EV9 to nowy topowy model Kii. Wygląda niesamowicie i to samo można powiedzieć o jego wymiarach. Samochód mierzy bowiem aż 501,5 cm długości, 198 cm szerokości oraz 178 cm wysokości. Rozstaw osi przekracza barierę trzech metrów, sięgając 310 cm. Wewnątrz znalazły się trzy rzędy siedzeń. Bagażnik można powiększyć do nieprawdopodobnych wręcz 2393 l. Obręcze kół w wersji GT-Line są aż 21-calowe. Kia EV9 to niewątpliwie gigant. A jak jest z ceną?
Koreański SUV właśnie trafia na polski rynek. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach mocy i w dwóch wersjach wyposażenia. Pora na szczegóły.
- Przeczytaj także: W Chinach ma status króla SUV-ów. Teraz debiutuje w Polsce
Kia EV9: wersje silnikowe na polskim rynku
Kia EV9 to samochód elektryczny. W polskiej gamie tego modelu znalazły się dwa warianty silnikowe:
- 203 KM: tylny napęd; maksymalny moment obrotowy: 350 Nm; akumulator trakcyjny: 99,8 kWh; przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s;
- 384 KM: napęd 4x4; maksymalny moment obrotowy: 600 Nm (w wersji Earth) lub 700 Nm (w odmianie GT-Line); akumulator trakcyjny: 99,8 kWh; przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s (Earth) lub 5,3 s (GT-Line)
Niestety, Kia nie podaje jeszcze ani średniego zużycia energii, ani zasięgu żadnej z wersji modelu EV9. Znamy za to wszystkie ceny i szczegóły wyposażenia.
- Przeczytaj także: Policjanci biorą na celownik "dynamicznych, ale bezpiecznych" kierowców
Kia EV9: ceny w Polsce i wyposażenie standardowe
Jak wspominaliśmy, Kia EV9 ma dwie wersje wyposażenia: Earth i pozycjonowane wyżej GT-Line. W standardzie odmiany Earth znalazło się m.in.:
- dziewięć poduszek powietrznych;
- 3-strefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla drugiego i trzeciego rzędu siedzeń;
- fotel kierowcy i pasażera regulowany elektrycznie w ośmiu kierunkach;
- elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy i pasażera;
- podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz skrajne siedzenia drugiego rzędu;
- podgrzewana kierownica;
- trzy ekrany w desce rozdzielczej: 12,3-calowy zestaw wskaźników; 12,3-calowy wyświetlacz centralny i 5,3-calowy ekran do sterowania klimatyzacją;
- LED-owe reflektory;
- system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy (BCA);
- przednie i tylne czujniki parkowania;
- kamera cofania;
- elektrochromatyczne lusterko wsteczne z funkcją podglądu z dodatkowej kamery tylnej;
- aktywny tempomat;
- kluczyk cyfrowy Digital Key pozwalający otworzyć i uruchomić samochód bez posiadania fizycznego kluczyka;
- czytnik linii papilarnych do rozpoznawania kierowcy w celu przywołania przypisanego profilu;
- 19-calowe obręcze kół
Wersja GT-Line ma w standardzie dodatkowo m.in.:
- sprzęt audio firmy Meridian z 14 głośnikami;
- dwuosiową elektryczną regulację podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy;
- elektrycznie regulowane boczne elementy oparcia fotela kierowcy;
- funkcję masażu w fotelu kierowcy;
- elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy;
- kolorowy wyświetlacz head-up o przekątnej 12 cali;
- specyficzny dla wersji GT-Line grill z dodatkowymi elementami lakierowanymi w kolorze czarnym;
- 21-calowe obręcze kół
Zamiast tradycyjnych bocznych lusterek Kia EV9 może otrzymać kamery, które wyświetlają obraz na dwóch 7-calowych ekranach. Takie rozwiązanie jest dostępne tylko w wersji GT-Line i kosztuje dodatkowe 6,5 tys. zł.
Co ciekawe, kto zamówi Kię EV9 pomiędzy 20 września 2023 r. a 20 marca 2024 r., w cenie samochodu otrzyma pakiet składający się z:
- 3-fazowej mobilnej ładowarki pozwalającej na ładowanie z mocą do 10,5 kW;
- 3-fazowy kabel do ładowania, typ 2;
- 3-letniego abonamentu Kia Charge Plus;
- 3-letniego Pakietu Ionity Power;
- pakietu serwisowego na cztery lata lub 60 tys. km zawierającego dwa przeglądy
Kia EV9: ceny w Polsce
- Kia EV9 203 KM Earth: od 323 tys. 900 zł;
- Kia EV9 384 KM Earth: od 343 tys. 900 zł;
- Kia EV9 384 KM GT-Line: od 368 tys. 900 zł.