Logo
EVWiadomościTesla wezwana na dywanik. Grozi jej zakaz produkcji i sprzedaży samochodów

Tesla wezwana na dywanik. Grozi jej zakaz produkcji i sprzedaży samochodów

Tesla może być zmuszona do wstrzymania produkcji i sprzedaży samochodów, jeśli przegra sprawę wytoczoną przez kalifornijski wydział komunikacji (DMV) – poinformował dziennik "Los Angeles Times". Wszystko przez to, że zdaniem amerykańskiego urzędu firma Elona Muska w niewłaściwy sposób reklamuje na stronie funkcje Autopilot i Full-Self Driving (z ang. Pełnej Zdolności do Samodzielnej Jazdy), a to może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze.

DMV: Tesla wprowadza klientów w błąd językiem marketingowym

Sprawa wydaje się błaha – w końcu chodzi tylko o notki na stronie internetowej, a przecież wszyscy wiedzą, że funkcje autonomicznej jazdy wciąż wymagają stałego nadzoru człowieka. Cóż, nie do końca. Zdaniem DMV Tesla zastosowała "mylący język", przedstawiając technologie Autopilota i Full-Self Driving jako bardziej wydajne niż w rzeczywistości.

Autopilot i Full-Self Driving wymagają nadzoru kierowcy
Autopilot i Full-Self Driving wymagają nadzoru kierowcyAuto Bild

Przykład ze skargi wniesionej przez kalifornijski urząd? Tak Tesla opisuje Autopilota:

"Jedyne, co musisz zrobić, to wsiąść i powiedzieć swojemu samochodowi, gdzie ma jechać. Jeśli nie wypowiesz ani słowa, twój samochód zajrzy do twojego kalendarza i zawiezie cię do zakładanego celu. Twoja Tesla pokona optymalną trasę, poruszając się po arteriach miasta, skomplikowanych skrzyżowaniach i autostradach".

Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nad Teslą wisi widmo zakazu produkcji i sprzedaży

DMV uważa te wpisy za bardzo groźne, klienci mogą bowiem przeszacować możliwości swoich samochodów (oddając im stery) i w konsekwencji doprowadzić do tragedii na drodze. Dlatego też jednym ze środków zaradczych zaproponowanych przez urząd jest nałożenie na Teslę zakazu produkcji i sprzedaży błędnie reklamowanych samochodów.

"LA Times" spodziewa się, że w rzeczywistości wprowadzone środki zaradcze okażą się łagodniejsze, ale rzecznik DMV już zapowiedział, że zrobi wszystko, "aby Tesla została zobowiązana do lepszej edukacji kierowców w zakresie możliwości funkcji Autopilota i Full-Self Driving oraz wprowadzenia ostrzeżeń przed ograniczeniami systemów".

Takie ostrzeżenia są już dziś w przypisach na stronie producenta, ale dla urzędu to za mało i domaga się większej precyzji we wszystkich treściach marketingowych. Tesla nie ma biura prasowego, więc w tej sprawie nie został wydany żaden komunikat. Firma Elona Muska ma 15 dni na odniesienie się do zarzutów.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium