Auto Świat EV Wiadomości Polski samochód elektryczny już na drogach. Vosco szykuje pierwsze jazdy modelem EV2

Polski samochód elektryczny już na drogach. Vosco szykuje pierwsze jazdy modelem EV2

Izera wciąż nie ma wybranej platformy, ale w blokach startowych ustawia się już Vosco EV2. Czy projekt firmy FSO Syrena w Kutnie S.A. będzie pierwszym jeżdżącym polskim samochodem elektrycznym? Wszystko na to wskazuje, bo właśnie dostaliśmy z Kutna zaproszenie na pierwsze jazdy.

Vosco EV2 gotowe do jazdy na próbnych tablicach rejestracyjnych
Zobacz galerię (9)
FSO Syrena Kutno
Vosco EV2 gotowe do jazdy na próbnych tablicach rejestracyjnych

Zastanawiacie się, jakie są postępy w pracy nad polskim samochodem elektrycznym? Wkrótce będziemy mogli to zweryfikować podczas bliskiego spotkania z Vosco EV2, czyli produkcyjnym rozwinięciem prototypu Vosco S106EV. Izera jest jeszcze w lesie, ale ekipa z Kutna nie próżnuje. Ich projekt nabiera tempa, a wyprodukowane auta mają już próbne tablice rejestracyjne, które umożliwią przejechanie się tymi cackami.

Vosco EV2, czyli nowa Syrena

Historię tego samochodu przedstawiliśmy wam już w obszernym wpisie. Byliśmy też w Łodzi na Kongresie Nowej Mobilności, gdzie mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć na żywo Vosco EV2. Niewielkie auto zostało w całości zaprojektowane w Kutnie, a za jego design odpowiedzialny jest Damian Woliński – jeden z laureatów zorganizowanego przez spółkę ElectroMobility Poland konkursu na polski samochód elektryczny.

Vosco EV2 – dane techniczne

Co już wiadomo? Wymiarami auto odpowiada przedstawicielom segmentu B – ma 4221 mm długości, 1719 mm szerokości i 1513 mm wysokości. Na pokład zabierze cztery osoby, a waga pojazdu gotowego do trasy to 1480 kg (bateria waży 280 kg). Manetki i przełączniki w środku wciąż pochodzą z Opla Adama, ale kokpit został przemodelowany tak, że nie zdradza już na pierwszy rzut oka pokrewieństwa z niemieckim mieszczuchem.

Przeczytaj też:

Polski samochód elektryczny z Kutna będzie wprawiany w ruch przez silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) z możliwością chwilowego podniesienia jej do 175 kW (238 KM). Maksymalny moment obrotowy 700-woltowego układu to 450 Nm. Zasięg? Niewielki akumulator o pojemności 31,5 kWh ma pozwolić na przejechanie ok. 290 km na jednym ładowaniu (WLTP). Dzięki pokładowej ładowarce o mocy 3,3 kW uzupełnienie energii z domowego gniazdka zajmie 10-11 godzin.

Jak widać, nie są to wartości, które pozwolą kutnowskiemu e-samochodzikowi na konkurowanie z najlepszymi. To zresztą mogłoby być trudne ze względu na niezwykle prostą budowę Vosco EV2 – auto powstało na... ramie ze stali nierdzewnej. Co będzie z nim dalej i kiedy ruszy małoseryjna produkcja? Tego postaramy się dowiedzieć już wkrótce.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków