- Groclin zaprezentował nowy prototyp roweru wodorowego na ogniwa paliwowe z ulepszeniami konstrukcyjnymi
- Prototyp oferuje zwiększoną wytrzymałość, komfort i efektywność oraz działa w temperaturach do -10 st. C
- Do zasilania służy wymienna butla wodorowa, co pozwala na szybkie uzupełnienie paliwa
Jak informuje Groclin, nowa wersja prototypu cechuje się gruntownymi zmianami konstrukcyjnymi. Zwiększono wytrzymałość, komfort użytkowania i efektywność. Kluczowe zmiany, jakie firma wprowadziła wzmocniona rama i nowoczesne koła. Nowe wydanie ma działać bez problemu przy nawet -10 st. C.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGroclin wcześniej poszukiwał inwestora. Środki miały być przeznaczone na opracowanie i wprowadzenie nowych modeli rowerów elektrycznych, w tym rowerów cargo i specjalistycznych dla kurierów. W styczniu producent planował pozyskać finansowanie w wysokości do 1,5 mln euro. Informował też, że prowadził wstępne rozmowy z potencjalnymi inwestorami, zarówno aniołami biznesu, jak i funduszami inwestycyjnymi.
Prototyp, który wcześniej pokazywano, jak informowała firma, od innych elektryków odróżniał się tym, że nie korzystał z akumulatorów, ale z — jak nam się wydaje, bo nie było to zawarte w informacjach, które do nas dotarły — z ogniw paliwowych. Producent tak opisywał działanie roweru — wodór przekształcany jest na bieżąco w energię elektryczną, a jedynym produktem ubocznym takiego procesu jest czysta woda.
— Wodorowy napęd to technologia, która przez lata kojarzyła się z przemysłem i wielkimi projektami. Dziś przekładamy ją na coś codziennego — rower, który daje wolność, wygodę i czyste powietrze — komentował wtedy Michał Seidel, CEO Groclin.
Rower wodorowy zasilany ma być z butli, która przypomina wyglądem popularny termos. Jej wymiana ma trwać dosłownie kilka sekund, a zapasową można bez problemu zabrać ze sobą do sakwy czy plecaka.
Teraz, jak informuje Groclin, po dopracowaniu technologii i udoskonaleniu konstrukcji Groclin przechodzi do etapu wdrożeń. Firma kieruje ofertę do sektora B2B — przede wszystkim przedsiębiorstw i instytucji, które chcą rozwijać flotę w duchu niskoemisyjnej mobilności.
— Z przyjemnością informujemy, że zaczynamy sprzedaż naszego innowacyjnego roweru na wodór w modelu B2B, skierowanym do firm i instytucji zainteresowanych ekologicznymi środkami transportu dla swoich flot. Już dziś można nawiązać współpracę i wprowadzić to nowoczesne rozwiązanie do swojej oferty. Nowy prototyp to kolejny krok w rozwoju zrównoważonych technologii transportowych, łączący innowacyjność z praktycznością i bezpieczeństwem — mówi Michał Seidel, CEO Groclin.