Auto Świat EV Wiadomości Ford pracuje nad recyklingiem akumulatorów do aut elektrycznych

Ford pracuje nad recyklingiem akumulatorów do aut elektrycznych

Ford Motor Company rozpoczął współpracę z Redwood Materials. Celem kooperacji jest opracowanie recyklingu akumulatorów oraz przygotowanie łańcucha dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Obie firmy chcą, aby samochody elektryczne stały się bardziej ekologiczne, a dzięki obniżeniu kosztów produkcji akumulatorów łatwiej dostępne dla amerykańskich klientów.

Elektryczny Ford F-150 Lightning
Ford
Elektryczny Ford F-150 Lightning
  • Ford za pośrednictwem technologii firmy Redwood Materials chce odzyskiwać z akumulatorów średnio ponad 95 proc. pierwiastków takich jak nikiel, kobalt, lit i miedź
  • Odzyskane materiały mogą zostać wykorzystane w układzie zamkniętym do produkcji anodowej folii miedzianej oraz aktywnych materiałów katodowych
  • W najbliższych latach Ford zamierza zainwestować w elektryfikację ponad 30 miliardów dolarów

Ford nawiązał z firmą Redwood współpracę, której celem jest zintegrowanie recyklingu akumulatorów z wprowadzoną przez Forda w USA strategią dotyczącą akumulatorów. Stosowana przez Redwood technologia umożliwia odzyskanie średnio ponad 95 proc. pierwiastków takich jak nikiel, kobalt, lit oraz miedź. Pierwiastki te mogą być ponownie użyte w układzie zamkniętym do wytwarzania anodowej folii miedzianej i aktywnych materiałów katodowych na potrzeby przyszłej produkcji baterii. Dzięki wykorzystaniu elementów pochodzących z akumulatorów Ford może obniżyć koszty produkcji, zwiększyć ilość dostępnych materiałów niezbędnych do budowy akumulatorów, a także ograniczyć zależność od importu surowców.

30 miliardów dolarów na elektryfikację

„Dzięki produktom takim jak w pełni elektryczne F-150 Lightning, Mustang Mach-E oraz E-Transit i wielu innym w przyszłości Ford sprawia, że auta elektryczne są łatwiej dostępne i przystępne cenowo” - powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. „Partnerstwo z Redwood Materials będzie kluczowe dla naszego planu budowy samochodów elektrycznych na dużą skalę w Ameryce przy najniższych możliwych kosztach i braku odpadów”.

Do 2025 r. amerykański producent samochodów chce zainwestować w elektryfikację ponad 30 miliardów dolarów. Kwota ta obejmuje współpracę z firmą Redwood, która ma pomóc urzeczywistnić plany Forda dotyczące lokalizacji łańcucha dostaw akumulatorów. Redwood Materials ogłosiła niedawno, że będzie produkowała kluczowe materiały do akumulatorów, dostarczając amerykańskim firmom folię z miedzi anodowej oraz materiały aktywne dla katod. Przekształcając łańcuch dostaw akumulatorów litowo-jonowych firma zamierza zmniejszyć koszty i ślad środowiskowy produkcji pojazdów elektrycznych.

Zamknięty cykl życia sposobem na obniżenie kosztów produkcji

Jak powiedziała Lisa Drake, dyrektor operacyjny Forda w Ameryce Północnej, Ford dąży do stworzenia w pełni zamkniętego cyklu życia, co pozwoli obniżyć koszty produkcji aut elektrycznych w USA dzięki niezawodnemu łańcuchowi dostaw materiałów. Opracowywany cykl sprawi, że materiały pochodzące z produktów wycofywanych z eksploatacji ponownie trafią do łańcucha dostaw, zamiast lądować na wysypisku.

W przyszłości Ford i Redwood planują współpracę nad optymalnym podejściem do zbierania oraz demontażu zużytych akumulatorów z samochodów elektrycznych Forda w celu recyklingu i regeneracji. W ocenie obu firm proces ten pomoże obniżyć koszty związane z naprawami akumulatorów oraz nakładami na zakup surowców niezbędnych do produkcji całkowicie nowych baterii.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków