Zastanawiacie się, jakie są postępy w pracy nad polskim samochodem elektrycznym? Wkrótce będziemy mogli to zweryfikować podczas bliskiego spotkania z Vosco EV2, czyli produkcyjnym rozwinięciem prototypu Vosco S106EV. Izera jest jeszcze w lesie, ale ekipa z Kutna nie próżnuje. Ich projekt nabiera tempa, a wyprodukowane auta mają już próbne tablice rejestracyjne, które umożliwią przejechanie się tymi cackami.
Vosco EV2, czyli nowa Syrena
Historię tego samochodu przedstawiliśmy wam już w obszernym wpisie. Byliśmy też w Łodzi na Kongresie Nowej Mobilności, gdzie mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć na żywo Vosco EV2. Niewielkie auto zostało w całości zaprojektowane w Kutnie, a za jego design odpowiedzialny jest Damian Woliński – jeden z laureatów zorganizowanego przez spółkę ElectroMobility Poland konkursu na polski samochód elektryczny.
Vosco EV2 – dane techniczne
Co już wiadomo? Wymiarami auto odpowiada przedstawicielom segmentu B – ma 4221 mm długości, 1719 mm szerokości i 1513 mm wysokości. Na pokład zabierze cztery osoby, a waga pojazdu gotowego do trasy to 1480 kg (bateria waży 280 kg). Manetki i przełączniki w środku wciąż pochodzą z Opla Adama, ale kokpit został przemodelowany tak, że nie zdradza już na pierwszy rzut oka pokrewieństwa z niemieckim mieszczuchem.
Polski samochód elektryczny z Kutna będzie wprawiany w ruch przez silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) z możliwością chwilowego podniesienia jej do 175 kW (238 KM). Maksymalny moment obrotowy 700-woltowego układu to 450 Nm. Zasięg? Niewielki akumulator o pojemności 31,5 kWh ma pozwolić na przejechanie ok. 290 km na jednym ładowaniu (WLTP). Dzięki pokładowej ładowarce o mocy 3,3 kW uzupełnienie energii z domowego gniazdka zajmie 10-11 godzin.
Jak widać, nie są to wartości, które pozwolą kutnowskiemu e-samochodzikowi na konkurowanie z najlepszymi. To zresztą mogłoby być trudne ze względu na niezwykle prostą budowę Vosco EV2 – auto powstało na... ramie ze stali nierdzewnej. Co będzie z nim dalej i kiedy ruszy małoseryjna produkcja? Tego postaramy się dowiedzieć już wkrótce.