- Maxus e-Deliver 5 został od podstaw zaprojektowany jako pojazd elektryczny, więc akumulator nie ogranicza zdolności przewozowych
- Van średniej wielkości plasuje się pomiędzy obecnymi już w Polsce modelami e-Deliver 3 i e-Deliver 7
- Zasięg w ruchu miejskim wynosi do 489 km (wg normy WLTP). Ponowne naładowanie do poziomu 80 proc. zajmuje 45 min (z mocą 70 kW)
Maxus jest obecny na polskim rynku od 2022 r. i systematycznie poszerza swoją ofertę, szczególnie modeli dostawczych. Największy eksporter tego typu pojazdów w Chinach zapowiada kolejne premiery — najnowszą jest model e-Deliver 5.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoMaxus e-Deliver 5 dla nowoczesnego dostawcy
To van średniej wielkości, który plasuje się pomiędzy obecnymi już na polskim rynku modelami e-Deliver 3 i e-Deliver 7. Litera "e" w nazwie oznacza, że mówimy o samochodach z napędem elektrycznym, choć oferowane są też spalinowe odpowiedniki, np. Deliver 7 i największy Deliver 9.
Maxus e-Deliver 5 w wersji L1H1 ma 5,25 m długości, 1,87 m szerokości i 1,96 m wysokości. Został od podstaw zaprojektowany jako pojazd elektryczny, więc akumulator nie ogranicza zdolności przewozowych. W zależności od wariantu zabudowy przestrzeń ładunkowa wynosi od 6,6 do 7,7 m3. Szerokość "paki" pomiędzy nadkolami wynosi 1,25 m, umożliwiając przewóz europalet. Załadunek i rozładunek ułatwiają przesuwane drzwi po obu stronach pojazdu, tylne drzwi otwierają się pod kątem 180 stopni. Maksymalna ładowność wynosi do 1,2 tony. Samochód może też ciągnąć przyczepę o masie do 1,5 tony.
Maxus e-Deliver 5 - zasięg i czas ładowania
Elektryczny Maxus ma silnik o mocy 163 KM (120 kW) i akumulator o pojemności 64 kWh, która ma wystarczyć na przejechanie do 489 km w ruchu miejskim. W cyklu mieszanym zasięg ma wynieść 335 KM (wg normy WLTP).
Maksymalna mocy ładowania to 70 kW, więc ponowne uzupełnienie energii do stanu 80 proc. akumulatora zajmie 45 min. Nie można narzekać na osiągi: dostawczak może przyspieszyć do 100 km na godz. w czasie 10,7 s.
Przeczytaj także: Wymawia się "Bestjun". Chińczycy wprowadzają nowe spalinowe SUV-y do Polski. Ma być tanio i bogato
Maxus e-Deliver 5 z bogatym wyposażeniem
Chiński producent chwali się, że kompleksowe wyposażenie dostawczego Maxusa zostało docenione przez Euro NCAP. Faktycznie e-Deliver 5 otrzymał najwyższą platynową odznakę w kategorii zapobiegania kolizjom (wynik 82 proc.).
W standardzie samochód ma m.in. adaptacyjny tempomat, inteligentne światła drogowe, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania oraz systemy utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania awaryjnego.
W kabinie znajdują się trzy miejsca siedzące. Kokpit jest minimalistyczny, centralny ekran dotykowy ma przekątną 12,3 cala. Łączność ze smartfonami jest bezprzewodowa (funkcje Apple CarPlay i Android Auto)
Maxus e-Deliver 5 w atrakcyjnej cenie
Tak wyposażony samochód debiutuje w cenie 155 tys. 900 zł netto (oferta promocyjna, 185 tys. 900 zł brutto). Importer zauważa, że podobnie kosztują porównywalne samochody dostawcze z napędem spalinowym. Oczywiście podana kwota nie uwzględnia dopłat z rządowego programu do zakupu auta elektrycznych.
Model e-Deliver 5 jest objęty gwarancją producenta na pięć lat lub 100 tys. km, akumulator trakcyjny na osiem lat lub 200 tys. km. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach przed końcem marca. Sieć dealerska Maxusa w Polsce liczy już 20 punktów.