- Hub ładowania Audi został stworzony przy wykorzystaniu sugestii ze strony użytkowników aut elektrycznych
- Oprócz praktycznych udogodnień na klientów korzystających z pilotażowego hubu Audi czeka szereg dodatkowych usług
- Chociaż hub został stworzony przez Audi, to mogą z niego korzystać również użytkownicy samochodów elektrycznych innych marek
- Sami jesteśmy użytkownikami aut elektrycznych i wiemy, czego potrzebują kierowcy pojazdów zeroemisyjnych — powiedział nam asystent, który na co dzień pracuje w zlokalizowanym w Norymberdze hubie ładowania aut elektrycznych, a stworzonym przez Audi. To była odpowiedź na pytanie, skąd pomysł na szereg praktycznych rozwiązań, których próżno szukać na większości stacji ładowania. To nietypowe miejsce odwiedziliśmy przy okazji podróży autami elektrycznymi z Garmisch-Partenkirchen w Niemczech do Wrocławia.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Hub Audi — szereg przemyślanych rozwiązań
Sam hub jest pilotażowym projektem i powstał z myślą o obsłudze przede wszystkim tych użytkowników aut elektrycznych, którzy mieszkają w mieście i nie mają możliwości ładowania samochodu w domu. Jak wyjaśnił nam asystent, wszystko tutaj zostało zaprojektowane tak, aby podjeżdżający na stację kierowca musiał jedynie pamiętać o tym, czy gniazdo ładowania ma z przodu, czy z tyłu auta.
Każde z sześciu stanowisk jest częściowo zadaszone, dzięki czemu podczas podłączania przewodu nie trzeba martwić się opadami atmosferycznymi. Ponadto, aby ułatwić podłączenie kabla, ten zamocowany został na ruchomym ramieniu i wtyczkę można podłączyć równie łatwo z prawej, jak i z lewej strony pojazdu. Sam kabel ma tak dobraną długość, żeby nie opierał się o ziemię, dlatego nawet w czasie deszczu pozostaje suchy, co ogranicza ryzyko zabrudzenia ubrania kierowcy.
- Przeczytaj także: Niemal pół miliona złotych za naprawę 7-letniego Hyundaia ix35 FCEV. Bo to nietypowa wersja...
Usługi wykraczające daleko poza samą opcję ładowania pojazdu
Nowatorska stacja ładowania Audi w Norymberdze zachęca do wyjścia z auta podczas ładowania baterii. W ramach pilotażu został wybudowany hub XL, który na pierwszym piętrze oferuje kierowcom i pasażerom swego rodzaju poczekalnię. W części przeznaczonej dla użytkowników elektrycznych Audi bardziej przypomina ona biznesowy salonik na lotnisku i oferuje nawet pomieszczenie, w którym można przeprowadzić spotkanie.
Zaskakuje również szereg dodatkowych usług dostępnych dla klientów przyjeżdżających na stację — od możliwości przetestowania elektrycznych modeli Audi czy wypożyczenia elektrycznej hulajnogi, gdy chcemy na chwilę dostać się do miasta bez potrzeby wjeżdżania autem, aż po opcję dostawy artykułów spożywczych, które zostaną zapakowane do bagażnika samochodu podpiętego do ładowarki. Lista udogodnień jest znacznie szersza i wciąż rozwijana.
Z punktu widzenia właścicieli samochodów spod znaku czterech pierścieni jednym z wygodniejszych rozwiązań jest także możliwość zarezerwowania miejsca przy ładowarce. Dzięki temu, podjeżdżając do hubu, można mieć pewność, że nie trzeba będzie czekać, aż ktoś inny zakończy ładowanie swojego pojazdu. Warto wspomnieć, że chociaż hub został stworzony przez Audi, to z ładowarek i poczekalni mogą korzystać także kierowcy jeżdżący samochodami innych marek.
- Przeczytaj także: Kolizja za granicą, stłuczka z obcokrajowcem w Polsce. Co robić, o czym trzeba pamiętać?
Hub Audi — drugie życie dla samochodowych akumulatorów
Elementem wyróżniającym hub Audi jest swoista samowystarczalność. Bankiem energii umożliwiającym ładowanie aut elektrycznych są specjalne magazyny, tzw. kostki, które zostały zbudowane z akumulatorów uzyskanych po demontażu elektrycznych pojazdów testowych Audi. To oznacza, że baterie z samochodów wycofywanych z ruchu dostają drugie życie i zanim staną się całkowicie bezużyteczne, jeszcze przez długi czas mogą być wykorzystywane do magazynowania energii.