Citroën wspólnie z dwoma innymi francuskimi firmami, Accor oraz JCDecaux, postanowił zmierzyć się z problemem zaspokojenia potrzeb mieszkańców w zakresie mobilności, usług, bezpieczeństwa i ogólnego dobrego samopoczucia. Efektem współpracy jest koncepcja Urban Collëctif, która przewiduje połączenie platformy Citroën Skate z kompatybilnymi modułami tworzonymi przez partnerów projektu.
Kapsuły przygotowane na potrzeby projektu Urban Collëctif mają pokazać drzemiący w nim potencjał. Sofitel En Voyage zapewni ekskluzywne doświadczenie mobilności miejskiej, Pullman Power Fitness urzeczywistni nowy sposób uprawiania sportu podczas podróży, a JCDecaux City Provider będzie pełnił rolę innowacyjnego środka transportu na żądanie.
Galeria zdjęć
Autonomiczna, elektryczna, wielokierunkowa platforma Citroën Skate może poruszać się po mieście na wydzielonych, chronionych pasach, co gwarantuje optymalną płynność ruchu.
Platforma Citroën Skate ma długość 2,6 m, szerokość 1,6 m oraz wysokość 0,51 m. Jej maksymalna prędkość ograniczona jest do 25 km/h lub 5 km/h, aby w zależności od obszaru, w którym się porusza, zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom.
Citroën Skate wykorzystuje prototypowe, sferyczne opony koncepcyjne Eagle 360 opracowane przez firmę Goodyear. Ich kulisty kształt pozwala poruszać się we wszystkich kierunkach, zwiększając tym samym zwrotność, a także zapewnia komfort pasażerom.
Jako niepneumatyczna konstrukcja nie ulega przebiciu, a ponadto zużywa się czterokrotnie wolniej od tradycyjnej opony. Ponadto zastosowane w niej sześciokątne lamele zapewniają stałą przyczepność niezależnie od kierunku jazdy.
Moduł JCDecaux City Provider ma wymiary: długość 3,0 m, szerokość 1,6 m i wysokość 2,5 m.
Konstrukcja modułu ma ułatwiać wsiadanie do niego pasażerom np. z bagażem lub wózkiem dziecięcym, a także osobom na wózkach inwalidzkich - samodzielnie lub z osobą towarzyszącą.
JCDecaux City Provider jako rozwiązanie dostępne dla wszystkich ma gwarantować łatwość przemieszczania się, oferując większą swobodę podczas wyboru środków transportu.
Dzięki inteligentnym rozwiązaniom moduł zapewnia optymalną trasę pomiędzy punktem startowym i docelowym.
JCDecaux City Provider udostępnia dwie przestrzenie naprzeciw siebie, które osłonięte są obsadzonym roślinami dachem. Jedna sekcja osłonięta jest przeszkloną powierzchnią, druga zamknięta markizą.
Na pokładzie może znajdować się pięć osób. Pasażerowie mają do dyspozycji m.in. gniazda USB oraz dwa interaktywne ekrany.
Moduł The Pullman Power Fitness ma długość 3,2 m, szerokość 1,7 m oraz wysokość 1,8 m.
Ta unikatowa szklana bańka w założeniu projektantów odzwierciedla symbiozę sportu, muzyki i światła.
Konfigurowalny system audio i oświetlenia LED pozwalają uzyskać niesamowity efekt, dopasowany do wybranych ćwiczeń.
Cyfrowy trener, który pojawia się na holograficznym ekranie, zachęca użytkownika i dodatkowo przekazuje np. informacje o pokonywanej trasie.
Energia generowana podczas ćwiczeń fizycznych będzie wspomagała ładowanie akumulatorów platformy Citroën Skate.
Specjalne żaluzje pomogą podróżnym zachować prywatność, przy jednoczesnej możliwości oglądania tego, co dzieje się na zewnątrz.
Moduł Pullman Power Fitness ma pomóc zoptymalizować czas dojazdu podczas szczytów komunikacyjnych.
Sofitel En Voyage to moduł o długości 3,1 m, szerokości 1,8 m i wysokości 1,9 m.
Moduł ten urzeczywistnią nowoczesną wizję mobilności miejskiej, gwarantującej wysoki komfort podróży i dostęp do wyjątkowych usług.
Tafle płaskiego szkła ujawniają wnętrze, które od podłogi aż po sufit wykończone jest krwisto pomarańczowym aksamitem.
Moduł wyposażony jest w automatycznie otwierane przesuwne drzwi. We wnętrzu może wygodnie podróżować troje pasażerów. Ponadto projektanci przewidzieli specjalne miejsce na bagaż.
Znajdująca się we wnętrzu specjalna taśma LED w czasie rzeczywistym mogłaby wyświetlać m.in. informacja osobiste, prognozę pogody, czas przyjazdu, itd.
Wewnątrz modułu znajdzie się również bar z przekąskami i napojami, a także system nagłośnienia, ładowarki indukcyjne oraz komfortowe, nastrojowe oświetlenie.
Ponadto pasażerowie będą mogli skorzystać z tabletu, aby przeprowadzić wideorozmowę z konsjerżem Sofitel, aby np. zarezerwować stolik w restauracji lub miejsca w teatrze.
Podstawą koncepcji jest platforma Citroën Skate, która w zależności od potrzeb będzie mogła przewozić szereg różnych kompatybilnych modułów, np. Sofitel En Voyage, Pullman Power Fitness i JCDecaux City Provider.