Nowy Civic ma spełniać wymagania każdego kierowcy, ponieważ producent nie precyzuje konkretnej grupy odbiorców. Ma temu sprostać urozmaicona oferta modelowa, składająca się z dwóch wersji nadwoziowych (dynamicznego i eleganckiego sedana oraz sportowego coupe) oraz bogata paleta silnikowa, obejmująca jednostki spalinowe i-VTEC, benzynowo-elektryczny układ hybrydowy IMA z bateriami litowo-jonowymi oraz wariant na gaz ziemny GX (tylko na rynku amerykańskim), łącząc w ten sposób przyjemność z jazdy z oszczędnością paliwa.
Kompakt ma otrzymać system Eco Assist z modeli CR-Z i Insight, pomagający prowadzącemu osiągnąć jak najniższe spalanie podczas codziennej eksploatacji. W wyposażeniu standardowym Civic będzie posiadał system stabilizacji VSA.
Dotychczasowa, ósma generacja Hondy Civic od czasu wprowadzenia do sprzedaży pod koniec 2005 roku do tej pory sprzedała się w liczbie ponad 1,5 mln egzemplarzy.
Przedstawione w Detroit samochody to jeszcze wersje koncepcyjne, prezentujące nową linię stylistyczną japońskiej marki, ale ich ostateczne wersje nie powinny różnić się zbyt wiele. Teraz czekamy na informacje nt nowej, europejskiej wersji kompaktu.