- Kolejną noc będzie zamknięty tunel na S52 Północnej Obwodnicy Krakowa. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami i objazdami
- Będą na nim przeprowadzane prace serwisowe i włączone zostaną zraszacze
- W tunelu niedługo zacznie działać odcinkowy pomiar prędkości
- Wiemy już od jakiej prędkości będzie wystawiał mandaty. Przykład Warszawy i Zakopianki pokazuje, że w takich miejscach OPP są wyjątkowo skuteczne
Prace serwisowe w tunelu, który oddano tak niedawno temu? Huczne obchody otwarcia nowych odcinków S52 i S7 odbyło się przed Świętami Bożego Narodzenia w 2024 r. Koszt budowy odcinka S7 Widoma – Północna Obwodnica Krakowa (13,3 km) wyniósł 1,7 mld zł. Druga inwestycja — S52 Północna Obwodnica Krakowa (12,3 km) pochłonęła 1,4 mld zł. To bardzo ważna inwestycja nie tylko dla południowej Polski. Nowe odcinki w końcu połączyły ekspresowo Kraków z Warszawą. Dlaczego tunel zostanie zamknięty?
Przeczytaj także: Nowe niższe limity prędkości na autostradach. Koniec jazdy bez ograniczeń
Tunel na S52 Północnej Obwodnicy Krakowa znowu będzie dzisiaj zamknięty
Na dwie noce (11/12 i 12/13 czerwca w godz. 21:00-5:00) zostanie 𝐳𝐚𝐦𝐤𝐧𝐢𝐞̨𝐭𝐲 𝐭𝐮𝐧𝐞𝐥 𝐰 𝐙𝐢𝐞𝐥𝐨𝐧𝐤𝐚𝐜𝐡 na S52 Północnej Obwodnicy Krakowa. W tym czasie przeprowadzimy prace serwisowe systemów bezpieczeństwa i funkcjonowania tunelu, a także uruchomimy próbnie zraszacze ppoż.
- informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w nowym komunikacie. Kierowcy wczoraj i dzisiaj muszą pamiętać, że tunel będzie zamykany już o 21 i przez całą nocy będzie nieprzejezdny. Samochody będą kierowane na objazdy:
W Krakowie jak w Warszawie. W tunelu stanie odcinkowy pomiar prędkości
W tunelach prace serwisowe i ćwiczenia służb przeprowadzane są regularnie, a o ich zamykaniu w godzinach nocnych GDDKiA informuje co jakiś czas. To konieczne ze względów bezpieczeństwa. Każdy wypadek w tunelu to ogromne zagrożenie. Dlatego wszystkie systemy bezpieczeństwa muszą działać idealnie, a służby - wiedzieć, jak działać. Tym razem wiele osób zauważać, że sprawa ma drugie dno.
Na S52 Północnej Obwodnicy Krakowa stanie odcinkowy pomiar prędkości. Kierowcy mogą jechać tam 80 km na godz. i lada chwila będą bacznie obserwowani przez żółte kamery.
To nie pierwszy tunel, w którym zdecydowano się postawić odcinkowy pomiar prędkości. Takie urządzenia z powodzeniem działają i na Zakopiance S7 między Naprawą i Skomielną Białą i na S2 pod Ursynowem w Warszawie. OPP skłania kierowców do przepisowej jazdy, co widać w stolicy, gdzie wszyscy grzecznie jadą 80 km na godz. (a większość wolniej) i nie doszło tam jeszcze do żadnego poważnego zdarzenia.
Mandaty na odcinkowym pomiarze prędkości w 2025 r. Ile będą płacić kierowcy w tunelu S52?
Mandaty na odcinkowych pomiarach prędkości nie różnią się od tych, jakie wystawia policjant czy przychodzą z fotoradaru. To oznacza, że są dwie listy, a te najwyższe kary przewidziano dla drogowych piratów recydywistów. Statystyki pokazują, że po czasie, kiedy kierowcy się przyzwyczają, mandaty na OPP zwykle wahają się od 200 do 400 zł.
- Przekroczenie dopuszczalnej prędkości do 10 km na godz. – mandat 50 zł i 1 punkt karny,
- o 11–15 km na godz. – mandat 100 zł i 2 punkty karne,
- o 16–20 km na godz. – mandat 200 zł i 3 punkty karne,
- o 21–25 km na godz. – mandat 300 zł i 5 punktów karnych,
- o 26–30 km na godz. – mandat 400 zł i 7 punktów karnych,
- o 31–40 km na godz. – mandat 800 zł/ 1600 zł i 9 punktów karnych,
- o 41–50 km na godz. – mandat 1000 zł/ 2000 zł i 11 punktów karnych,
- o 51–60 km na godz. – mandat 1500 zł / 3000 zł i 13 punktów karnych,
- o 61–70 km na godz.– mandat 2000 zł/ 4000 zł i 14 punktów karnych,
- o 71 km na godz. i więcej – mandat 2500 zł/5000 zł i 15 punktów karnych