- Ford Mustang Mach-E zdobył 29,4 punktów na 30 możliwych w testach Green NCAP
- Samochód potrzebował w teście minimalnie 23,6 kWh na przejechanie 100 km, a maksymalnie aż 39,5 kWh
- Dystans na jednym ładowaniu w teście wahał się między 202, a 293 km
Green NCAP to inicjatywa promująca rozwój samochodów bezemisyjnych, energooszczędnych i nieszkodliwych dla środowiska. Jej celem nie jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, a poprawa jakości powietrza, którym oddychamy oraz sprawdzenie ekologicznych aspektów testowanych modeli.
Green NCAP i testy aut elektrycznych
Do tej pory Green NCAP sprawdziło tylko pięć samochodów elektrycznych. Spośród nich aż trzy otrzymały komplet punktów. Są to Fiat 500, Hyundai Kona i Renault Zoe. Ta sztuka nie udała się tylko VW ID.3 i właśnie Fordowi Mustangowi, który wypadł najgorzej. Ale najgorzej wcale nie oznacza, że źle, bo Ford stracił tylko 0,6 punktów na 30 możliwych do zdobycia.
Organizacja tak podsumowała pierwszego całkowicie elektrycznego SUV-a Forda: "Mach-E zaimponował dwusilnikowym układem napędowym przekazywanym na wszystkie koła. Oceniający byli pod wrażeniem sportowego przyśpieszenia, które oferuje ta wersja".
Ford Mustang Mach-E jest lokalnie bezemisyjny
Green NCAP przyznaje, że w tej chwili ocenia pojazdy na podstawie tego, co jest emitowane z rury wydechowej, więc Mach-E z łatwością uzyskuje maksymalną liczbę punktów w dwóch z trzech obszarów oceny - czyste powietrze i gazy cieplarniane. Wszystko dlatego, że lokalna emisja tych gazów w przypadku Forda wynosi zero. Trzecia kategoria - efektywność energetyczna - to obszar, gdzie łupem amerykańskiego auta pada również prawie komplet punktów, bo jest to pojazd w 100 proc. elektryczny.
Geen NCAP - uwagi dotyczą jedynie zużycia energii
W dwóch z czterech testów oceniających zapotrzebowanie na energię, Mustang Mach-E uzyskał mniej punktów, niż możliwe maksimum. Chodzi o test w niskiej temperaturze otoczenia, przeprowadzany zimą przy - 7 st. Celsjusza oraz test autostradowy pod dużym obciążeniem. Mimo to organizacja uznaje, że wskaźnik efektywności energetycznej wynoszący 9,4 na 10 jest nadal bardzo dobry.
Mustang potrzebował w teście minimalnie 23,6 kWh na przejechanie 100 km, a maksymalnie aż 39,5 kWh. Dystans na jednym ładowaniu wahał się między 202 a 293 km.