomorskich.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu