- Elektrycznego Transita można ładować prądem zmiennym z mocą do 11,3 kW lub stałym (115 kW)
- W wyposażeniu standardowym są klimatyzacja automatyczna i multimedia SYNC 4
- Do 2024 r. w wersjach elektrycznych: pięć dostawczych Fordów oraz cztery osobowe
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Samochód dostawczy na prąd – przyznacie, że brzmi to trochę niedorzecznie. A jednak! W dniu premiery Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska, pochwalił się, że na E-Transita jest już 70-80 proc. alokacji z puli 300 aut przewidzianych na 2022 r. Głównymi odbiorcami elektrycznego dostawczaka Forda mają być firmy kurierskie.
Ford E-Transit – ładowność nawet 1630 kg
W Polsce dostępne są 22 warianty E-Transita, w tym vany (furgony), vany brygadowe oraz podwozia do zabudowy z pojedynczą kabiną. Jako van dostępny jest w dwóch seriach – 350 (DMC 3,5 t) i 425 (4,25 t). Do wyboru są również dwie wysokości dachu: H2 (średni) oraz H3 (wysoki), a także aż trzy możliwości rozstawu osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi – wydłużone nadwozie). Ładowność samochodu wynosi od 720 kg w wersji 350 L3H2 aż do 1630 kg w wersji 425 L3H2, a maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej to 15,1 m3.
Ford E-Transit – ładowanie akumulatora tylko w 34 minuty
Pierwszego elektrycznego dostawczaka Forda rozpoznamy po niebieskim grillu na którym (pod osłoną) znajduje się gniazdo ładowania (Typ 2 i CCS). Za jego pośrednictwem możemy naładować znajdujący się pod podłogą akumulator o pojemności użytecznej 67 kWh. Dysponując Wallboxem 11 kW za pośrednictwem ładowarki pokładowej o mocy do 11,3 kW naładujemy akumulator od 0 do 100 proc. prądem zmiennym w nieco ponad 8 godzin. Wykorzystując stację szybkiego ładowania, uzupełnimy go prądem stałym od 15 do 80 proc. w 34 minuty (maksymalna moc ładowania 115 kW). Za pośrednictwem nowego systemu multimedialnego SYNC4 lub aplikacji FordPass Pro użytkownik E-Transita może zaplanować harmonogram ładowań na konkretne dni tygodnia oraz zaprogramować ogrzewanie postojowe wykorzystując prąd z sieci. Zasięg dostępnych w Polsce wersji E-Transita wynosi od 240 km dla wersji 350 L4H3 do 308 km (425 L4H3).
Wersja | Średni zasięg wg WLTP |
350 L2H2 | 260 km |
350 L3H2 | 257 km |
350 L4H3 | 240 km |
425 L3H2 | 308 km |
425 L4H3 | 288 km |
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Ford E-Transit – konkurencyjne ceny
E-Tranist imponuje ceną i wyposażeniem. Za bazową wersję E-Transita (podwozie z kabiną serii 350 L3) z silnikiem o mocy 184 KM zapłacimy 226 770 zł (netto). Cennik vana rozpoczyna się od 233 775 zł, a "brygadówki" od 245 660 zł. Za konkurencyjnego Fiata Ducato z napędem elektrycznym (moc 122 KM, akumulator 79 kWh, zasięg 271 km) w wersji Van 350 L3H2 zapłacimy 340 700 zł. Odpowiednik tej w wersji w Fordzie (184 KM, 67 kWh, 257 km) kosztuje 236 075 zł. E-Transit w wersjach 350 (kat. N1) kwalifikuje się do otrzymania dopłat z programu "Mój Elektryk" – dofinansowanie nawet do 70 000 zł.
Ford E-Transit – cennik
Podwozie z kabiną
Silniki | Seria i długość | Wersja wyposażeniowa | Nadwozie | Cena detaliczna (netto) |
184 KM RWD | 350 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 226 770zł |
269 KM RWD | 350 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 233 995 zł |
184 KM RWD | 350 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 227 870 zł |
269 KM RWD | 350 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 235 095 zł |
184 KM RWD | 425 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 228,920.00 zł |
269 KM RWD | 425 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 236 145 zł |
184 KM RWD | 425 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 230 020 zł |
269 KM RWD | 425 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 237 245 zł |
Van i "brygadówka"
Silniki | Seria i długość | Wersja wyposażeniowa | Nadwozie | Cena detaliczna (netto) |
184 KM RWD | 350 L2 | Trend | Van | 233 775 zł |
269 KM RWD | 350 L2 | Trend | Van | 241 000 zł |
184 KM RWD | 350 L3 | Trend | Van | 236 075 zł |
269 KM RWD | 350 L3 | Trend | Van | 243 300 zł |
184 KM RWD | 350 L4 | Trend | Van | 238 675 zł |
269 KM RWD | 350 L4 | Trend | Van | 245 900 zł |
184 KM RWD | 425 L2 | Trend | Van | 235 925 zł |
269 KM RWD | 425 L2 | Trend | Van | 243 150 zł |
184 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van | 238 225 zł |
269 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van | 245 450 zł |
184 KM RWD | 425 L4 | Trend | Van | 240 825 zł |
269 KM RWD | 425 L4 | Trend | Van | 248 050 zł |
184 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van Brygadowy | 245 660 zł |
269 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van Brygadowy | 252 885 zł |
Ford E-Transit – bogate wyposażenie
W wyposażeniu każdego E-Transita znajduje się m.in. klimatyzacja automatyczna, system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4 z 12-calowym ekranem dotykowym, elektryczny hamulec ręczny z funkcją AutoHold, uruchamianie samochodu za pomocą przycisku, pokrętło wyboru przełożeń oraz winylowa podłoga przestrzeni ładunkowej. Ciekawymi elementami opcjonalnymi są: Pro Power OnBoard, czyli gniazdo o mocy do 2,3 kW, które można wykorzystać do zasilania prądem elektronarzędzi oraz funkcja automatycznego hamowania podczas cofania, która jest połączona z kamerą 360 stopni.
Gwarancja mechaniczna na E-Transita wynosi 2 lata bez limitu przebiegu. Na komponenty wysokonapięciowe (m.in. silnik elektryczny, inwerter, moduł sterujący) przewidziano 8-letnią ochroną do przebiegu 160 000 km. Gwarancja obejmuje zachowanie pojemności akumulatora wysokonapięciowego na poziomie 70 proc. dla wersji van i brygadowy, a 65 proc. dla wersji podwozie z kabiną.
Ford E-Transit – elektryfikacja marki
Ford planuje, że do 2024 r. zaoferuje klientom 5 w pełni elektrycznych dostawczaków, a pełna gama pojazdów użytkowych osiągnie zdolność jazdy bezemisyjnej. Do 2030 r. 2/3 sprzedaży aut dostawczych ma być generowana przez pojazdy w pełni elektryczne lub hybrydy typu plug-in. Ford przewiduje, że do tego roku osiągnie 1 mln sprzedaż pojazdów elektrycznych (osobowych i dostawczych), a pięć lat później, tj. w 2035 r. 100 procent jego sprzedaży stanowić będą samochody BEV.