Auto Świat Wiadomości Premiery Dzieło stało się arcydziełem. McLaren GTS to teraz gran turismo idealne

Dzieło stało się arcydziełem. McLaren GTS to teraz gran turismo idealne

Jak powstał McLaren GTS? Brytyjczycy zauważyli, że w McLarenie GT można poprawić kilka rzeczy. Po drobnych modyfikacjach samochód stał się lżejszy i zrywniejszy, a klienci zyskali większy zakres personalizacji auta. Czy tak wygląda gran turismo idealne?

McLaren GTS to więcej niż ulepszona wersja modelu GT
Zobacz galerię (10)
McLaren
McLaren GTS to więcej niż ulepszona wersja modelu GT

Jeden z ulubionych samochodów Hubera Hurkacza doczekał się liftingu. Polski tenisista McLarenem GTS jeszcze nie jeździł, ale idziemy o zakład, że ten model spodoba mu się nawet bardziej od GT. Jak mógłby mieć coś przeciwko większej mocy i niższej masie? Zmian, które kryją się za dodatkową literą S w nazwie modelu, jest więcej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

McLaren GTS zastąpi model GT w gamie

Produkowany od 2019 r. McLaren GT to "stonowany" supersamochód. Co to oznacza? Ma wyczynowe osiągi i prowadzi się jak auto torowe, ale zapewnia większy komfort na długich dystansach. Jest przy tym typowym McLarenem – ma lekkie nadwozie zbudowane wokół karbonowego monokoku, duży silnik umieszczony za plecami podróżnych i rewelacyjnie przyspiesza.

Mogłoby się wydawać, że GTS uzupełni ofertę, ale ekipa z Woking miała inny pomysł – skoro GTS jest lepszy, to po co klientom jeszcze GT? Nowy model stracił 10 kg na wadze (1520 kg) i ma podkręcony do 635 KM (+15 KM) podwójnie doładowany silnik 4.0 V8. Dzięki temu osiągnął jeszcze lepszy stosunek mocy do masy – 418 KM na tonę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest identyczne (3,2 s), ale "dwusetkę" zobaczymy na liczniku o 0,1 s szybciej (8,9 s).

McLaren GTS
McLaren GTSMcLaren

McLaren GTS ma nowe opcje

Poprawiwszy osiągi, inżynierowie zabrali się za kosmetyczne zmiany w stylistyce. Tak małe, że większe wloty powietrza w przednim zderzaku, ozdobniki z recyklingowanego karbonu i nowy wzór felg Turbine dostrzegą chyba tylko fani marki. McLaren rozszerzył też paletę kolorów (m.in. o widoczny na zdjęciach lakier Lava Grey) i zaktualizował listę tapicerek o skórę Softgrain Aniline Leather z podwójną lamówką i kontrastowym przeszyciem.

McLaren GTS
McLaren GTSMcLaren

A co z komfortem? Zmodyfikowany system unoszenia przodu (np. przed progiem spowalniającym) radzi sobie z tym zadaniem dwa razy szybciej – zamiast ośmiu sekund potrzebuje tylko czterech. To zbawienny element wyposażenia w mieście. McLarena GTS można już zamówić w polskim salonie, ale cena jest nieznana (na GT trzeba było uzbierać nieco ponad 1 mln zł). Firma gwarantuje, że dostawy zostaną zrealizowane jeszcze w 2024 r.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji