Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat BYD

BYD

BYD już buduje w Europie dwie fabryki. Głośno myśli o trzeciej
Aktualności

BYD już buduje w Europie dwie fabryki. Głośno myśli o trzeciej

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Włoski UOKiK bierze w obronę kierowców. Producenci elektryków podejrzani o oszukiwanie
EV

Włoski UOKiK bierze w obronę kierowców. Producenci elektryków podejrzani o oszukiwanie

Chiński koncern BYD Auto podpadł klientom. Reuters mówi o masowo składanych skargach
Aktualności

Chiński koncern BYD Auto podpadł klientom. Reuters mówi o masowo składanych skargach

Koncern BYD Auto doprowadził swoich klientów do furii, stosując metodę Tesli. Osoby, które niedawno odebrały nowe samochody, teraz składają skargi na producenta, bo czują się oszukane. Konflikt wywołało głównie oferowane bezpłatnie, dodatkowe wyposażenie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chiński gigant stracił cierpliwość. BYD zmienia się na naszych oczach specjalnie dla Europy
Aktualności

Chiński gigant stracił cierpliwość. BYD zmienia się na naszych oczach specjalnie dla Europy

BYD, choć na arenie światowej okazuje się jednym z największych producentów, to w Europie wyniki sprzedaży nie robią wrażenia. Chińczycy, którzy chcieli zalać Stary Kontynent elektrykami, zdecydowali o zmianie swojej strategii i zaproponowaniu nam także hybryd plug-in. Poza tym będzie tu produkował auta i poprawia sieć serwisową.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Rodzi się rynek używanych chińskich samochodów. Na dobre ruszy za dwa lata
Aktualności

Rodzi się rynek używanych chińskich samochodów. Na dobre ruszy za dwa lata

Samar informuje o rekordowym wzroście sprzedaży chińskich samochodów w Polsce, a tymczasem firma autoDNA oferująca raporty z historią poszczególnych egzemplarzy generowaną na podstawie numerów VIN mówi o zauważalnym wzroście zapytań o używane chińskie samochody.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali
Aktualności

Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali

Sondaż analityczno-doradczej firmy Escalent to zestaw złych wiadomości dla europejskich producentów samochodów. Przeszło 1600 ich potencjalnych klientów zapytano, czy rozważyliby zakup pojazdu chińskiej marki. Odpowiedzi są zaskakujące, zwłaszcza te udzielone przez młodsze osoby.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińczycy odrabiają lekcje zebrane w Europie. Z BYD-em Atto 2 jest tylko jeden kłopot
Testy nowych samochodów

Chińczycy odrabiają lekcje zebrane w Europie. Z BYD-em Atto 2 jest tylko jeden kłopot

Chińczycy robią postępy w zawrotnym tempie. BYD Atto 2 – najnowszy SUV marki, która ma w Europie już osiem modeli – jest tak "zeuropeizowany", że po zasłonięciu napisu na kierownicy można pomylić go z autem produkowanym na Starym Kontynencie. Już nim jeździłem i dostrzegam tylko jeden poważny problem.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Niemiecki ADAC pogrąża auta elektryczne w teście autostradowym. "Przy 130 km/h obiecany zasięg trzeba podzielić przez dwa"
Wiadomości

Niemiecki ADAC pogrąża auta elektryczne w teście autostradowym. "Przy 130 km/h obiecany zasięg trzeba podzielić przez dwa"

Niemiecki ADAC — automobilklub zrzeszający miliony kierowców i testujący różne produkty — wybrał 25 samochodów elektrycznych z największym zasięgiem i postawił przed nimi zadanie: przejechać w warunkach zimowych z Monachium do Berlina. Z 25 testowanych aut tylko jeden model dokonał tej sztuki bez postoju na ładowanie, choć warunki wcale nie były ekstremalne. Inne auta musiały ładować się nawet trzy razy.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Elon Musk łączy siły z Chińczykami. Pozwali Unię Europejską
Wiadomości

Elon Musk łączy siły z Chińczykami. Pozwali Unię Europejską

Elon Musk oraz trzej kluczowi producenci samochodów elektrycznych z Chin — BYD, SAIC i Geely — wytoczyli proces Komisji Europejskiej za wprowadzenie ceł wyrównawczych. W skrajnych przypadkach wynoszą one prawie 50 proc. wartości auta. Wprowadzone cła to odpowiedź Unii Europejskiej na dotowanie własnego przemysłu motoryzacyjnego przez Pekin.

BYD Han L może ładować się z dwóch kabli naraz. 80 proc. w 10 minut na mrozie (!)
Wiadomości

BYD Han L może ładować się z dwóch kabli naraz. 80 proc. w 10 minut na mrozie (!)

Nowy BYD Han L zaskakuje pod wieloma względami, ale najbardziej chyba tym, że wykorzystano w nim system o wyższym napięciu niż w Porsche Taycan. Chińska limuzyna ma dwa porty ładowania tak jak niemieckie auto, ale ma przewagę, bo potrafi... korzystać z obu naraz! Najtrudniej było nam jednak uwierzyć w cenę tego samochodu.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nowe SUV-y chińskiego BYD-a w Polsce. Wgryzłem się w cenniki, mam faworytów
Wiadomości

Nowe SUV-y chińskiego BYD-a w Polsce. Wgryzłem się w cenniki, mam faworytów

Lista wyposażenia wydaje się nie mieć końca, tylko ile z tego nie wymaga dopłaty? Chiński gigant BYD wprowadził właśnie do Polski dwa SUV-y, a trzeci już czeka w kolejce: design wszystkich nadzorował były szef stylistów Audi, Alfy Romeo, Seata i Lancii. Zagłębiłem się w cenniki i oto co tam znalazłem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"
Wiadomości

Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"

Co się takiego stało, że nagle w Polsce debiutuje tyle chińskich marek aut? W ciągu dwóch lat ich liczba zwiększyła się 6-krotnie, zaś między styczniem a listopadem 2024 r. zarejestrowano u nas przeszło... 71 razy więcej samochodów osobowych producentów z Państwa Środka niż w tym samym okresie 2023 r. Znam sekret tej żywiołowej ekspansji. Tylko co ona oznacza dla klienta?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Znane marki z gorszymi wynikami od chińskich. Mamy pełne dane z polskiego rynku
Aktualności

Znane marki z gorszymi wynikami od chińskich. Mamy pełne dane z polskiego rynku

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar podsumował rejestracje nowych samochodów w całym 2024 r. Niekwestionowanym zwycięzcą została Toyota, która przebiła psychologiczną barierę 100 tys. rejestracji. Wynik drugiej Skody jest o ponad 1/3 niższy. Uwagę zwracają również świetne rezultaty marek premium oraz rosnąca popularność chińskich producentów.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Chiński BYD pozazdrościł Maybachowi. Yangwan U9 skacze przez przeszkody
Wiadomości

Chiński BYD pozazdrościł Maybachowi. Yangwan U9 skacze przez przeszkody

Chiński BYD, walczący z Teslą o palmę pierwszeństwa w dziedzinie produkcji aut elektrycznych, najwyraźniej szuka pomysłów na to, żeby o autach tej marki było jak najgłośniej. Chiński producent opublikował właśnie wideo, na którym widać, jak jego nowy sportowy model przeskakuje przeszkody, a w dodatku robi to w trybie autonomicznym.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Te 70 samochodów zadebiutuje w Polsce w 2025 r. Sama Toyota pokaże aż pięć nowych SUV-ów
Aktualności

Te 70 samochodów zadebiutuje w Polsce w 2025 r. Sama Toyota pokaże aż pięć nowych SUV-ów

W 2025 r. chińskie marki będą kontynuować ofensywę w Polsce: zadebiutuje u nas co najmniej 11 SUV-ów, a także przeszło 5-metrowy minivan i minisamochód montowany w… Tychach. Europa, Korea i Japonia odpowiedzą dziesiątkami premier, w których nie zabraknie niespodzianek: Audi A6 zostanie zastąpione nowym A7, Honda wróci do nazwy Prelude, a Fiat do segmentu, w którym kiedyś rządził za sprawą Uno i Punto.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
MG z problemami w Europie i wyprzedza ich kolejna marka. Wszystko przez przepisy
Wiadomości

MG z problemami w Europie i wyprzedza ich kolejna marka. Wszystko przez przepisy

Jedna z marek, którą ostatnio polubili Polacy, została wyprzedzona przez BYD. Chodzi o MG, które zaczyna mieć problemy po wprowadzeniu dodatkowych ceł przez Unię Europejską na auta elektryczne. Tak czy inaczej, chińskie marki są coraz groźniejsze.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Już widać wpływ ceł na sprzedaż chiński marek. MG w dół, ale BYD... no właśnie
Aktualności

Już widać wpływ ceł na sprzedaż chiński marek. MG w dół, ale BYD... no właśnie

Cła na chińskie samochody elektryczne weszły w życie i... namieszały w rankingach sprzedaży. Coraz bardziej lubiana nad Wisłą marka odczuła je bardzo dobrze. Z kolei wiatru w żagle nabiera inny producent z Chin.

Ile samochodów sprzedały w Polsce chińskie marki? Wyniki niektórych mogą zaskoczyć
Aktualności

Ile samochodów sprzedały w Polsce chińskie marki? Wyniki niektórych mogą zaskoczyć

Chińscy producenci przeprowadzili ostatnio wielką ekspansję na polski rynek samochodowy. W sumie pojawiło się kilkunastu nowych graczy o egzotycznie brzmiących nazwach i z wieloma zróżnicowanymi modelami. Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) sprawdził, jak radzą sobie w 2024 r.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wielkie statki płyną do Europy, a na nich duży problem dla producentów samochodów
Aktualności

Wielkie statki płyną do Europy, a na nich duży problem dla producentów samochodów

Chińczycy zaczynają się rozpychać w motoryzacji. Samochody z Państwa Środka widać już nie tylko na ich rodzimym rynku, ale także na europejskich drogach. Mieszają też w rankingach sprzedaży. Ich ekspansja jest tak szeroko zakrojona, że aż budują specjalne transportowce dla samochodów.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Chińczycy chcą tak wykończyć europejskie marki. Szykują ultratanie auta
Aktualności

Chińczycy chcą tak wykończyć europejskie marki. Szykują ultratanie auta

Unia Europejska nakłada na auta elektryczne z Chin cła zaporowe, ale wiele wskazuje na to, że najbardziej na nich ucierpią... europejscy konsumenci i producenci samochodów. Wygląda na to, że auta z Chin, zamiast teraz podrożeć, staną się jeszcze tańsze.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Większość chińskich marek zniknie? Tak przewiduje szef jednej z nich
Aktualności

Większość chińskich marek zniknie? Tak przewiduje szef jednej z nich

Wiele z chińskich marek motoryzacyjnych może nie przetrwać nawet kilku lat. Szef jednego z takich producentów wyraził swoje obawy co do przyszłości większości firm motoryzacyjnych z Państwa Środka. Utrzymać się ma maksymalnie siedmiu producentów.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Chiny znalazły sposób na obejście ceł UE. Auta koncernu Chery będą made in Spain
Aktualności

Chiny znalazły sposób na obejście ceł UE. Auta koncernu Chery będą made in Spain

Karne cła nałożone przez Unię Europejską to dla Chińczyków nie taka duża przeszkoda. Koncerny, które nie chcą odpuścić ekspansji w Europie, znalazły już sposób na uniknięcie podwyżek cen samochodów. Plan podobny do Chery Automobile już wkrótce zamierza zrealizować też BYD. Podobny ruch może wykonać Geely – do tego potrzebna mu współpraca z Polską.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.