Auto Świat EV Wiadomości Hummer EV SUV – elektryczna terenówka dla twardzieli

Hummer EV SUV – elektryczna terenówka dla twardzieli

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Dysponuje mocą do 830 KM, może brodzić do głębokości 81 cm, jego maksymalny prześwit sięga nawet 40 cm – takimi parametrami może pochwalić się nowy elektryczny SUV Hummera, którego premiera odbyła się Detroit. Rezerwacje na to auto można w USA składać już teraz, ale do klientów trafi dopiero w 2023 r.

GMC Hummer EV SUV
Zobacz galerię (33)
Auto Świat / General Motors
GMC Hummer EV SUV

Powrót kultowego Hummera stał się faktem kilka miesięcy temu, kiedy to należąca do General Motors marka GMC przedstawiła koncept niesamowitego, elektrycznego pikapa o mocy 1014 KM, zdolnego przejechać na jednym ładowaniu nawet 560 km i potrafiącego przyspieszać do „setki” w niewiele ponad 3 s. Reakcja klientów była entuzjastyczna, a rezerwacje na otwierającą seryjną produkcję wersję Edition 1 w cenie ponad 100 tys. dolarów za sztukę rozeszły się na pniu i to mimo faktu, że dostawy modelu rozpoczną się dopiero pod koniec 2022 r. Powiększenie oferty o bardziej praktycznego SUV-a było więc kwestią czasu, a dilerzy przewidują, że będzie on cieszyć się jeszcze większym zainteresowaniem.

Hummer EV SUV – pojazd taktyczny

Przeczytaj też:

Nowy model został zbudowany w oparciu o dedykowaną platformę elektryczną znaną z pikapa, ale odpowiednio zmodyfikowaną do mniejszych wymiarów SUV-a. To unikalna współzależna konstrukcja nadwozie/akumulator, która pełni dwie ważne funkcje. Z jednej strony zapewnia odpowiednią sztywność i chroni podwójnie ułożony pakiet baterii Ultium, a z drugiej same akumulatory są elementem struktury nadwozia. Dziki temu popisuje się ono dużą odpornością na skręcanie i odkształcanie, niezbędną do poruszania się w najtrudniejszym terenie oraz umożliwia montaż zdejmowanych paneli na dachu. Rozstaw osi modelu sięga 3218 mm czyli jest mniejszy o 27 mm od pikapa, natomiast sama długość nadwozia została zredukowana o solidne 507 mm do 4999 m. Mniejsze wymiary wpłynęły na poprawę parametrów terenowych Hummera – kąt natarcia wynosi tu 49,6 stopnia, kąt zejścia 49 stopni, a kąt rampowy 34,4 stopnia. Auto może brodzić do głębokości 813 mm i pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 60 stopni. Wyróżniać się będzie także świetną zwrotnością – średnica zawracania to tylko 10,8 m – oraz dużym bagażnikiem, którego pojemność po rozłożeniu siedzeń w drugim rzędzie ma wynosić nawet 2316 l.

Zdolności poruszania się po każdej nawierzchni wzmacniają znane już z pikapa rozwiązania takie jak: układ czterech kół skrętnych z funkcją CrabWalk, dzięki której przy niskich prędkościach koła tylnej i przedniej osi skręcają pod tym samym kątem pozwalając niemal na jazdę w poprzek, do tego pneumatyczne zawieszenie adaptacyjne z funkcją zwiększania prześwitu o blisko 15 cm, czy w topowych wersjach układ rozdziału momentu między kołami (torque vectoring). Standardem są 22-calowe koła z terenowymi oponami Goodyeara. Na życzenie dostępny będzie również specjalny pakiet offroadowy z kołami 18-calowymi i oponami Goodyear Wrangler Territory MT, dodatkowymi osłonami podwozia, elektrycznymi blokadami dyferencjałów, półosiami heavy-duty oraz systemem 17 kamer UltraVision monitorujących obszar wokół auta i ułatwiających rozpoznawanie i pokonywanie przeszkód.

Hummer EV SUV – moc na żądanie

Źródłem napędu nowego Hummera będzie 3-silnikowy układ Ultium Drive osiągający łączną moc 830 KM i niewiarygodny wręcz moment obrotowy dochodzący do 15592 Nm. Taki potencjał zapewni SUV-ovi charakter godny sportowego bolidu, w tym przyspieszenie do „setki” w niewiele ponad 3,5 s. Producent nie ujawnił jeszcze szczegółowych danych odnośnie pojemności baterii (20-modułów z 800-woltową architekturą), ale obiecuje, że premierowa wersja Edition 1 będzie w stanie przejechać na jednym ładowaniu ponad 480 km (450 km odmiana z pakietem Extreme Off-Road). Uzupełnienie energii na kolejne 160 km przy pomocy szybkich ładowarek o mocy do 300 kW ma trwać tylko 10 minut.

GMC planuje ponadto wprowadzenie do oferty wariantu dwusilnikowego, który będzie dysponował mocą 625 KM i momentem 10 033 Nm, z 16-modułowymi akumulatorami (architektura 400-woltowa) zapewniającymi zasięg do 400 km lub 20-modułowymi z zasięgiem ponad 480 km.

Hummer EV SUV – komfort i gadżety

Jak przystało na nowoczesnego SUV-a, na pokładzie Hummera znajdziemy wyposażenie zapewniające wygodę użytkowania i bezpieczeństwo pięciu pasażerom. Standardem będą cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cala oraz dotykowy 13,4-calowy ekran na konsoli środkowej dający dostęp do systemu informacyjno-rozrywkowego z zaawansowanymi, inteligentnymi funkcjami nawigacyjnymi oraz sterowania niemal wszystkimi układami pojazdu. Auto dostanie także m.in. system Super Cruise, który umożliwi autonomiczną jazdę.

Hummer EV SUV – ceny

Każdy z zamówionych egzemplarzy będzie można łatwo personalizować dzięki ofercie blisko 200 dedykowanych akcesoriów. Produkcja seryjna Hummera EV SUV ma rozpocząć się na początku 2023 r. Ceny w USA startują od 105 595 dolarów za wersję Edition 1. Bazowa odmiana, która dołączy do gamy na początku 2024 r. została wyceniona na 79 995 dolarów.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków