• Ford za pośrednictwem technologii firmy Redwood Materials chce odzyskiwać z akumulatorów średnio ponad 95 proc. pierwiastków takich jak nikiel, kobalt, lit i miedź
  • Odzyskane materiały mogą zostać wykorzystane w układzie zamkniętym do produkcji anodowej folii miedzianej oraz aktywnych materiałów katodowych
  • W najbliższych latach Ford zamierza zainwestować w elektryfikację ponad 30 miliardów dolarów

Ford nawiązał z firmą Redwood współpracę, której celem jest zintegrowanie recyklingu akumulatorów z wprowadzoną przez Forda w USA strategią dotyczącą akumulatorów. Stosowana przez Redwood technologia umożliwia odzyskanie średnio ponad 95 proc. pierwiastków takich jak nikiel, kobalt, lit oraz miedź. Pierwiastki te mogą być ponownie użyte w układzie zamkniętym do wytwarzania anodowej folii miedzianej i aktywnych materiałów katodowych na potrzeby przyszłej produkcji baterii. Dzięki wykorzystaniu elementów pochodzących z akumulatorów Ford może obniżyć koszty produkcji, zwiększyć ilość dostępnych materiałów niezbędnych do budowy akumulatorów, a także ograniczyć zależność od importu surowców.

30 miliardów dolarów na elektryfikację

„Dzięki produktom takim jak w pełni elektryczne F-150 Lightning, Mustang Mach-E oraz E-Transit i wielu innym w przyszłości Ford sprawia, że auta elektryczne są łatwiej dostępne i przystępne cenowo” - powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. „Partnerstwo z Redwood Materials będzie kluczowe dla naszego planu budowy samochodów elektrycznych na dużą skalę w Ameryce przy najniższych możliwych kosztach i braku odpadów”.

Do 2025 r. amerykański producent samochodów chce zainwestować w elektryfikację ponad 30 miliardów dolarów. Kwota ta obejmuje współpracę z firmą Redwood, która ma pomóc urzeczywistnić plany Forda dotyczące lokalizacji łańcucha dostaw akumulatorów. Redwood Materials ogłosiła niedawno, że będzie produkowała kluczowe materiały do akumulatorów, dostarczając amerykańskim firmom folię z miedzi anodowej oraz materiały aktywne dla katod. Przekształcając łańcuch dostaw akumulatorów litowo-jonowych firma zamierza zmniejszyć koszty i ślad środowiskowy produkcji pojazdów elektrycznych.

Zamknięty cykl życia sposobem na obniżenie kosztów produkcji

Jak powiedziała Lisa Drake, dyrektor operacyjny Forda w Ameryce Północnej, Ford dąży do stworzenia w pełni zamkniętego cyklu życia, co pozwoli obniżyć koszty produkcji aut elektrycznych w USA dzięki niezawodnemu łańcuchowi dostaw materiałów. Opracowywany cykl sprawi, że materiały pochodzące z produktów wycofywanych z eksploatacji ponownie trafią do łańcucha dostaw, zamiast lądować na wysypisku.

W przyszłości Ford i Redwood planują współpracę nad optymalnym podejściem do zbierania oraz demontażu zużytych akumulatorów z samochodów elektrycznych Forda w celu recyklingu i regeneracji. W ocenie obu firm proces ten pomoże obniżyć koszty związane z naprawami akumulatorów oraz nakładami na zakup surowców niezbędnych do produkcji całkowicie nowych baterii.