Auto Świat EV Wiadomości Elektryczny “Maluch” już jest. Będzie kosztować ok. 90 tys. zł, ale stworzyli go Niemcy

Elektryczny “Maluch” już jest. Będzie kosztować ok. 90 tys. zł, ale stworzyli go Niemcy

Podczas dnia prasowego na targach IAA w Monachium został zaprezentowany kolejny model z rodziny ID. To koncepcyjny Volkswagen ID. LIFE, który do złudzenia przypomina... Fiata 126p. Ma być jednym z najtańszych "elektryków" na rynku, ale niska cena i retrostylistyka to jedyne wspólne elementy z naszym poczciwym "Maluchem".

Volkswagen ID. LIFE mógłby być nowym, elektrycznym "Maluchem"
Zobacz galerię (20)
Volkswagen
Volkswagen ID. LIFE mógłby być nowym, elektrycznym "Maluchem"
  • Volkswagen ID. LIFE wyróżnia się na tle swoich braci stylistyką i przednim napędem
  • Można go łatwo przekształcić w kino, salon gier lub sypialnię na świeżym powietrzu
  • Do zbudowania ID. LIFE inżynierowie wykorzystali ekomateriały takie jak trociny
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Fiat 126p na sterydach? Właściwie można tak powiedzieć, bo tak właśnie mógłby wyglądać projekt wskrzeszonego po latach "Malucha". Tymczasem elektryczny mikrus, o którym mowa, nosi znaczki Volkswagena i nazywa się ID. LIFE. Niemcy chcą pokazać tym autem koncepcyjnym, że najtańszy "elektryk" w gamie nie musi być nudny.

Volkswagen ID. LIFE to nie tylko auto

Wygląda jak samochód i jeździ jak samochód, ale może być też kinem, salonem gier lub szezlongiem służącym do relaksu pod gołym niebem. To dlatego, że najmniejszy członek rodziny ID. kierowany jest do najmłodszych kierowców, a ta grupa klientów – zdaniem Volkswagena – oczekuje więcej niż łatwego przemieszczania się z punktu A do punktu B.

Dla milenialsów istotne są "doświadczenia, które może zaoferować samochód". Ktoś z działu projektowego pomyślał, że tymi doświadczeniami jest dla nich np. przeżywanie emocji z filmów i gier wideo. ID. LIFE został więc wyposażony w projektor i ekran wysuwany z deski rozdzielczej (oczywiście, tylko na postoju).

Kolejne urządzenia można podłączyć do gniazda 230 V, a zmyślna konstrukcja przednich i tylnych siedzeń pozwala rozłożyć je tak, by uzyskać szezlong lub łóżko o długości ok. 2 m. Ale to nie wszystko, bo dzięki zdejmowanemu tekstylnemu dachowi z samochodu łatwo da się obserwować spadające gwiazdy lub gonitwę chmur.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID. LIFE - "Elektryk" minimalista

Jeśli wnętrza samochodów z emblematem "ID." wydawały wam się zbyt spartańskie, to zajrzyjcie do kabiny ID. LIFE. Minimalizm pełną gębą! Tutaj nie ma nawet ekranu systemu inforozrywki – do obsługi multimediów musi wystarczyć wam własny telefon lub tablet. Na tych urządzeniach pokazywane są też dane dotyczące podróży. Niewykluczone, że prędkość i inne informacje mogą pojawiać się na przedniej szybie (HUD).

Czy ID. LIFE jest w ogóle samochodem? Owszem! Ma wszystko, co służy do jazdy – cztery koła, dotykowy wolant, na którym wybiera się kierunek jazdy, silnik i zestaw akumulatorów. Elektryczna jednostka niemieckiego "Malucha" generuje 234 KM i pozwala na osiągnięcie pierwszej "setki" w niecałe siedem sekund (6,9 s). Akumulator o pojemności 57 kWh ma zapewniać ok. 400 km zasięgu (WLTP).

Ale nie to jest w tym samochodzie najważniejsze. Przede wszystkim ID. LIFE to pierwszy w koncernie samochód zbudowany na mniejszej odmianie platformy MEB z napędem na przednie koła. Do tej pory wszystkie "elektryki" z rodziny ID. miały napęd na tył lub 4x4.

Volkswagen podkreśla też "zrównoważony charakter" ID. LIFE przejawiający się w ekomateriałach zastosowanych na zewnątrz i wewnątrz auta. Przykłady? Dach i pokrywę silnika wykonano w 100% z przetworzonych butelek PET, jako środek barwiący lakier wykorzystano trociny, deskę rozdzielczą wyrzeźbiono w drewnie, a do stworzenia mieszanki opon skorzystano z łusek ryżowych, biooleju i naturalnej gumy. Ekomaluch ma wejść na rynek w 2025 r. i kosztować niecałe 20 tys. euro (w przeliczeniu 90,5 tys. zł).

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków