Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat auta elektryczne

auta elektryczne

Nowy Auto Świat Extra "Auta Hybrydowe i Elektryczne" już w sprzedaży
Auto Świat

Nowy Auto Świat Extra "Auta Hybrydowe i Elektryczne" już w sprzedaży

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Eksperci sprawdzili 7 tys. aut elektrycznych. Oto prawda o żywotności baterii
EV

Eksperci sprawdzili 7 tys. aut elektrycznych. Oto prawda o żywotności baterii

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Zmiany w zakazie rejestracji w UE nowych samochodów spalinowych? Polska może odegrać tu kluczową rolę
Wiadomości

Zmiany w zakazie rejestracji w UE nowych samochodów spalinowych? Polska może odegrać tu kluczową rolę

W 2035 r. mają wejść w życie przepisy zakazujące rejestracji nowych samochodów osobowych z napędem spalinowym i hybrydowym na terenie Unii Europejskiej. Teraz okazuje się, że Polska może odegrać kluczową rolę w zmianie tego restrykcyjnego prawa. W styczniu 2025 r. nasz kraj obejmie prezydencję w Radzie UE i ma pilotować inicjatywę przyspieszenia raportu oceniającego wprowadzenie tego zakazu.

BYD Sealion 7 to najlepszy chiński samochód, jakim jeździłem. Tesla może się pakować
Testy

BYD Sealion 7 to najlepszy chiński samochód, jakim jeździłem. Tesla może się pakować

BYD nie chce być najtańszy, chce być najlepszy. Mimo takiej filozofii SUV BYD Sealion 7 i tak kosztuje grosze w porównaniu z konkurencją oferującą podobne wyposażenie i osiągi. Po pierwszej jeździe najnowszym modelem skrojonym pod Europejczyków mogę bez obaw stwierdzić, że to najlepszy chiński samochód, z jakim miałem styczność. Tesla w końcu zyskała poważnego konkurenta w swojej klasie cenowej.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Popularność aut elektrycznych wzrośnie. 38 proc. do 2030 r.
Wiadomości

Popularność aut elektrycznych wzrośnie. 38 proc. do 2030 r.

"W ciągu sześciu lat samochody elektryczne staną się produktem masowym" - twierdzi cytowany przez serwis rp.pl Marcin Szczuka, partner Bain & Company. Zwiększenie liczby pojazdów zeroemisyjnych przełoży się na wzrost zapotrzebowania na akumulatory. Zdaniem ekspertów do 2030 r. popyt na baterie wzrośnie czterokrotnie.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Czy Leapmotor T03 to godny następca Malucha? Tak jeździ nowe auto z Tychów
Testy nowych samochodów

Czy Leapmotor T03 to godny następca Malucha? Tak jeździ nowe auto z Tychów

Koncern Stellantis, do którego należą takie marki jak choćby m.in. Citroen, Peugeot, Fiat, Opel, najwyraźniej szuka sposobu, żeby nie stracić zbyt wiele na postępującej inwazji chińskich producentów aut na europejski rynek. Wygląda na to, że teraz testuje strategię "jeśli nie możesz z nimi wygrać, to się przyłącz". Już wkrótce u wybranych dilerów Stellantis będzie można kupić auta marki Leapmotor. Mogliśmy poznać bliżej model T03, czyli niedrogie, miejskie auto elektryczne, którego montaż zaczął się w fabryce w Tychach.

BYD Sealion 7 będzie próbował strącić z tronu Teslę Model Y. To ambitne zadanie
Wiadomości

BYD Sealion 7 będzie próbował strącić z tronu Teslę Model Y. To ambitne zadanie

BYD Sealion 7 ma chrapkę na tron zajmowany przez Teslę Model Y. Na pewno już na starcie wygrywa z nią wyglądem. A ceną i osiągami? Elektryczny SUV o sportowej sylwetce dla wielu klientów będzie najciekawszym modelem w gamie chińskiego producenta. Co więcej, niebawem może zyskać metkę "made in Europe".

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Tempo przechodzenia na elektromobilność słabnie. Co się stało? Jak to zmienić?
Aktualności

Tempo przechodzenia na elektromobilność słabnie. Co się stało? Jak to zmienić?

Sierpień 2024 r. okazał się czwartym z rzędu miesiącem spadków udziału samochodów elektrycznych w rynku nowych aut Unii Europejskiej. Co się stało? Jak odwrócić ten trend? Oto odpowiedzi.

Chińczycy wzięli do serca uwagi klientów. Maxus eTerron 9 odcina się od brata
Wiadomości

Chińczycy wzięli do serca uwagi klientów. Maxus eTerron 9 odcina się od brata

Pamiętacie sławetnego Maxusa T90 EV? Elektryczny pikap z Chin przez wielu dziennikarzy był określany mianem najgorszego auta, z jakim kiedykolwiek mieli styczność. Maxus eTerron 9 odcina się od niego grubą kreską – to pikap zaprojektowany według zupełnie innej filozofii. Czy uda mu się ocieplić wizerunek?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Toyota zapowiada przełom. To wyeliminuje dużą obawę. Padła data
Wiadomości

Toyota zapowiada przełom. To wyeliminuje dużą obawę. Padła data

Toyota zapowiada wprowadzenie czterech nowych technologii. Mogą one znacząco zmienić nastawienie i gusta klientów samochodów, a przede wszystkim wyeliminować na tyle powszechną i dużą obawę, że ma ona nawet własną nazwę.

Szef Mercedesa twierdzi, że to najlepsza Klasa G w historii. Jeździłem nią po Polsce i znalazłem poważną wadę
Testy

Szef Mercedesa twierdzi, że to najlepsza Klasa G w historii. Jeździłem nią po Polsce i znalazłem poważną wadę

Jako pierwszy polski dziennikarz miałem okazję przetestować na naszych drogach i bezdrożach elektryczną wersją Mercedesa klasy G, czyli model G580 EQ. Wcześniej jeździłem niemal wszystkimi odmianami "gelendy", które w ciągu 45 lat produkcji modelu pojawiły się na rynku. Teraz rozumiem, co CEO Mercedes Benz miał na myśli. Zanim zostanę zlinczowany przez zagorzałych fanów silników napędu spalinowego, wyjaśnię wam co to za auto i zdradzę, jaka jest jedyna dziedzina, w której elektryczna terenówka przegrywa z wersjami spalinowymi.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Spytałem szefa Nissana w Polsce, czy nowe auta są teraz łatwiej dostępne niż 10 lat temu
Aktualności

Spytałem szefa Nissana w Polsce, czy nowe auta są teraz łatwiej dostępne niż 10 lat temu

Gdyby w Polsce obowiązywał inny system podatkowy, musielibyśmy zupełnie zmienić nasze wybory motoryzacyjne. Doskonale widać to po kontraście między polskim i fińskim rynkiem nowych samochodów. Oba na wylot zna Piotr Laube, szef marki Nissan w Polsce. W wywiadzie z Auto Światem menedżer mówi też chińskiej konkurencji i technologii, która według niego "będzie krokiem milowym dla branży". Wyjaśnia ponadto, dlaczego w niektórych miastach w Finlandii nie da się w SUV-ie otworzyć drzwi od wewnątrz — i wcale nie chodzi o mróz.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Widziałem nowe Audi e-tron GT. To rodzinne Granturismo o osiągach bolidów F1
Wiadomości

Widziałem nowe Audi e-tron GT. To rodzinne Granturismo o osiągach bolidów F1

Do Polski dotarły trzy egzemplarze nowego Audi e-tron GT. Miałem okazję obejrzeć je podczas pierwszego pokazu w Warszawie i jestem pod wrażeniem osiągów, jakie oferuje najnowszy elektryk Audi.

Test w laboratorium mówi wszystko. Już wiadomo, ile prądu w korku zużywa klimatyzacja
Wiadomości

Test w laboratorium mówi wszystko. Już wiadomo, ile prądu w korku zużywa klimatyzacja

Wakacyjna zmora wszystkich kierowców to utknięcie w upalny dzień w gigantycznym korku na autostradzie. W takich warunkach klimatyzacja staje się zwyczajnie nieodzowna. A co, jeśli korek złapie nas akurat za kierownicą elektryka? Czy słuszne są obawy, że system chłodzenia w mgnieniu oka wydrenuje akumulator? Już to wiemy, bo w końcu ktoś miał odwagę to sprawdzić.

Jeździłem najnowszym SUV-em Volvo. 5,3 s do 100 km/h w zaskakującej cenie i ergonomiczne niespodzianki
Testy

Jeździłem najnowszym SUV-em Volvo. 5,3 s do 100 km/h w zaskakującej cenie i ergonomiczne niespodzianki

Volvo XC60 i XC90 to legendy polskiego rynku. EX30 jest z kolei czymś kompletnie nowym: firma nigdy wcześniej nie skonstruowała miejskiego SUV-a. Mało tego, oparto go na platformie, z której ma korzystać Izera, więc Volvo EX30 daje pewne pojęcie o tym, jak będzie się jeździć polskim autem. A jaki jest szwedzki SUV, który w desce rozdzielczej nie ma ani jednego przycisku? Czy to już minimalizm minimalnie za duży?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Jeździłem Mercedesami przyszłości. Jeszcze ich nie ma w salonach, ale warto poczekać
Testy

Jeździłem Mercedesami przyszłości. Jeszcze ich nie ma w salonach, ale warto poczekać

Na torze w Modlinie Mercedes przedstawił pięć modeli samochodów. Nie byłoby w tym nic sensacyjnego, gdyby nie to, że były to pojazdy, których jeszcze nie ma w salonach. Dwa z nich: nowa Klasa G i Mercedes-Maybach EQS SUV to modele produkcyjne, które pojawią się w sprzedaży za kilka miesięcy. Pozostałe — Vision EQXX, Vision One-Eleven, Concept CLA — to modele studyjne pokazujące stylistykę i rozwiązania techniczne elektryków przyszłości. Określenie "fascynujące" nie jest tu na wyrost. Wiem, co mówię, bo kilkoma z nich miałem okazję jeździć.

Dzięki KPO kupisz następny samochód nawet o 30-40 tys. zł taniej. Ale nie każdy...
Wiadomości

Dzięki KPO kupisz następny samochód nawet o 30-40 tys. zł taniej. Ale nie każdy...

Nawet 40 tys. zł dopłaty do zakupu samochodu. Jan Szyszko, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, potwierdził w rozmowie z TOK FM, że to realna stawka. Uruchomienie programu dotacji będzie możliwe dzięki odblokowanym środkom z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Audi e-tron GT to najmocniejszy model w historii marki. Po liftingu może mieć 925 KM
Wiadomości

Audi e-tron GT to najmocniejszy model w historii marki. Po liftingu może mieć 925 KM

Audi e-tron GT to nie tylko flagowy elektryk marki z Ingolstadt, ale też najmocniejszy produkowany seryjnie model tego producenta. Właśnie przeszedł gruntowną modernizację, choć najważniejszych zmian nie widać, bo zaszły pod karoserią. Fani e-sportowych emocji pewnie już zacierają ręce.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Elektryczny dostawczak z Chin wchodzi na polski rynek. Jak wygląda i ile kosztuje Maxus 
e-Deliver 7
Wiadomości

Elektryczny dostawczak z Chin wchodzi na polski rynek. Jak wygląda i ile kosztuje Maxus e-Deliver 7

Na polskim rynku pojawił się kolejny elektryczny dostawczak o dmc 3500 kg. To chiński Maxus e-Deliver 7.

Prezeska koncernu VW w Polsce o chińskiej konkurencji i strefach czystego transportu
Aktualności

Prezeska koncernu VW w Polsce o chińskiej konkurencji i strefach czystego transportu

Producenci samochodów mają dziś największe wydatki w historii, a kolejne problemy przybywają w nieznośnym tempie. W tych ciężkich czasach rozmawiamy z najważniejszymi architektami polskiego rynku nowych aut. Carla Wentzel, prezes zarządu Volkswagen Group Polska, precyzuje m.in. w jaki sposób koncern zamierza konkurować z chińskimi producentami i opowiada o strategii cenowej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków
Aktualności

Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków

Po europejskim rynku nowych samochodów w ogóle nie widać posępnych nastrojów konsumentów i obaw o przyszłość. W kwietniu 2024 r. liczba pierwszych rejestracji aut osobowych wzrosła na Starym Kontynencie aż o 12 proc. Dokładnie przeanalizowałem najnowsze dane i mam jeden wniosek: między motoryzacyjnymi gustami Polaków i reszty Europy zieje ogromna przepaść.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy brawurowa Cupra DarkRebel trafi na rynek? Szef marki odpowiada wprost
Aktualności

Czy brawurowa Cupra DarkRebel trafi na rynek? Szef marki odpowiada wprost

"Mroczny buntownik" to jeden z najodważniejszych i najbardziej brawurowych prototypów ostatnich lat. Tylko czy Cupra DarkRebel nie zostanie kolejnym z tysięcy studyjnych samochodów, które nigdy nie trafiły na rynek? Szef Cupry Wayne Griffiths odpowiedział wprost.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.