Czy elektryczna ciężarówka może zastąpić w Polsce tradycyjny model z silnikiem diesla? Przedstawiciele Scanii nie kryją swoich planów, by zachęcić firmy transportowe do zmian w swoich flotach. Wreszcie udało im się znaleźć chętnego. Sieć Żabka rozpoczęła testy ciężarówki zasilanej prądem. Przyda się do rozwożenia towaru do sklepów zlokalizowanych na terenie Warszawy ja i okolic przez dwa tygodnie na przełomie lipca i sierpnia 2022 r.
Dalsza część tekstu pod podcastem:
- Przeczytaj także: Rimac przejechał po pięknym chorwackim moście Pelješac. Na Izerę ciągle czekamy...
Łącznie dziewięć baterii o pojemności aż 300 kWh. Tyle mieści Scania 25P B4X2NB, która trafiła do floty Żabki. Ogromny zestaw baterii starczy na pokonanie do 250 km. W obrębie Warszawy i okolic powinno zatem wystarczyć. O dłuższych trasach nie ma mowy.
Żabka otrzymała do testów nie tylko ciężarówkę, ale i stosowną mobilną stację ładowania 150 kW. Takową dostarczyła polska Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry. Producent chwali się, że sprzęt wyposażono w funkcję regulacji mocy ładowania. Przyda się nie tylko na potrzeby Scanii, ale także innych aut elektrycznych w firmowej flocie Żabki.
Mieliśmy już okazję poprowadzić elektryczną ciężarówkę, która trafiła do Żabki. Więcej wrażeń znajdziecie w naszym reportażu.