• Elektrycznego Transita można ładować prądem zmiennym z mocą do 11,3 kW lub stałym (115 kW)
  • W wyposażeniu standardowym są klimatyzacja automatyczna i multimedia SYNC 4
  • Do 2024 r. w wersjach elektrycznych: pięć dostawczych Fordów oraz cztery osobowe
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Samochód dostawczy na prąd – przyznacie, że brzmi to trochę niedorzecznie. A jednak! W dniu premiery Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska, pochwalił się, że na E-Transita jest już 70-80 proc. alokacji z puli 300 aut przewidzianych na 2022 r. Głównymi odbiorcami elektrycznego dostawczaka Forda mają być firmy kurierskie.

Ford E-Transit – ładowność nawet 1630 kg

W Polsce dostępne są 22 warianty E-Transita, w tym vany (furgony), vany brygadowe oraz podwozia do zabudowy z pojedynczą kabiną. Jako van dostępny jest w dwóch seriach – 350 (DMC 3,5 t) i 425 (4,25 t). Do wyboru są również dwie wysokości dachu: H2 (średni) oraz H3 (wysoki), a także aż trzy możliwości rozstawu osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi – wydłużone nadwozie). Ładowność samochodu wynosi od 720 kg w wersji 350 L3H2 aż do 1630 kg w wersji 425 L3H2, a maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej to 15,1 m3.

Ford E-Transit – ładowanie akumulatora tylko w 34 minuty

Pierwszego elektrycznego dostawczaka Forda rozpoznamy po niebieskim grillu na którym (pod osłoną) znajduje się gniazdo ładowania (Typ 2 i CCS). Za jego pośrednictwem możemy naładować znajdujący się pod podłogą akumulator o pojemności użytecznej 67 kWh. Dysponując Wallboxem 11 kW za pośrednictwem ładowarki pokładowej o mocy do 11,3 kW naładujemy akumulator od 0 do 100 proc. prądem zmiennym w nieco ponad 8 godzin. Wykorzystując stację szybkiego ładowania, uzupełnimy go prądem stałym od 15 do 80 proc. w 34 minuty (maksymalna moc ładowania 115 kW). Za pośrednictwem nowego systemu multimedialnego SYNC4 lub aplikacji FordPass Pro użytkownik E-Transita może zaplanować harmonogram ładowań na konkretne dni tygodnia oraz zaprogramować ogrzewanie postojowe wykorzystując prąd z sieci. Zasięg dostępnych w Polsce wersji E-Transita wynosi od 240 km dla wersji 350 L4H3 do 308 km (425 L4H3).

Wersja Średni zasięg wg WLTP
350 L2H2 260 km
350 L3H2 257 km
350 L4H3 240 km
425 L3H2 308 km
425 L4H3 288 km

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Ford E-Transit – konkurencyjne ceny

E-Tranist imponuje ceną i wyposażeniem. Za bazową wersję E-Transita (podwozie z kabiną serii 350 L3) z silnikiem o mocy 184 KM zapłacimy 226 770 zł (netto). Cennik vana rozpoczyna się od 233 775 zł, a "brygadówki" od 245 660 zł. Za konkurencyjnego Fiata Ducato z napędem elektrycznym (moc 122 KM, akumulator 79 kWh, zasięg 271 km) w wersji Van 350 L3H2 zapłacimy 340 700 zł. Odpowiednik tej w wersji w Fordzie (184 KM, 67 kWh, 257 km) kosztuje 236 075 zł. E-Transit w wersjach 350 (kat. N1) kwalifikuje się do otrzymania dopłat z programu "Mój Elektryk" – dofinansowanie nawet do 70 000 zł.

Ford E-Transit – cennik

Podwozie z kabiną

Silniki Seria i długość Wersja wyposażeniowa Nadwozie Cena detaliczna (netto)
184 KM RWD 350 L3 Trend Podwozie z kabiną 226 770zł
269 KM RWD 350 L3 Trend Podwozie z kabiną 233 995 zł
184 KM RWD 350 L4 Trend Podwozie z kabiną 227 870 zł
269 KM RWD 350 L4 Trend Podwozie z kabiną 235 095 zł
184 KM RWD 425 L3 Trend Podwozie z kabiną 228,920.00 zł
269 KM RWD 425 L3 Trend Podwozie z kabiną 236 145 zł
184 KM RWD 425 L4 Trend Podwozie z kabiną 230 020 zł
269 KM RWD 425 L4 Trend Podwozie z kabiną 237 245 zł

Van i "brygadówka"

Silniki Seria i długość Wersja wyposażeniowa Nadwozie Cena detaliczna (netto)
184 KM RWD 350 L2 Trend Van 233 775 zł
269 KM RWD 350 L2 Trend Van 241 000 zł
184 KM RWD 350 L3 Trend Van 236 075 zł
269 KM RWD 350 L3 Trend Van 243 300 zł
184 KM RWD 350 L4 Trend Van 238 675 zł
269 KM RWD 350 L4 Trend Van 245 900 zł
184 KM RWD 425 L2 Trend Van 235 925 zł
269 KM RWD 425 L2 Trend Van 243 150 zł
184 KM RWD 425 L3 Trend Van 238 225 zł
269 KM RWD 425 L3 Trend Van 245 450 zł
184 KM RWD 425 L4 Trend Van 240 825 zł
269 KM RWD 425 L4 Trend Van 248 050 zł
184 KM RWD 425 L3 Trend Van Brygadowy 245 660 zł
269 KM RWD 425 L3 Trend Van Brygadowy 252 885 zł

Ford E-Transit – bogate wyposażenie

W wyposażeniu każdego E-Transita znajduje się m.in. klimatyzacja automatyczna, system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4 z 12-calowym ekranem dotykowym, elektryczny hamulec ręczny z funkcją AutoHold, uruchamianie samochodu za pomocą przycisku, pokrętło wyboru przełożeń oraz winylowa podłoga przestrzeni ładunkowej. Ciekawymi elementami opcjonalnymi są: Pro Power OnBoard, czyli gniazdo o mocy do 2,3 kW, które można wykorzystać do zasilania prądem elektronarzędzi oraz funkcja automatycznego hamowania podczas cofania, która jest połączona z kamerą 360 stopni.

Gwarancja mechaniczna na E-Transita wynosi 2 lata bez limitu przebiegu. Na komponenty wysokonapięciowe (m.in. silnik elektryczny, inwerter, moduł sterujący) przewidziano 8-letnią ochroną do przebiegu 160 000 km. Gwarancja obejmuje zachowanie pojemności akumulatora wysokonapięciowego na poziomie 70 proc. dla wersji van i brygadowy, a 65 proc. dla wersji podwozie z kabiną.

Ford E-Transit – elektryfikacja marki

Ford planuje, że do 2024 r. zaoferuje klientom 5 w pełni elektrycznych dostawczaków, a pełna gama pojazdów użytkowych osiągnie zdolność jazdy bezemisyjnej. Do 2030 r. 2/3 sprzedaży aut dostawczych ma być generowana przez pojazdy w pełni elektryczne lub hybrydy typu plug-in. Ford przewiduje, że do tego roku osiągnie 1 mln sprzedaż pojazdów elektrycznych (osobowych i dostawczych), a pięć lat później, tj. w 2035 r. 100 procent jego sprzedaży stanowić będą samochody BEV.