Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
auta elektryczne

auta elektryczne

Chińczycy wzięli do serca uwagi klientów. Maxus eTerron 9 odcina się od brata
Wiadomości

Chińczycy wzięli do serca uwagi klientów. Maxus eTerron 9 odcina się od brata

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Toyota zapowiada przełom. To wyeliminuje dużą obawę. Padła data
Wiadomości

Toyota zapowiada przełom. To wyeliminuje dużą obawę. Padła data

Szef Mercedesa twierdzi, że to najlepsza Klasa G w historii. Jeździłem nią po Polsce i znalazłem poważną wadę
Testy

Szef Mercedesa twierdzi, że to najlepsza Klasa G w historii. Jeździłem nią po Polsce i znalazłem poważną wadę

Jako pierwszy polski dziennikarz miałem okazję przetestować na naszych drogach i bezdrożach elektryczną wersją Mercedesa klasy G, czyli model G580 EQ. Wcześniej jeździłem niemal wszystkimi odmianami "gelendy", które w ciągu 45 lat produkcji modelu pojawiły się na rynku. Teraz rozumiem, co CEO Mercedes Benz miał na myśli. Zanim zostanę zlinczowany przez zagorzałych fanów silników napędu spalinowego, wyjaśnię wam co to za auto i zdradzę, jaka jest jedyna dziedzina, w której elektryczna terenówka przegrywa z wersjami spalinowymi.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Spytałem szefa Nissana w Polsce, czy nowe auta są teraz łatwiej dostępne niż 10 lat temu
Aktualności

Spytałem szefa Nissana w Polsce, czy nowe auta są teraz łatwiej dostępne niż 10 lat temu

Gdyby w Polsce obowiązywał inny system podatkowy, musielibyśmy zupełnie zmienić nasze wybory motoryzacyjne. Doskonale widać to po kontraście między polskim i fińskim rynkiem nowych samochodów. Oba na wylot zna Piotr Laube, szef marki Nissan w Polsce. W wywiadzie z Auto Światem menedżer mówi też chińskiej konkurencji i technologii, która według niego "będzie krokiem milowym dla branży". Wyjaśnia ponadto, dlaczego w niektórych miastach w Finlandii nie da się w SUV-ie otworzyć drzwi od wewnątrz — i wcale nie chodzi o mróz.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Widziałem nowe Audi e-tron GT. To rodzinne Granturismo o osiągach bolidów F1
Wiadomości

Widziałem nowe Audi e-tron GT. To rodzinne Granturismo o osiągach bolidów F1

Do Polski dotarły trzy egzemplarze nowego Audi e-tron GT. Miałem okazję obejrzeć je podczas pierwszego pokazu w Warszawie i jestem pod wrażeniem osiągów, jakie oferuje najnowszy elektryk Audi.

Test w laboratorium mówi wszystko. Już wiadomo, ile prądu w korku zużywa klimatyzacja
Wiadomości

Test w laboratorium mówi wszystko. Już wiadomo, ile prądu w korku zużywa klimatyzacja

Wakacyjna zmora wszystkich kierowców to utknięcie w upalny dzień w gigantycznym korku na autostradzie. W takich warunkach klimatyzacja staje się zwyczajnie nieodzowna. A co, jeśli korek złapie nas akurat za kierownicą elektryka? Czy słuszne są obawy, że system chłodzenia w mgnieniu oka wydrenuje akumulator? Już to wiemy, bo w końcu ktoś miał odwagę to sprawdzić.

Jeździłem najnowszym SUV-em Volvo. 5,3 s do 100 km/h w zaskakującej cenie i ergonomiczne niespodzianki
Testy

Jeździłem najnowszym SUV-em Volvo. 5,3 s do 100 km/h w zaskakującej cenie i ergonomiczne niespodzianki

Volvo XC60 i XC90 to legendy polskiego rynku. EX30 jest z kolei czymś kompletnie nowym: firma nigdy wcześniej nie skonstruowała miejskiego SUV-a. Mało tego, oparto go na platformie, z której ma korzystać Izera, więc Volvo EX30 daje pewne pojęcie o tym, jak będzie się jeździć polskim autem. A jaki jest szwedzki SUV, który w desce rozdzielczej nie ma ani jednego przycisku? Czy to już minimalizm minimalnie za duży?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Jeździłem Mercedesami przyszłości. Jeszcze ich nie ma w salonach, ale warto poczekać
Testy

Jeździłem Mercedesami przyszłości. Jeszcze ich nie ma w salonach, ale warto poczekać

Na torze w Modlinie Mercedes przedstawił pięć modeli samochodów. Nie byłoby w tym nic sensacyjnego, gdyby nie to, że były to pojazdy, których jeszcze nie ma w salonach. Dwa z nich: nowa Klasa G i Mercedes-Maybach EQS SUV to modele produkcyjne, które pojawią się w sprzedaży za kilka miesięcy. Pozostałe — Vision EQXX, Vision One-Eleven, Concept CLA — to modele studyjne pokazujące stylistykę i rozwiązania techniczne elektryków przyszłości. Określenie "fascynujące" nie jest tu na wyrost. Wiem, co mówię, bo kilkoma z nich miałem okazję jeździć.

Dzięki KPO kupisz następny samochód nawet o 30-40 tys. zł taniej. Ale nie każdy...
Wiadomości

Dzięki KPO kupisz następny samochód nawet o 30-40 tys. zł taniej. Ale nie każdy...

Nawet 40 tys. zł dopłaty do zakupu samochodu. Jan Szyszko, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, potwierdził w rozmowie z TOK FM, że to realna stawka. Uruchomienie programu dotacji będzie możliwe dzięki odblokowanym środkom z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Audi e-tron GT to najmocniejszy model w historii marki. Po liftingu może mieć 925 KM
Wiadomości

Audi e-tron GT to najmocniejszy model w historii marki. Po liftingu może mieć 925 KM

Audi e-tron GT to nie tylko flagowy elektryk marki z Ingolstadt, ale też najmocniejszy produkowany seryjnie model tego producenta. Właśnie przeszedł gruntowną modernizację, choć najważniejszych zmian nie widać, bo zaszły pod karoserią. Fani e-sportowych emocji pewnie już zacierają ręce.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Elektryczny dostawczak z Chin wchodzi na polski rynek. Jak wygląda i ile kosztuje Maxus 
e-Deliver 7
Wiadomości

Elektryczny dostawczak z Chin wchodzi na polski rynek. Jak wygląda i ile kosztuje Maxus e-Deliver 7

Na polskim rynku pojawił się kolejny elektryczny dostawczak o dmc 3500 kg. To chiński Maxus e-Deliver 7.

Prezeska koncernu VW w Polsce o chińskiej konkurencji i strefach czystego transportu
Aktualności

Prezeska koncernu VW w Polsce o chińskiej konkurencji i strefach czystego transportu

Producenci samochodów mają dziś największe wydatki w historii, a kolejne problemy przybywają w nieznośnym tempie. W tych ciężkich czasach rozmawiamy z najważniejszymi architektami polskiego rynku nowych aut. Carla Wentzel, prezes zarządu Volkswagen Group Polska, precyzuje m.in. w jaki sposób koncern zamierza konkurować z chińskimi producentami i opowiada o strategii cenowej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków
Aktualności

Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków

Po europejskim rynku nowych samochodów w ogóle nie widać posępnych nastrojów konsumentów i obaw o przyszłość. W kwietniu 2024 r. liczba pierwszych rejestracji aut osobowych wzrosła na Starym Kontynencie aż o 12 proc. Dokładnie przeanalizowałem najnowsze dane i mam jeden wniosek: między motoryzacyjnymi gustami Polaków i reszty Europy zieje ogromna przepaść.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy brawurowa Cupra DarkRebel trafi na rynek? Szef marki odpowiada wprost
Aktualności

Czy brawurowa Cupra DarkRebel trafi na rynek? Szef marki odpowiada wprost

"Mroczny buntownik" to jeden z najodważniejszych i najbardziej brawurowych prototypów ostatnich lat. Tylko czy Cupra DarkRebel nie zostanie kolejnym z tysięcy studyjnych samochodów, które nigdy nie trafiły na rynek? Szef Cupry Wayne Griffiths odpowiedział wprost.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sprawdziliśmy, czy opony dedykowane autom elektrycznym są lepsze niż te "zwykłe"
EV

Sprawdziliśmy, czy opony dedykowane autom elektrycznym są lepsze niż te "zwykłe"

Jeszcze niedawno niemal wszyscy producenci ogumienia byli zgodni: auta elektryczne, a według niektórych nawet i hybrydy, powinny jeździć na specjalnie zaprojektowanych dla nich oponach, innych niż te do aut spalinowych. Tyle że aut z częściowo lub całkowicie zelektryfikowanym napędem szybko przybywa i już dawno przestały być one niszą, która zasługuje na specjalne traktowanie. Czy podział na opony do aut elektrycznych i spalinowych ma jeszcze jakikolwiek sens?

Lucid Air doszczętnie spłonął po wypadku w Warszawie. Co to za samochód?
Aktualności

Lucid Air doszczętnie spłonął po wypadku w Warszawie. Co to za samochód?

Lucid Air to luksusowy samochód, który jeszcze do niedawna był najmocniejszym autem elektrycznym na świecie. Do piątkowego przedpołudnia jeden egzemplarz Lucida Air jeździł po Warszawie. Już go nie ma, bo doszczętnie spłonął po wypadku na Mokotowie.

Powstanie 166 szybkich ładowarek przy głównych polskich trasach
Wiadomości

Powstanie 166 szybkich ładowarek przy głównych polskich trasach

Polski rząd, zgodnie z europejskim rozporządzeniem w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), ogłasza ambitny plan rozbudowy infrastruktury na rzecz elektromobilności. W ramach tego założenia do 2030 r. na terytorium kraju mają powstać stacje ładowania pojazdów elektrycznych o dużej mocy co 60 km, a dla pojazdów ciężarowych co 120 km. Oto szczegóły.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziś wchodzi w życie AFIR. Co ta rewolucja oznacza dla ciebie i innych kierowców
Aktualności

Dziś wchodzi w życie AFIR. Co ta rewolucja oznacza dla ciebie i innych kierowców

AFIR zaczyna obowiązywać w sobotę, 13 kwietnia 2024 r. i wprowadza największą motoryzacyjną rewolucję obecnej dekady, na dodatek szalenie trudną do przeprowadzenia. Co zmieni? I jak bardzo? Oto wszystko, co trzeba wiedzieć o AFIR (w skrócie), o którym zaraz będą mówić wszyscy — i to co najmniej przez następne 10 lat.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
AFIR to rewolucja dla kierowców. Ekspert wyjaśnia, czy ta zmiana niesie ryzyko dla Polski
Aktualności

AFIR to rewolucja dla kierowców. Ekspert wyjaśnia, czy ta zmiana niesie ryzyko dla Polski

Dziś AFIR może jeszcze brzmieć tajemniczo, ale lada chwila ten skrót będzie na ustach wszystkich. AFIR to bowiem największa motoryzacyjna rewolucja obecnej dekady. W rozmowie z Auto Światem ekspert odpowiada, czy AFIR niesie ryzyko dla Polski i czy przypadkiem kierowcy nie będą musieli do tego dopłacić.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Przetestowałem trzeci rząd siedzeń w nowym Peugeocie 5008. W końcu ktoś to poprawił
Premiery

Przetestowałem trzeci rząd siedzeń w nowym Peugeocie 5008. W końcu ktoś to poprawił

Francuzi wracają do korzeni, czyli do praktycznych samochodów rodzinnych. Dowód? Nowy Peugeot 5008, w którym nawet pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń nie będą podróżowali "za karę". I w końcu będą mogli wygodnie zająć miejsca, bo Francuzi zastosowali patent znany z minivanów. Sprawdziłem to podczas przedpremierowego pokazu pod Paryżem.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Elektryki wkrótce będą tańsze w produkcji od aut spalinowych. Analitycy podają datę
EV

Elektryki wkrótce będą tańsze w produkcji od aut spalinowych. Analitycy podają datę

Kiedyś musiało to nastąpić, ale zdaniem analityków z firmy Gartner dojdzie do tego szybciej, niż się spodziewano. Eksperci podali datę, kiedy wyprodukowanie auta elektrycznego może się stać tańsze niż zbudowanie porównywalnego samochodu spalinowego. Niestety, do tego czasu ma podrożeć coś innego.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy Polska jest gotowa na auta elektryczne? Bardziej niż Meksyk, mniej niż Tajlandia
Wiadomości

Czy Polska jest gotowa na auta elektryczne? Bardziej niż Meksyk, mniej niż Tajlandia

W dwóch poprzednich edycjach raportu dotyczącego przygotowania poszczególnych krajów do elektromobilności – EV Readiness Index – Polska zajmowała ostatnie miejsce na 22 państwa, w których prowadzono badanie. Tegoroczny raport obejmuje aż 46 krajów i tym razem nie jesteśmy już najgorsi. Czego nam brakuje, żeby móc w większym stopniu przestawić się na transport bezemisyjny?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.