- Porsche Taycan Turbo S ustanowiło rekord Pętli Północnej dla seryjnych samochodów z napędem czysto elektrycznym
- Standardowa moc modelu to 625 KM, którą chwilowo można zwiększyć do 761 KM
- Specjalny zestaw Performance jest dostępny dla Taycanów Turbo S z roku modelowego 2023
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Nowy rekord okrążenia wynosi dokładnie 7:33:350, i jest ponad dwie sekundy lepszy od wyniku osiągniętego przez Teslę Model S Plaid, która zanotowała czas 7:35:579 (oficjalnie zatwierdzony wtedy jako rekord, choć jedno z okrążeń model przejechał w czasie 7:30:909). Jak podkreśla Porsche stało się to możliwe dzięki wyposażeniu Taycana Turbo S w nowy pakiet Performance oraz układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Co ważne oprócz wymaganej klatki bezpieczeństwa oraz wyścigowych, sportowych foteli, reszta specyfikacji modelu, w tym masa własna były identyczne jak w aucie seryjnym.
Lars Kern, który zasiadał za kierownicą modelu podczas bicia rekordu, stwierdził: "Nowy zestaw Performance sprawił, że mogłem jechać jeszcze agresywniej, a samochód był jeszcze bardziej precyzyjny i zwinniejszy w reakcjach".
Zestaw Performance jest oferowany przez Porsche Tequipment, póki co tylko na rynku niemieckim i obejmuje: 21-calowe felgi RS Spyder z homologowanymi do użytku drogowego, sportowymi oponami Pirelli P Zero Corsa oraz zaktualizowane oprogramowanie Porsche 4D Chassis Control, które w czasie rzeczywistym analizuje i synchronizuje pracę wszystkich układów podwozia samochodu. Dostępny jest on tylko dla Taycana Turbo S z roku modelowego 2023 (ich produkcja wystartowała pod koniec lipca) i po zamówieniu przez klienta będzie instalowany w zakładach Porsche w Stuttgarcie pod koniec tego roku. Oznacza to, że w przypadku, gdy klient wcześniej odbierze swojego Taycana, Porsche zapewni transport auta do i z fabryki w celu doposażenia go w zamówiony pakiet. To oraz indywidualna homologacja i rejestracja pojazdu są wliczone w cenę, która w Niemczech wynosi 13 377,32 euro z VAT-em (19 proc.).
- Zobacz też: Najszybsze seryjne auta świata – Top 20
"Cieszymy się, że rekord Nürburgringu dla samochodów elektrycznych powrócił w ręce Porsche" – powiedział Kevin Giek, wiceprezes ds. linii modelowej Porsche Taycan. "Ten czas okrążenia nie tylko pokazuje, jak duży potencjał tkwi w naszym nowym zestawie Performance, ale i po raz kolejny potwierdza sportowe geny modelu Taycana". Kluczowym czynnikiem sukcesu była tu imponująca moc wersji Turbo S – do 460 kW (625 KM). A z aktywną funkcją Launch Control, przy ruszaniu ze startu zatrzymanego, samochód osiąga maksymalną moc 560 kW (761 KM). Dla przypomnienia: Tesla Model S Plaid osiąga moc 1020 KM!
Czekamy teraz na odpowiedź Amerykanów.