• Cztery sportowe Mercedesy o niepowtarzalnej stylizacji mają zwrócić uwagę na start nowej kolekcji ubrań dla młodych ludzi
  • To już druga – po typowo sportowej – wspólna kolekcja Mercedesa z twórcą mody ulicznej Palace
  • Klasy A, SL, GT i G ozdobiono motywami kojarzącymi się z czterema światowymi metropoliami
  • Więcej podobnych historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Gdy mówimy "Art Cars", myślimy o fantastycznej kolekcji BMW projektowanej przez dziesięciolecia przez słynnych współczesnych artystów. To prawdziwe dzieła sztuki na kołach – pokazywane publiczności na całym świecie. Mercedes poszedł inną drogą – jego Art Cars mają inny ciężar gatunkowy i inne zadanie – powstały, żeby promować nową kolekcję codziennych ubrań.

Współpraca brandów odzieżowych z samochodowymi to właściwie nic nowego. Ciekawe jest natomiast to, że motoryzacyjne marki premium chcą współpracować nie tylko z firmami, które dostarczają ekskluzywnych ubrań (jak wcześniej Maserati z Ermenegildo Zegną) lub tworzyć własne kolekcje, ale łączą siły z producentami mody ulicznej. Tak robi właśnie Maserati, współtworząc streetwear ze słynnym Hiroshim Fujiwarą, a teraz także Mercedes. Już w zeszłym roku współdziałali z Palace Skateboards przy wprowadzaniu kolekcji ubrań inspirowanej sportem wyczynowym, w tym roku przyszedł czas na modę uliczną.

Nie chodzi tu oczywiście o byle jaką modę, lecz o znaną brytyjską markę Palace Skateboards, której sława sięga daleko poza środowisko skaterów – ma na swoim koncie współpracę z takimi renomowanymi brandami jak Ralf Lauren czy Moschino, a jej ciuchy noszą Kanye West, Jay Z i Rihanna. Założycielem Palace jest brytyjski skater Lev Tanju i to on i jego team są odpowiedzialni za wypromowanie marki.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Mercedes-AMG Art Cars hołdem dla czterech światowych metropolii

Podczas projektowania Art Cars Mercedesa Lev Tanju z zespołem designerów połączyli charakterystyczne cechy czterech wielkich miast z ich własnym artystycznym postrzeganiem mody i świata. Do dyspozycji mieli cztery różne modele Mercedesa-AMG.

Mercedes‑AMG A 45 S Palace Edition został nazwany "Tiger London" – zdobi go głowa tygrysa z wyszczerzonymi kłami zajmująca cały przód samochodu, mająca oddać hołd różnorodności zindywidualizowanych pojazdów w stolicy Wielkiej Brytanii II połowy XX w.

Mercedes‑AMG SL 63 4MATIC+ Palace Edition z przydomkiem "Sunset LA" swoimi kolorami – soczystym żółcieniem przechodzącym w głęboką czerwień – odzwierciedla wieczne kalifornijskie lato.

W Mercedesie‑AMG GT 63 4MATIC+ Palace Edition "Neon Fade New York" dominującymi kolorami są czerń i neonowa zieleń, mające symbolizować różnorodność metropolii nad rzeką Hudson – ciemne wyboiste chodniki niektórych ulic kontrastujące z rzęsistym oświetleniem sąsiadujących dzielnic.

Mercedes‑AMG G 63 Palace Edition "Space Horse Tokyo" z galopującym w przestrzeni kosmicznej koniem namalowanym na boku terenówki oddaje zamiłowanie Japończyków do tematyki fantasy.

Wspólna kampania Art Cars Mercedesa-AMG i Palace

Prezentacji Art Cars i nowej kolekcji ubrań towarzyszy kampania wymyślona wspólnie przez Mercedesa‑AMG i Palace. Jest ona o tyle zabawna, że pod hasłem "Affalterbach to the world" humorystycznie podnosi rangę skromnego miasteczka, w którym mieści się siedziba AMG, do rangi światowej metropolii. Ta współpraca jest szansą dla Mercedesa na atrakcyjne pokazanie się w świecie ludzi młodych i wpływających na otoczenie.