Obecna generacja Transita dostępna jest na rynku od 2014 roku, przy czym stale jest udoskonalana. Ostatnie większe zmiany wprowadzono w maju 2019 roku, w tym roku ofertę poszerzy wersja elektryczna. My testowaliśmy wersję średnio długą i wysoką (L3H2) o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t (350) wyposażoną w 170-konnego diesla i napęd 4x4.
Czarne detale zewnętrzne (specjalny grill, felgi aluminiowe 16 cali), przedni zderzak z dolnym spoilerem w srebrnym kolorze, a także seryjna podgrzewana przednia szyba czy skórzana tapicerka siedzeń to elementy stylistyczne, po których rozpoznacie wersję Trail. Poza nimi na kierowcę i pasażerów (2-miejscowa kanapa) czeka ergonomiczna kabina z dużą liczbą półek, schowków i uchwytów, nowoczesnym i łatwym w obsłudze systemem multimedialnym oraz kamerą cofania (widok z przodu i z tyłu). Niczego sobie jest także przestrzeń ładunkowa o poj. 10,2 m3, mieszcząca 4 europalety. Nam spodobały się też: oświetlenie ledowe, wygodny stopień ułatwiający wejście od strony dwuskrzydłowych drzwi oraz solidny hak z systemem stabilizacji przyczepy (opcja tylko za 984 zł).
Ford Transit Trail - silnik
Na razie Transita można kupić z napędem na przednią oś, tylną lub z 4x4, z 2-litrowymi silnikami o mocy od 130 do 185 KM. Testowy Trail jako van 350 występuje wyłącznie w 170-konnej wersji. Po takiej mocy spodziewaliśmy się, że nieobciążony dostawczak będzie pierwszy startował ze świateł, jednak napęd na obie osie i skrzynia manualna z tzw. krótką jedynką sprawiły, że jego osiągi nieco nas rozczarowały. Mamy jednak świadomość, że to auto nie do sprintów, a swoje zalety napęd ujawnia po obciążeniu na luźnych nawierzchniach. Spalanie: ok. 12 l/100 km.
Ford Transit Trail - prowadzenie
Precyzja kierowania bez zarzutu, również podatność na wiatr boczny czy stabilność przy wysokich prędkościach. Napęd 4x4 i kilka trybów jazdy pozwalają znaleźć zawsze optymalną trakcję.
Ford Transit Trail - koszty
Ceny Transita (2,9 t FWD 130 KM) zaczynają się od 90 640 zł. Cena napędu 4x4 (24 160 zł) wydaje się rozsądna.
Ford Tranist Trail – podsumowanie
Wygląd Transita Traila robi wrażenie, podobnie jak funkcjonalność przestrzeni ładunkowej czy wyposażenie kabiny niewiele odbiegające od osobówek. Możliwości, które daje napęd 4x4, docenią z pewnością służby ratownicze lub energetyczne, ale mnie rozczarowały dynamika i hałas.
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h
|
bd.
|
Średnica zawracania
|
13,3 m
|
Spalanie średnie
|
9,8-11,3 l/100 km
|
Emisja CO2
|
258-296 g/km
|
Teoretyczny zasięg
|
620 (opcja: 840) km
|
Dane fabryczne
Silnik
|
t.diesel/R4/16
|
Pojemność skokowa
|
1998 cm3
|
Moc maksymalna
|
170 KM
|
Maks. moment obrotowy
|
390 Nm
|
Napęd/skrzynia biegów
|
4x4/man. 6
|
Pojemność przestrzeni ład.
|
10,2 m3
|
Masa własna/ładowność
|
2275-2337/1163-1225 kg
|
Dmc/masa przyczepy z ham.
|
3500/2800 kg
|
Poj. zb. paliwa/AdBlue
|
70 (opcja: 95 l)/21 l
|
Cena wersji L3H2 Trail/test.
|
od 152 630/193 104 zł
|