Auto Świat EV Wiadomości Maserati zmienia oblicze. Niedługo po silnikach spalinowych zostanie wspomnienie

Maserati zmienia oblicze. Niedługo po silnikach spalinowych zostanie wspomnienie

Maserati wielkimi krokami zmierza w stronę elektryfikacji. W ofercie są już nawet kompletnie elektryczne modele Grecale Folgore i GranTurismo Folgore. Niedługo się doczekamy kolejnego auta – MC20 Folgore.

Dzień Maserati FolgoreŻródło: Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow
  • Nowe modele Maserati będą całkowicie elektryczne
  • Producent zapewnia, że maszyny z trójzębem nadal będą projektowane i produkowane we Włoszech
  • Maserati obchodziło dzień Folgore z okazji transformacji energetycznej, prezentując nowe oblicze marki

Folgore, to po włosku błyskawica. To właśnie takie nazewnictwo dostają nowe modele Maserati, które oznacza wersje całkowicie elektryczne. Wśród nich jest już Grecale i sportowe GranTurismo, które w wersji elektrycznej będzie dostępne również, jako kabriolet GranCabrio.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Maserati jeszcze przez 4 lata będzie spalinowe

W 2025 r. do gamy elektryków dołączy też supersportowe MC20, a od 2028 r. cała gama będzie napędzana jedynie prądem. Producent jednak uspokaja wszystkich miłośników włoskiej inżynierii — maszyny z trójzębem będą nadal w całości projektowane, rozwijane i produkowane we Włoszech, a Modena i historyczna fabryka przy Viale Ciro Menotti pozostają sercem tego producenta.

Z okazji wielkich zmian 15 kwietnia Maserati obchodziło dzień Folgore, a jednocześnie 110. rocznicę powstania marki z trójzębem. To znak, że dla Maserati transformacja energetyczna, to całkowicie nowe otwarcie, kolejny rozdział w historii Włochów.

Trzy obszary tematyczne Maserati

Podczas tego ważnego dla marki dnia przedstawiono w trzy obszary tematyczne, które stanowią oś narracji i ramy dnia Folgore. To była okazja dla Maserati, by przedstawić nowe oblicze marki:

  • W obszarze poświęconym elektromobilności prezentowane było m.in. podwozie Grecale Folgore – serce pierwszego w 100 proc. elektrycznego SUV-a Maserati, które podkreśla integrację elektrycznego układu napędowego oraz wysokonapięciowego akumulatora bez ograniczania wielkości kabiny Grecale. Można było też zobaczyć wallbox Folgore – domową stację ładującą, dostarczaną wraz z samochodem, a także przednią i tylną oś oraz akumulator GranTurismo Folgore, które pozwalają z bliska obejrzeć komponenty napędu sportowego Maserati. 
  • Drugi obszar skupiony był wokół programu personalizacji samochodów, który jest wzbogacony o moduł konfiguracyjny i wybrane elementy indywidualizacji, które mają inspirować do tworzenia własnego Maserati. Fotel Grecale łączy odcienie Nero i Ghiaccio, wzmocnione kontrastowymi przeszyciami Rosso Trofeo, które tworzą logo trójzębu na zagłówku i akcentują profil siedzenia. Również fotel MC20 Cielo Opera d’Arte, pokryty laserowo ciętą Alcantarą, jest wzbogacony o oryginalne akcenty kolorystyczne. Całość uzupełnia ściana prezentująca dostępne lakiery nadwozia oraz gamę specjalnie wykończonych obręczy dostępnych wyłącznie w ramach kolekcji Corse i Futura. 
  • W ostatnim obszarze można było zobaczyć coś zaskakującego — łódź motorową, oczywiście w pełni elektryczną. Współpraca Maserati i Vita Power zaowocowała projektem Tridente, czyli w pełni elektrycznej, luksusowej łodzi motorowej. Marka z Modeny poszerza zatem swoją strategię elektryfikacji i z dróg wkracza na wodę. Tridente to 10,5-metrowa łódź motorowa przeznaczona do codziennych rejsów po jeziorach i wybrzeżach. Może pomieścić do ośmiu pasażerów i rozwija prędkość przelotową 25 węzłów (ok. 46 km/h), natomiast jej prędkość maksymalna wynosi 40 węzłów (ok. 74 km/h). Jej ładowanie prądem stałym zajmuje niecałą godzinę. Łódź jest wykonana z włókna węglowego i wykończona według najwyższych standardów.

Maserati w ten sposób pisze historię nowej energii Folgore. Stare spalinowe oblicze definitywnie odchodzi, a przychodzi nowe, elektryczne. Maserati więc nie umiera, cały czas będzie starało się przyspieszać bicie serca.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków