Auto Świat EV Wiadomości E-Transit - zadebiutował pierwszy elektryczny dostawczak Forda. Byliśmy na premierze i znamy ceny

E-Transit - zadebiutował pierwszy elektryczny dostawczak Forda. Byliśmy na premierze i znamy ceny

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

E-Transit ma taką samą przestrzeń ładunkową i gabaryty zewnętrzne jak tylnonapędowe wersje spalinowe, ale zamiast diesla pod maską i resorów z tyłu ma oś wielowahaczową i jednostkę elektryczną o mocy 184 lub 269 KM. Z akumulatorem o pojemności użytkowej 67 kWh przy 30-procentowym załadunku może przejechać na prądzie nawet 308 km. Ceny Forda E-Transita w wersji Van 350 L3H2 zaczynają się od 233 775 zł (netto).

Ford E-Tranist 2022 r. 1. generacja
Zobacz galerię (16)
Auto Świat / Ford
Ford E-Tranist 2022 r. 1. generacja
  • Elektrycznego Transita można ładować prądem zmiennym z mocą do 11,3 kW lub stałym (115 kW)
  • W wyposażeniu standardowym są klimatyzacja automatyczna i multimedia SYNC 4
  • Do 2024 r. w wersjach elektrycznych: pięć dostawczych Fordów oraz cztery osobowe
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Samochód dostawczy na prąd – przyznacie, że brzmi to trochę niedorzecznie. A jednak! W dniu premiery Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska, pochwalił się, że na E-Transita jest już 70-80 proc. alokacji z puli 300 aut przewidzianych na 2022 r. Głównymi odbiorcami elektrycznego dostawczaka Forda mają być firmy kurierskie.

Ford E-Transit – ładowność nawet 1630 kg

Przeczytaj też:

W Polsce dostępne są 22 warianty E-Transita, w tym vany (furgony), vany brygadowe oraz podwozia do zabudowy z pojedynczą kabiną. Jako van dostępny jest w dwóch seriach – 350 (DMC 3,5 t) i 425 (4,25 t). Do wyboru są również dwie wysokości dachu: H2 (średni) oraz H3 (wysoki), a także aż trzy możliwości rozstawu osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi – wydłużone nadwozie). Ładowność samochodu wynosi od 720 kg w wersji 350 L3H2 aż do 1630 kg w wersji 425 L3H2, a maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej to 15,1 m3.

Ford E-Transit – ładowanie akumulatora tylko w 34 minuty

Pierwszego elektrycznego dostawczaka Forda rozpoznamy po niebieskim grillu na którym (pod osłoną) znajduje się gniazdo ładowania (Typ 2 i CCS). Za jego pośrednictwem możemy naładować znajdujący się pod podłogą akumulator o pojemności użytecznej 67 kWh. Dysponując Wallboxem 11 kW za pośrednictwem ładowarki pokładowej o mocy do 11,3 kW naładujemy akumulator od 0 do 100 proc. prądem zmiennym w nieco ponad 8 godzin. Wykorzystując stację szybkiego ładowania, uzupełnimy go prądem stałym od 15 do 80 proc. w 34 minuty (maksymalna moc ładowania 115 kW). Za pośrednictwem nowego systemu multimedialnego SYNC4 lub aplikacji FordPass Pro użytkownik E-Transita może zaplanować harmonogram ładowań na konkretne dni tygodnia oraz zaprogramować ogrzewanie postojowe wykorzystując prąd z sieci. Zasięg dostępnych w Polsce wersji E-Transita wynosi od 240 km dla wersji 350 L4H3 do 308 km (425 L4H3).

WersjaŚredni zasięg wg WLTP
350 L2H2260 km
350 L3H2257 km
350 L4H3240 km
425 L3H2308 km
425 L4H3288 km

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ford E-Transit – konkurencyjne ceny

E-Tranist imponuje ceną i wyposażeniem. Za bazową wersję E-Transita (podwozie z kabiną serii 350 L3) z silnikiem o mocy 184 KM zapłacimy 226 770 zł (netto). Cennik vana rozpoczyna się od 233 775 zł, a "brygadówki" od 245 660 zł. Za konkurencyjnego Fiata Ducato z napędem elektrycznym (moc 122 KM, akumulator 79 kWh, zasięg 271 km) w wersji Van 350 L3H2 zapłacimy 340 700 zł. Odpowiednik tej w wersji w Fordzie (184 KM, 67 kWh, 257 km) kosztuje 236 075 zł. E-Transit w wersjach 350 (kat. N1) kwalifikuje się do otrzymania dopłat z programu "Mój Elektryk" – dofinansowanie nawet do 70 000 zł.

Ford E-Transit – cennik

Podwozie z kabiną

SilnikiSeria i długośćWersja wyposażeniowaNadwozieCena detaliczna (netto)
184 KM RWD350 L3TrendPodwozie z kabiną 226 770zł
269 KM RWD350 L3TrendPodwozie z kabiną 233 995 zł
184 KM RWD350 L4TrendPodwozie z kabiną 227 870 zł
269 KM RWD350 L4TrendPodwozie z kabiną 235 095 zł
184 KM RWD425 L3TrendPodwozie z kabiną 228,920.00 zł
269 KM RWD425 L3TrendPodwozie z kabiną 236 145 zł
184 KM RWD425 L4TrendPodwozie z kabiną 230 020 zł
269 KM RWD425 L4TrendPodwozie z kabiną 237 245 zł

Van i "brygadówka"

SilnikiSeria i długośćWersja wyposażeniowaNadwozieCena detaliczna (netto)
184 KM RWD350 L2TrendVan233 775 zł
269 KM RWD350 L2TrendVan241 000 zł
184 KM RWD350 L3TrendVan236 075 zł
269 KM RWD350 L3TrendVan243 300 zł
184 KM RWD350 L4TrendVan238 675 zł
269 KM RWD350 L4TrendVan245 900 zł
184 KM RWD425 L2TrendVan235 925 zł
269 KM RWD425 L2TrendVan243 150 zł
184 KM RWD425 L3TrendVan238 225 zł
269 KM RWD425 L3TrendVan245 450 zł
184 KM RWD425 L4TrendVan240 825 zł
269 KM RWD425 L4TrendVan248 050 zł
184 KM RWD425 L3TrendVan Brygadowy245 660 zł
269 KM RWD425 L3TrendVan Brygadowy252 885 zł

Ford E-Transit – bogate wyposażenie

W wyposażeniu każdego E-Transita znajduje się m.in. klimatyzacja automatyczna, system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4 z 12-calowym ekranem dotykowym, elektryczny hamulec ręczny z funkcją AutoHold, uruchamianie samochodu za pomocą przycisku, pokrętło wyboru przełożeń oraz winylowa podłoga przestrzeni ładunkowej. Ciekawymi elementami opcjonalnymi są: Pro Power OnBoard, czyli gniazdo o mocy do 2,3 kW, które można wykorzystać do zasilania prądem elektronarzędzi oraz funkcja automatycznego hamowania podczas cofania, która jest połączona z kamerą 360 stopni.

Gwarancja mechaniczna na E-Transita wynosi 2 lata bez limitu przebiegu. Na komponenty wysokonapięciowe (m.in. silnik elektryczny, inwerter, moduł sterujący) przewidziano 8-letnią ochroną do przebiegu 160 000 km. Gwarancja obejmuje zachowanie pojemności akumulatora wysokonapięciowego na poziomie 70 proc. dla wersji van i brygadowy, a 65 proc. dla wersji podwozie z kabiną.

Ford E-Transit – elektryfikacja marki

Ford planuje, że do 2024 r. zaoferuje klientom 5 w pełni elektrycznych dostawczaków, a pełna gama pojazdów użytkowych osiągnie zdolność jazdy bezemisyjnej. Do 2030 r. 2/3 sprzedaży aut dostawczych ma być generowana przez pojazdy w pełni elektryczne lub hybrydy typu plug-in. Ford przewiduje, że do tego roku osiągnie 1 mln sprzedaż pojazdów elektrycznych (osobowych i dostawczych), a pięć lat później, tj. w 2035 r. 100 procent jego sprzedaży stanowić będą samochody BEV.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski