Auto Świat > EV > Testy > BMW i7 kontra Nio ET7. Sprawdziliśmy, czy chińska limuzyna jest tak samo dobra jak niemiecka

BMW i7 kontra Nio ET7. Sprawdziliśmy, czy chińska limuzyna jest tak samo dobra jak niemiecka

BMW i7 z Niemiec oraz Nio ET7 z Chin – luksusowe limuzyny, które łączy nie tylko siódemka w nazwie, lecz także, a może przede wszystkim, wykorzystanie do napędu elektrycznych silników. W teście sprawdzamy, czy chińska nowość może zagrozić pozycji modelu oferowanego przez uznanego niemieckiego producenta.

BMW i7 i Nio ET7Źródło: Auto Bild
  • BMW i7 xDrive 60 ma silnik o mocy 544 KM, natomiast w Nio ET7 pracuje jednostka generująca 652 KM
  • Według producenta BMW i7, w którym jest bateria o pojemności 101,7 kWh, zasięg wynosi 608 km, a Nio ET7 z akumulatorem o pojemności 100 kWh można pokonać maksymalnie 505 km
  • Ceny BMW i7 startują od 650 tys. zł. Nio ET7 nie jest oferowane w Polsce, w Niemczech kosztuje od 90 tys. 900 euro

Jak w siódmym niebie – tak właśnie można poczuć się w BMW i7 oraz w Nio ET7, czyli w elektrycznych pojazdach dużego kalibru. Moc? Potężna! Ilość miejsca? Pod dostatkiem! Zasięg? Wystarczający! To tak w skrócie. Nio uważa ET7 za flagowy model, natomiast BMW twierdzi, że i7 na nowo definiuje luksus.

Pierwsze porównanie tych bezemisyjnych limuzyn pokaże, co potrafią oba samochody, a poza tym przekonamy się, który z nich jest lepszy. W naszym teście uczestniczy Nio ET7 z akumulatorem o pojemności brutto 100 kWh oraz BMW i7, które na pokładzie ma baterie o pojemności netto 101,7 kWh (105,7 kWh brutto).

BMW i7 i Nio ET7 to dynamiczne i luksusowe limuzyny

BMW i7 i Nio ET7
BMW i7 i Nio ET7Źródło: Auto Bild

To oznacza zasięg wg WLTP na poziomie 505 km w Nio oraz 608 km w BMW. W obu przypadkach to całkiem dobre wyniki. Jednak w rzeczywistości czuliśmy się nieco rozczarowani. W testowym cyklu oba samochody pokonały znacznie mniejszy dystans po naładowaniu baterii na 100 proc. – BMW i7 przejechało 358 km, natomiast Nio ET7 pokonało 373 km. To niestety norma, że nie pokrywają się ze sobą dane z WLTP i rzeczywiste zużycie prądu.

Jeżeli chodzi o moc ładowania, to w przypadku chińskiego modelu też mile widziana będzie poprawa. Podczas gdy w BMW prąd można uzupełniać z mocą aż 195 kW, to maksymalna moc ładowania w przypadku Nio wynosi 130 kW.

Zobaczmy teraz punkt po punkcie, co prezentują sobą te elektryczne limuzyny. Podróżując BMW i7, docenimy przede wszystkim wyjątkowo dobre wyciszenie (nawet jak na elektryka).

Dalsza część porównania wraz ze szczegółową punktacją, ocenami i ostatecznym werdyktem jest dostępna dla Czytelników posiadających pakiet Premium.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Piotr Kozłowski
Redaktor Naczelny AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji