Auto Świat EV Wiadomości BMW musi wycofać ze sprzedaży elektryczne Mini. Powód? Ryzyko pożaru

BMW musi wycofać ze sprzedaży elektryczne Mini. Powód? Ryzyko pożaru

W pełni elektryczne Mini Cooper SE muszą zniknąć z rynku na całym świecie. Rzecznik Mini potwierdził niemieckiemu Bildowi, że wycofanie aut ze sprzedaży związane jest z ryzykiem pożaru. Tylko w Niemczech ruch ze strony producenta dotknie 39 tys. klientów.

MINI Cooper SE
MINI Cooper SEMini

Jeden pożar w USA i jeden w Niemczech to dobitny dowód na to, że właściciele elektrycznych Mini powinni poważnie potraktować przygotowaną akcję serwisową. Niemiecki Bild informuje, że nie ma informacji, czy w zdarzeniach, które miały miejsce w październiku ub.r. oraz w styczniu br. ktoś odniósł obrażenia, niemniej sytuacja jest poważna.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nieszczelna obudowa przyczyną problemów z elektrycznymi Mini

Producent samochodów ostrzega, że obudowa akumulatora wysokonapięciowego w niektórych pojazdach może być nieszczelna. Jeśli tak będzie, do wnętrza może przedostawać się woda i ostatecznie doprowadzić do uszkodzenia izolacji. Gdy dojdzie do takiej sytuacji, kierowcę ostrzeże wyświetlony komunikat o błędzie: "Kontynuacja podróży możliwa. System wysokiego napięcia".

Problem jest poważny, bo według Mini akumulator wysokonapięciowy może wyłączyć się nawet podczas jazdy, a sam pojazd może się powoli zatrzymać. Zdaniem producenta, jak informuje Bild, nie można wykluczyć pożaru auta także wtedy, gdy samochód jest zaparkowany.

Na początek aktualizacja oprogramowania

Na razie BMW, do którego należy Mini, zamiast fizycznej naprawy zdecydowało się na aktualizację oprogramowania. Specjalna funkcja diagnostyczna w sofcie wykrywa uszkodzenia izolacji w układzie wysokiego napięcia. Jeżeli usterka zostanie stwierdzona, akumulator zostaje rozładowany do poziomu poniżej 30 proc., co zapobiega ryzyku powstania pożaru.

Wykryta usterka dotyczy wszystkich egzemplarzy pierwszej generacji, czyli aut wyprodukowanych od listopada 2018 r. do stycznia 2024 r. Bild precyzuje, że liczbę pojazdów narażonych na ryzyko pożaru na całym świecie szacuje się na ok. 150 tys., przy czym 39 tys. aut dotyczy wyłącznie niemieckiego rynku.

W związku z usterką użytkownicy elektrycznych Mini, którzy zostaną o niej poinformowani lub zobaczą w swoim pojeździe wspomniany wyżej komunikat, powinni jak najszybciej zgłosić się do sprzedawcy. W przypadku wykryciu uszkodzenia, serwis sprawdzi akumulator i w razie potrzeby, jak informuje Bild, wymieni nieszczelny element.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków